• Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
  • English
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Food Turkey
No Result
View All Result
Salling Group ve Danfoss, gıda ve enerji israfını önlemek için Microsoft ile işbirliği yaptı

Salling Group ve Danfoss, gıda ve enerji israfını önlemek için Microsoft ile işbirliği yaptı

Danimarka'nın gıda perakende zincir lideri Salling Group ve Danfoss, dijital teknolojilerle sürdürülebilir gıda perakendesi için Microsoft ile iş birliği yaptı

editor by editor
17/01/2023
in Firmalardan haberler, Haberler
Reading Time: 3 mins read
A A

Salling Group ve Danfoss, perakende sektöründe sürdürülebilir gıda için dijital yatırımlarını güçlendirmek üzere Microsoft ile iş birliği yaptığını duyurdu. İş birliği kapsamında Danfoss Alsense®, mağaza yöneticilerinin soğutucu cihazlarda bulunan alarmlara daha hızlı yanıt vermesi, gıda koşullarının 7/24 izlenmesi ve enerji tüketiminin azaltılmasına yönelik önleyici bakım faaliyetlerini artıracak.

Salling Group, Danfoss Alsense®’in alarmların hassasiyetini artıran Ortalama Kinetik Sıcaklık adlı yeni bir özelliğinin pilot uygulamasını da bu iş birliğinde hayata geçirecek. Bu sayede, mağaza yöneticileri bir dondurucu kapısı açık kaldığında veya soğutucu dolabın sıcaklığı yüksek olduğunda, gıdalar bozulmadan önce sıcaklığın “tehlike bölgesine” ulaştığına dair uyarı alacak ve mağaza yöneticileri açısından sorunun daha erken fark edilmesini sağlayacak. Ayrıca, mağaza yöneticileri, mağazalara ait verileri gerçek zamanlı olarak izleyebilecek. Bu sayede çalışanlar sıcaklık gibi parametrelerde ciddi değişimler meydana geldiğinde, proaktif bir şekilde harekete geçebilecek. İş birliğinin bir parçası olarak Danfoss ve Microsoft, süpermarket soğutma sistemlerinde sıcaklık ve enerji kullanımını takip etmek için sınıfının en iyisi dijital hizmetler geliştirerek; gıda ve enerji israfını önlemek için önleyici bakım yapılmasını sağlayacak.

Süpermarketler, enerji tasarruflu soğutma çözümleri sayesinde optimum enerji ile doğru oranda soğutma sağlayarak gıda israfını önleyebilir. Gıda sektörü uzun yıllar CO2 ve KIP (Küresel Isınma Potansiyeli) değerine sahip soğutkanlara geçişle başlayan bir dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme, bu yolculuğun sonraki aşamasının diğer adımını oluşturuyor. Salling Group, CO2 soğutucu akışkanını ilk benimseyenlerden biri olmakla birlikte mağazalarında sürdürülebilir soğutma teknolojilerini uygulamak için 1980’lerden bu yana Danfoss ile iş birliği yapıyor. Danfoss ise sektör uzmanlığını güvenli Microsoft Cloud platformuyla birleştirmek için 2019’dan bugüne Microsoft ile partnerliğini sürdürüyor.

“Bugün karbon emisyonlarını azaltacak enerji verimliliği teknolojilerine ve tedbirlerine sahibiz. Danimarka’nın en büyük gıda perakendecisi olan Salling Group’un karbonsuzlaştırma ortaklarından biri olarak çalışmaktan gurur duyuyoruz,” diyen Danfoss İklimlendirme Çözümleri Başkanı Jürgen Fischer, şöyle devam etti: “Soğutma alanındaki uzmanlığımız ve bilgi birikimimiz, Microsoft’un bulut ve dijital teknolojilerdeki uzmanlığıyla birleştiğinde, gıda perakendeciliğinde sürdürülebilirlik dönüşümünü sağlamak için doğru yeteneklere sahibiz.”

Microsoft Danimarka Kurumsal Ticari Direktörü Peter Skov; “Sürdürülebilirlik Microsoft için gündemin en üst sıralarında yer alıyor. Danfoss ve Salling Group ile birlikte, teknolojinin gıda israfını ve karbon emisyonlarını azaltma çabalarımızda ne denli kilit bir rol üstlenebileceğini gösterebiliyoruz. Günümüzde pek çok kuruluş için, doğru verileri toplama ve bu verilere göre hareket etme becerisi önem teşkil ediyor. Ayrıca platformumuzun mümkün kıldığı şekilde karbon salınım değerlerini kaydetmek ve raporlamak da bu zorluklardan biri. Platformumuzun sürdürülebilirlik gündeminde onları nasıl daha fazla destekleyebileceğini görmek için Salling ve Danfoss ile birlikte daha fazla zaman geçirmeyi dört gözle bekliyoruz,” dedi.

Tags: #danfoss#danimarka#dondurucu#enerjiisrafi#gida#gıdaisrafı#karbonemisyonu#sallinggroup#surdurulebilirgidaMicrosoft
Previous Post

Besleyici gıda ve sağlıklı atıştırmalık pazarı büyüyor

Next Post

2022 yılında yerli ceviz hasadı yüzde 30 arttı

editor

editor

Related Posts

Dünya Arı Günü’nde Anavarza Bal’dan Yaşamsal Çağrı
Firmalardan haberler

Dünya Arı Günü’nde Anavarza Bal’dan Yaşamsal Çağrı

by fdturkey
22/05/2025
Sütaş inekleri, markanın 50. yılını kutluyor
Firmalardan haberler

Sütaş inekleri, markanın 50. yılını kutluyor

by fdturkey
22/05/2025
Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’nin 3’üncüsü Düzenlendi Glütensiz Yaşamın Geleceği İstanbul’da Ele Alındı
Firmalardan haberler

Çölyak ve Glütensiz Yaşam Zirvesi’nin 3’üncüsü Düzenlendi Glütensiz Yaşamın Geleceği İstanbul’da Ele Alındı

by fdturkey
22/05/2025
NESFIT’ten yepyeni ürün ailesi: NESFIT Granola
Firmalardan haberler

NESFIT’ten yepyeni ürün ailesi: NESFIT Granola

by fdturkey
22/05/2025
Kerevitaş, sektördeki büyüme yolculuğuna Besler Gıda olarak devam ediyor
Firmalardan haberler

Kerevitaş, sektördeki büyüme yolculuğuna Besler Gıda olarak devam ediyor

by fdturkey
22/05/2025
Next Post
2022 yılında yerli ceviz hasadı yüzde 30 arttı

2022 yılında yerli ceviz hasadı yüzde 30 arttı

Filiz’den coğrafi işaret tescilli Mardin bulguru

Filiz'den coğrafi işaret tescilli Mardin bulguru

eStar, Ülker ürünlerini Amazon güvencesiyle satışa sundu

eStar, Ülker ürünlerini Amazon güvencesiyle satışa sundu

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ONLINE MAGAZINE

The Latest Video News

Newsletter

  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın
Call us: +90 212 454 22 22

© Copyright 2025, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • Medya Kit
  • Dergimize Abone Olun
  • E-Dergi
  • Bize Ulaşın

© Copyright 2025, All Rights Reserved