Son yıllarda yaşanan gıda krizinin ardından üreticiler ve satın almacılar büyük çıkmaza girdiklerini açıklayan peşi sıra birçok açıklamada bulundu. Bu bağlamda Türkiye’nin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality, gıda ihracatını destekleyen uygulamaları devreye sokmaya başladı. Türk markalarını stratejik, fonksiyonel ve operasyonel olarak, global pazardaki rakiplerinin seviyesine ulaştırmayı hedefleyen destek modeli olan Turquality İş Modeli, gıda sektöründeki firmaların, pazarlamadan siparişe, siparişten üretime, üretimden satışa, satıştan satış sonrası hizmete kadar tüm süreçleri kapsıyor.
Gıda ihracatçılarına verilen destekler hakkında açıklamaya yapan Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, “Ticaret Bakanlığı tarafından, gıda firmalarına, danışmanlık, bilişim, Ür-Ge, yurt dışı ve ihracata yönelik ulaşım, konaklama, fuar, katılımı, şirket ve marka, satın alma, kira, mimari ve konsept tasarım, dekorasyon araştırma, belge/ruhsat, tanıtım ve pazarlama, tescil, küresel tedarik zincire katılım gibi konulardaki giderlerinin desteklenmesi ile şirketleri geliştirme çalışmaları devam ediyor. Gıda ihracatçılarına Turquality’den %50 destek bulunuyor. Turquality, gıda ihracatının gizli kahramanıdır,” ifadelerini kullandı.
Açıklanan iş modelindeki yeniliklerin arasında, hibe oranlarının %50-%70 oranına çıkarıldığı açıklanırken destekler, Türk Lirası cinsine çevrildi. Pazara giriş projesi hazırlama danışmanlığı desteği eklenen destek programına ihracat konsorsiyumları desteği, çok kanallı zincir mağaza desteği ve yurt içi fuar desteği de eklendiği açıklandı.
Progroup Yönetim Kurulu Başkanı Başkanı Dr. Salim Çam, gıda ihracatı yapan ve yapma potansiyeli bulunan firmalara pazar araştırmasından pazarlama organizasyonuna, bütçe yönetiminden satış süreçlerine kadar birçok alanda verilen Turquality desteklerini arttırarak, istihdam giderleri, sertifikasyon giderleri, yazılım ve bilişim giderleri, depo hizmet giderleri, gelişim yol haritası, tanıtım, reklam ve pazarlama giderleri, hedef pazarlara yönelik danışmanlık giderleri, pazar araştırması çalışması ve raporlama giderleri, mağaza ve franchise kira ve kurulum giderleri, kurulum, dekorasyon, konsept mimari giderleri, ofis, depo, showroom kira ve kurulum giderleri, uluslararası hukuk danışmanlık giderleri, marka, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım giderleri, ürün, hizmet ve marka tescili ve korunması ile ilgili giderlerin kapsamı genişletilerek ihracata büyük oranda katkı sağladıklarını belirtti.