Türkiye Covid-19 salgını döneminde 70’den fazla ülkeye uzattığı dost eliyle küresel mücadeleye destek verirken, ihracatçılar da ‘Made in Türkiye’ diyerek ‘İnsanlık’ ve ‘İyilik’ hareketini bir adım öteye taşıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) bünyesinde, ihracatçı sektörlerin dünya çapında markalaşmasına katkı sağlamak vizyonu ile faaliyet gösteren Türkiye Tanıtım Grubu (TTG), hedef pazarlarda büyük alıcılara, ticari dernek temsilcilerine, basın mensupları özel tasarım hijyen kitleri göndererek, zor günlerde dayanışma ruhunu canlandırmayı ve Türkiye’nin üretim, tedarik ve ihracat başarını anlatmayı amaçlıyor.
Projenin lojistik desteğini üstlenen DHL Express, 60’ı aşkın ülkede 10.000 noktaya kitlerin ulaştırılmasını sağlayacak. 2 ay boyunca yurt dışına gönderilecek her gönderiye ekleyeceği #GoodnessFromTürkiye etiketleriyle Türkiye’nin iyi niyet mesajını çok daha geniş kitlelere ulaştıracak DHL Express, yurtiçinde de aynı mesajı kurye araçları üzerinde taşıyarak farkındalığa katkı sağlayacak.
Tüm dünyayı etkisine alan Covid-19 salgınının uluslararası ticarete sekte vurduğu bir dönemde durmaksızın çalışmayı sürdüren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), başlattığı “Milli Üretim Seferberliği’ni uluslararası bir boyuta taşıdı. TİM bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye Tanıtım Grubu’nun (TTG) hayata geçirdiği #GoodnessFromTürkiye projesi ile uluslararası tanıtım ve dayanışma çalışması yapılacak.
Proje kapsamında; TTG, Türkiye’nin bu dönemdeki dayanışma ruhunu simgelemek ve ülkenin marka değerini artırmak için “Made in Türkiye” logosuyla hijyen ürünlerinden oluşan özel tasarım kitleri hazırladı. Hazırlanan bu kitleri, projenin lojistik destekçisi olan DHL Express, 60’ı aşkın ülkede büyük alıcılara, ticari dernek temsilcilerine, basın mensupları ve dünyaca ünlü sosyal medya fenomenlerine ulaştıracak. Ayrıca, 2 ay boyunca yurt dışına gönderilecek her gönderiye ekleyeceği #GoodnessFromTürkiye etiketleriyle Türkiye’nin ve ihracatçıların iyi niyet mesajını da taşıyacak. Yurt içinde ise aynı mesaj kurye araçları üzerinde yer alacak. Kitlerin sevkiyatı sırasında TİM genel merkezinde düzenlenen törende TİM ve TTG Başkanı İsmail Gülle ve DHL Express Türkiye’nin CEO’su Claus Lassen yer aldı.
İsmail Gülle: “Ürünleri zamanında yerlerine ulaştırdık”
Törende konuşan TİM ve TTG Başkanı İsmail Gülle, dünyanın 2020 yılı başından bu yana bir yüzyıldır görülmemiş boyutta bir küresel virüs salgını ile eşsiz bir mücadele içinde olduğunu belirterek “Dünyanın içinde bulunduğu zorlu dönemde hem ülke olarak hem ihracatçılar olarak başarılı bir sınav vermekteyiz. Sağlık Bakanlığımızın verilerinin de işaret ettiği üzere Sayın Cumhurbaşkanımızın güçlü liderliğinde virüsle mücadelenin etkin yönetimi, salgının tepe noktasına beklenenden daha erken ulaşmamız noktasında Türkiye ekonomisi için normalleşme adımlarını başlatmamızı sağladı. Bu süreçte, Türkiye’nin üretim ve tedarik imkan ve kabiliyetlerini tüm dünyaya göstermek açısından, 70’i aşkın ülkeye yardım elimizi uzatarak gerçekleştirdiğimiz ürün bağışlarımız, Türkiye’nin uluslararası dayanışma becerisinin de nişanesi oldu. Türkiye olarak, ihtiyaç duyulan bütün noktalara yardım elimizi uzatmaya çalışıyoruz. Uluslararası koşullar zaman zaman zorlaşsa da, ihracatçılar olarak da ilk günden bu yana hedeflerimizden geri adım atmadan var gücümüzle çalışmayı sürdürüyoruz. Küresel tedarik zincirindeki zorluklara karşın üretimleri zamanında yerlerine ulaştırarak güvenimizi de tazeledik. Bunun bize gelecek dönemde de büyük avantaj sağlayacağına, Türkiye markasının yurt dışı alıcılar gözünde farklı bir noktaya ulaşmasına önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz,” dedi.