Sinangil ve Sinangil Gluten Yok markaları ile 200’ü aşkın ürün çeşidini bünyesinde barındıran Eksun Gıda, Türkiye Muhasebe Standartları (TMS) 29 enflasyon muhasebesi ilkelerine uygun olarak hazırlanan bağımsız denetimden geçmiş 2023 yılı finansal sonuçlarını Kamuoyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yayınladı.
Eksun Gıda’nın 2023 yılı toplam cirosu 7,1 milyar TL seviyesine ulaşırken, ihracat cirosu 1,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Böylece, ihracatın toplam satışlar içerisindeki payı yüzde 25 oldu. Eksun Gıda Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Ahmet Demir yaptığı açıklamada, “2023 yılı Mart ayında, paylarının halka arz edilmesi ile birlikte halka açık bir şirket statüsüne erişen Eksun Gıda’nın 2023 yıl sonu toplam özkaynakları 2022 yıl sonuna kıyasla, yüzde 159 artarak, 1,9 milyar TL olurken, aktif büyüklüğü de yüzde 17 artışla 3,3 milyar TL oldu. Eksun Gıda’nın brüt kar marjı yüzde 13,5 seviyesinde, FAVÖK marjı ise yüzde 7,7 seviyesinde gerçekleşti,” dedi
Açıklamalarını sürdüren Demir, “İç piyasanın yanı sıra, ülke ekonomisine katma değer sağlamanın öneminin bilinciyle ihracat odağımızı sürekli canlı tutuyoruz. 2023 yılında da, yurt dışı pazarlardaki pazar payımızın artırılması ve ihraç pazarlarımızın çeşitlendirilmesine katkı sağlamak amacıyla, küresel pazarlarda etkin pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine devam ettik,” ifadelerini kullandı.
2023 yılına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir, “Tüm paydaşlarımıza karşı sorumluluklarımızın farkında olarak üretimi ve değer katmayı merkeze alan bir anlayışla Eksun Gıda adına çalışmalarımızı sürdürdük ve operasyonel karlılıklarımızı bir önceki yıla kıyasla artırdık. Diğer taraftan Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları dahilinde 2023 yılında hayatımıza giren TMS 29 enflasyon muhasebesi uygulaması, halka arz ile birlikte büyüyen özkaynaklarımız üzerinden gider yönlü finansal tablolarımızı etkilemiştir. TMS 29 enflasyon muhasebesi etkisi hariç bakıldığında; Eksun Gıda 2023 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 84 artışla 413 milyon TL net kar elde etmiştir. Buna paralel olarak yaklaşık 100 milyon TL kurumlar vergisi ödeyecek olan şirketimizin brüt kar marjı yüzde 19,1 seviyesinde, FAVÖK marjı ise yüzde 12,5 seviyesinde gerçekleşmiştir,” ifadelerinde bulundu.
Ahmet Demir, “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO ilk 500) listesinde üretimden satışlara göre geçtiğimiz yıl 324. sıradan 66 basamak yükselişle 255. sıraya yükselen şirketimizin yüksek üretim kapasitesi, yaygın dağıtım ağı ve tecrübeli yönetim yaklaşımından aldığımız güçle, 2024 yılının da faaliyetlerimize odaklandığımız bir yıl olmasını hedefliyoruz,” dedi.