WorldFood Istanbul, 30. yılını, 1-4 Eylül 2022 tarihleri arasında TÜYAP’ta kapılarını açtı. Yerli ve yabancı pek çok markanın yer aldığı, üreticisinden girişimcisine, sektörün tüm paydaşları ile temsil edildiği iş birliği platformu olma özelliğini taşıyan WorldFood Istanbul, geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi, katılımcı, yabancı satın alma profesyoneli ve iş hacmi rakamlarında çok önemli gelişmeler kaydettiği açıklandı.
Bu yıl 163 farklı ülkeden 38.358 ziyaretçiyi ağırlayan fuarda katılımcıların yüzde %33’ünün yabancı ziyaretçiler olduğu belirtildi. Böylece bir önceki yıla göre yabancı ziyaretçi sayısını yüzde 141 artıran WorldFood Istanbul’da, katılımcı sayısı da tarihi bir seviyede gerçekleşti.
25 farklı ülkeden 835 katılımcı, 2000’in üzerinde markasını hem profesyonel ziyaretçilerin hem de 77 ülkeden 600’ün üzerinde yabancı satın alma profesyonelinin katılım gösterdiği WorldFood Istanbul 2022’de fuar sırasında yeni iş birliklerinin tesisine, anlaşmaların imzalanmasına vesile olan bu program çerçevesinde Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleri (MENA), Balkan ülkeleri, CIS ülkeleri, Güney & Kuzey Amerika ülkeleri, Güneydoğu Asya gibi önemli bölgelerden ağırlıklı olmak üzere çok önemli satın alma profesyonelleri, İstanbul’da ağırlandı.
WorldFood Istanbul’un, sektöründe artık uluslararası en önemli fuarlar arasında yer almak adına, son fuarın önemli bir tecrübe olduğunu belirten WorldFood Istanbul Direktörü Semi Benbanaste, “Fuarlarımızda ticari hareketliliği etkileyen, iş hacmi hedefini geliştiren, Alım Heyeti Programı’dır. Bu yıl, önemli sayıda, 600’ün üzerinde profesyonel satın almacıyı İstanbul’da ağırladık. Bu sayede fuar öncesinde hedeflediğimiz 1 Milyar Euro’luk iş hacmini aşarak, 1.2 Milyar Euro değerinde satış yapılmasına vesile olduk. Özellikle Türkiye’de üretim yapan yerli katılımcılarımızın bu pastadan büyük bir dilim aldığını söylemek isterim,” sözleri ile, Alım Heyeti Programı’nın, katılımcıların 4 gündeki iş hacimlerine yaptığı katkıya dikkat çekti.
Fuarı süresince gerçekleştirilen oturumlar, atölye çalışmaları, girişimci sunumları ve ödül törenleri ile, sektör paydaşları, sektörün nabzını Food Arena etkinlik alanından ve YouTube üzerinden takip etti.
Benbanaste, fuarın odak bir diğer alanının eğilimleri belirlemek, sektörün yarınlarını konuşmak olduğunu belirtirken, “Bu yıl sürdürülebilirliğin ve güvenilir gıdanın yanı sıra sektörümüzün en önemli sorunlarından olan israfa çözüm bulmak ya da israfı azaltacak nelerin, nasıl yapılabileceğini, mutfağımızı bu yönde nasıl kullanacağımız da etkinliklerimizin odak konusu oldu. Yanı sıra yine çok önemsediğimiz, destek verdiğimiz girişimcilerimiz, yeni ürün ve hizmetlerini sektöre tanıtma fırsatı buldular,” dedi.
WorldFood Istanbul için klasikleşen Başkanlar Oturumu, bu yıl da gerçekleştirilirken, İHBİR, sektörün 2022 için ihracat hedefini 13 milyar dolar olarak açıkladı; ürün ve tedarik zincirinde yaratılan güvenin Türkiye’ye ve yerli üreticilere sağladığı faydalar, örnek olaylarla birlikte aktarıldı.
Food Arena etkinlik alanında yer Food Tech Garage alanında 10 farklı girişimci, yeni ürün ve hizmetlerini katılımcılara sunarken, Avrupa Birliği ve European Institute of Innovation and Technology (EIT Food – Avrupa Teknoloji ve İnovasyon Enstitüsü) tarafından desteklenen; Impact Hub Istanbul, Foodback.co ve Topraktan.co iş birliği ile gerçekleşen “Empowering Women in Agrifood – EWA” programının 2020-2021-2022 kadın girişimcileri, Food Tech Garage alanında sektöre özel teknolojik çözümlerini içeren yenilikçi projelerini ve hikayelerini dinleyicilere aktardı.