Türkiye’nin ilk fonksiyonel süper gıda şirketi Naturiga, fonbulucu platformundaki ikinci yatırım turunu başlattı. Girişim şirketi, hem ülkemizden hem de dünyanın farklı bölgelerinden süper besinleri bir araya getirerek katma değeri yüksek fonksiyonel gıdalar, sağlıklı beslenmeyi kolay ve eğlenceli hale getiren yenilikçi ve besleyici süper gıda karışımları, bitki bazlı proteinler, sağlıklı kahvaltılık alternatifleri ve glütensiz atıştırmalıklar sunuyor.
2022 yılındaki ilk yatırım turunda hedeflediği fon tutarına ulaşmasının ardından üretim, kalite ve pazarlama altyapısını güçlendiren Naturiga’nın ikinci turdaki hedefi, şirket paylarının yüzde 5,50’sinin yatırımcılara arzı yoluyla 8 milyon TL fon toplamak.
Geçtiğimiz aylarda milli sporcu, Dünya Bilardo Şampiyonu Semih Saygıner’i “İyi Yaşam Direktörü” olarak ekibine dahil eden ve Saygıner ile sporcu beslenmesi kategorisine odaklanacak olan Naturiga, 2026 yılında 209 milyar dolara ulaşması beklenen global süper gıda pazarına öncelikle İngiltere ve Almanya, sonrasında tüm Avrupa, ABD ve Körfez Bölgesi ülkeleri ile online/offline kanallardan giriş yapmayı hedefliyor.
Kampanya için yapılan ön talep toplama süreci sonunda 1.907 yatırımcıdan toplam 12 milyon 382 bin 291 TL ön talep alan Naturiga, turun ilk 14 gününü sadece mevcut ortakların yatırımına açık tutacak. 50 gün olarak kampanya süresinin 15. gününde fonlama hedefine ulaşılamadığı takdirde yeni yatırımcılar tura katılım sağlayabilecek. Asgari yatırım tutarının 100 TL olarak belirlenen yatırım turunda, ön talep bildirip en az bildirdiği ön talep tutarı kadar yatırım yapan yatırımcılara bedelsiz pay verilecek.
Bir yılda ciro bazında yüzde 176 büyüdü
Şirketin ciro bazında büyüme yolculuğundan bahseden Naturiga Kurucusu ve Genel Müdürü Yılmaz Kekeç, “Naturiga olarak süper gıdaları tüketmenin doğal, yenilikçi ve kullanışlı birçok yolunu sunan, sağlıklı büyüyen, çok kanallı yapıya sahip, küçük bütçelerimize rağmen ciro ve marka bilinirliği olarak ciddi yol almış bir markayız. 2020 yılı toplam ciromuz 1,85 milyon TL idi. 2021 yılında bu rakamı 4 milyon TL’ye ulaştırmayı başardık. 2022 yılını ise yaklaşık 6,2 milyon TL ciro ile kapattık. 2023 yılını üretim dahil 10 kişilik ekibimiz ile 17,5 milyon TL ciro ve 244 bin 452 adet ürün satışı ile tamamladık. Bir önceki yıla göre büyüme oranımız ciro olarak yüzde 176, adet olarak yüzde 70,7 şeklinde gerçekleşti,” açıklamasında bulundu.
“İdealimiz, global pazarlarda rekabet edebilen bir iyi yaşam markası yaratmak”
Hedefleri hakkında da bilgi veren Yılmaz Kekeç “Ülkemizin yaratıcı, rekabetçi sağlıklı fonksiyonel besinler ve atıştırmalıklar yani süper gıda üreticisi olarak hem Türkiye’de hem de global pazarlarda boy gösteren çok kanallı bir B2B ve B2C şirketi olma amacındayız. Şu ana kadarki yolculuğumuz, pazarda talep gören saygın bir marka oluşturduğumuzu, tedarikçilerimiz, perakendeci satış noktalarımız ve direkt müşterilerimizle pozitif ilişkiler geliştirdiğimizi gösterdi. Tüm bunların bize büyüme için çok verimli bir altyapı sağladığını düşünüyoruz. Türkiye’den global pazarlarda rekabet edebilen bir iyi yaşam markası çıkarma idealiyle her gün yeni fikirler, ürünler ve hedefler peşinde koşuyoruz. Bu yatırım turu sonrasında İngiltere pazarı giriş ve hemen ardından Almanya üzerinden Avrupa pazarı online operasyonları için gerekli adımları atacağız. ABD ve Körfez Bölgesi ülkeleri de hedef pazarlarımız arasında. Önümüzdeki yıllardaki büyüme planlarımızın ve döviz geliri elde ederek sağlamlaştırmayı istediğimiz gelir-gider dengemizin temellerinin güçlü bir şekilde atılacağı inancındayız,” diye konuştu.