Dünyanın en eski ve köklü programlarından biri olan ve 1987’den günümüze kadar 45 ülkede 5 milyara yakın tüketiciye ulaşan “Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ)” programının 2022 yılı ödülleri, 18 Nisan 2022 Pazartesi günü sahiplerini bulacak. Yılın Seçilmiş Ürünü programının Youtube kanalı üzerinden saat 14:00’te gerçekleştirilecek açıklamayla, Türk tüketicilerinin oylarıyla ödül kazanan inovatif ürünler ve markalar kamuoyuyla paylaşılacak. Türkiye’de 2016’dan beri düzenlenen ve 7. kez yılın ürünlerini belirleyecek Yılın Seçilmiş Ürünü programı kapsamında 9 farklı kategoriden ürün, Türk tüketicileri tarafından ödüle layık görülecek.
Katılımcılara sanal gerçeklik teknolojisiyle deneyim imkanı
Geride kalan 6 yıl içinde gıda, içecek, kişisel bakım, anne ve bebek, temizlik, sağlık ve sigorta kategorilerinde toplam 61 inovatif ürün Türk tüketicilerinin oylarıyla ödüllendirildi. Yılın Seçilmiş Ürünü programının 2022 yılı kazananları ise, araştırma şirketi Nielsen’in Türkiye genelinde 4.017 tüketici ile görüşerek yaptığı anketler sonucunda belirlendi.
Yılın Seçilmiş Ürünü programı kapsamında ayrıca, 19 Nisan 2022 Salı günü saat 14:00’te ödül alan inovasyonların yaratıcılarının görüşleri katılımcılarla buluşacak. 21 Nisan 2022 Perşembe günü saat 14:00’te ise tüketicilerin ödül alan yenilikçi ürünleri yakından görebilecekleri, sanal gerçeklik teknolojisiyle hazırlanmış Yılın Seçilmiş Ürünleri Stüdyosu filmi izlenebilecek.
Yılın Seçilmiş Ürünü programının 2022 yılı süreciyle ilgili açıklamalarda bulunan Yılın Ürünü Türkiye Kurucusu Çiğdem Micozkadıoğlu,“YSÜ programı, dünyanın en köklü ve prestijli programlarından biri. 45 ülkede düzenlenen bu programı ülkemizde markalar ve tüketicilerle buluşturduğumuz için çok mutlu ve onurluyuz. Ekonomik ve global konjonktüre baktığımızda 2022 yılı, geçtiğimiz yıllardan daha farklı dinamiklere sahip. Devam eden pandeminin etkilerinin yanı sıra yakın zamanda başlayan savaşın getirdiği koşullar, dünya ve ülkemizde etkisini gösteren fiyat artışları, ekolojik sorunlar, ekonomik dengelerde yaşanan değişiklikler hem markaları hem de tüketicileri doğrudan etkiliyor. Değişimlerin daha da hızlandığı son bir yılda, inovasyon, markaların başarında daha da önemli bir rol oynamaya başladı. Biz de, YSÜ Programı ile bu zorlaşan koşullarda, markaların ve tüketicilerin arasındaki bağı güçlendirerek hayatlarını kolaylaştırmaya çalışıyoruz,” dedi.