Barilla’nın üst yönetiminde bayrak değişimi yaşanıyor. Barilla’da 10 yılı aşkın süredir CEO olan Claudio Colzani’nin bayrağı Gianluca Di Tondo’ya teslim edeceği duyuruldu. Sürdürülebilirlik ve küresel cinsiyet eşitliği gündemleri başta olmak üzere grupta uluslararası alanda önemli projeleri hayata geçiren Claudio Colzani, Nisan 2023’te görevini Gianluca Di Tondo’ya devredecek.
Türkiye’de Bolu’daki fabrikası dahil, dünya çapında toplam 30 tesisinde ürettiği ürünleriyle, her gün 100’ü aşkın ülkede milyonlarca sofraya ulaşan gıda devi Barilla Grup’ta bayrak değişimi yaşanacağı duyuruldu. İnsanların mutluluğunu ve bütünsel refahını ifade eden “Daha İyi Bir Yaşam İçin Yemek Keyfi” amacını benimseyerek tüketicilerinin yaşamlarını ve dünyayı iyileştirmeye yardımcı olmayı hedefleyen Barilla’da 10 yılı aşkın süredir CEO’luk yapan Claudio Colzani, koltuğunu devredecek. Sürdürülebilirlik ve küresel cinsiyet eşitliği gündemleri başta olmak üzere grupta uluslararası alanda önemli projeleri hayata geçiren Claudio Colzani, Nisan 2023’te görevini yiyecek içecek sektörünün deneyimli isimlerinden ve halen grubun Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcılığını yürüten Gianluca Di Tondo’ya teslim edecek.
“CLAUDIO İLE BÜYÜK BİR GELİŞME KAYDETTİK”
Gerçekleşecek değişimle ilgili açıklamada bulunan Barilla Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Guido Barilla, görevde olduğu 10 yıl boyunca grubun büyümesine önemli katkı sağlayan Claudio Colzani’ye teşekkür ederek şöyle konuştu:
“Claudio Colzani, 145 yıldır birçok neslin öğünlerine eşlik eden Barilla’nın geleceği adına vizyoner adımlar attı. Uluslararası alanda büyük gelişmelere imza atarken aynı zamanda sürdürülebilirlik çalışmalarına önemli yatırımlar yaptı. 10 yılı aşan liderliğinde pek çok alanda iyileştirmeler yapıldı, yenilikler hayata geçirildi, dönüşümlere imza atıldı. Colzani liderliğinde, küresel cinsiyet eşitliğini sağlamak adına yaptığımız çalışmalarla prestijli uluslararası bir ödül olan ‘Catalyst Award’u kazanan ilk İtalyan şirketi olduk. Önümüzdeki yıl ise gelecek 145 yıllık serüvenimizin ilk adımını Gianluca Di Tondo ile atacağız. Son yıllarda satın alma davranışları, çalışma modelleri ve dağıtım kanalları değişti. Bu değişimin merkezinde olmayı hedefliyoruz ve bu amaçla, insanların ihtiyaçlarına mümkün olan en iyi şekilde cevap verebilmemiz için dünyaya bir pencere açıyoruz. Gianluca Di Tondo, vizyonu ve deneyimi ile şirketimizi uluslararası sahnede daha da rekabetçi hale getirmek adına, gerekli dönüşüm sürecine liderlik edecektir.”
“ÖNCELİKLİ HEDEFİMDE 3 GÜNDEM VAR”
Claudio Colzani’nin Barilla’daki 10 yıllık CEO’luk döneminde hayata geçirdiği işlerin ardından, büyük bir sorumluluğu devralmaktan onur duyduğunu belirten Gianluca Di Tondo, “Her yıl kendini yenileyen, süreçlerini iyileştiren, hedeflerine paydaşlarıyla birlikte yürüyen Barilla’daki yeni görevimde öncelik vereceğim 3 başlık olacak. Bunlardan ilki markalarımızı İtalya’da daha da güçlendirmek ve halihazırda markalarımız aracılığıyla sunduğumuz ve bir İtalyan geleneği olan ‘yemekten keyif alma’ anlayışını tüm dünyada daha da üst noktaya taşımak. Değerlerimizi ve çeşitliliğimizi koruyup geliştirmeye devam ederken, çalışanlarımızın aidiyet duygusunu daha da güçlendirmek ve yeni yetenekleri kendimize çekmek ve tüm dünyadaki tüketicilerimizin Barilla’yı ‘en güvenilir gıda şirketi’ olarak bilmesini sağlamak, ana gündemlerim arasında yer alacak,” dedi.
Yiyecek içecek endüstrisinde 25 yılı aşkın tecrübeye sahip olan Gianluca Di Tondo, kariyeri süresince satış ve pazarlama ağırlıklı görevlerde yer aldı. Barilla Grup bünyesine 2020 yılında Pazarlamadan Sorumlu Üst Yönetici olarak katılan Tondo, yeni bir kategori stratejisinin oluşturulması kapsamında Barilla Al Bronzo serisinin yaratılmasına liderlik etti. Barilla ve Mulino Bianco markalarının yeni logo lansman süreçlerini de yöneten Gianluca Di Tondo, dijital becerilerin gelişimi ve gelişmiş analitik çalışmalar için bir mükemmellik merkezi olarak konumlanan Londra’daki Barilla Hızlandırma Ekibi’nin kurulmasına öncülük etti. Gianluca ayrıca, sonrasında Yönetim Kurulu Başkanlığını da üstlendiği Pasta Evangelists’in satın alınması sürecinde de önemli bir rol oynadı.