Global et ve protein endüstrisi, 14-19 Mayıs tarihleri arasında IFFA’da buluştu. Yoğun ağ oluşturma, yenilikleri görme ve iş yapma açısından fuar oldukça etkileyiciydi. Tüm işleme, paketleme ve satış alanlarında sürdürülebilir üretim, otomatik süreçler, dijitalleşme ve stantlardaki ürün yelpazesini sergilendiği fuarda alternatif proteinlere olan yüksek ilgi, bu pazarın gelecekteki büyük potansiyelini de gösterdi. 129 ülkeden yaklaşık 50.000 ziyaretçi, önde gelen uluslararası ticaret fuarı IFFA – Et ve Alternatif Proteinler Teknolojisi için Frankfurt am Main’e seyahat etti.
Altı gün boyunca katılımcılar, et ve alternatif proteinlerin sürdürülebilir ve verimli üretimi ve paketlenmesi için yenilikler sundular. Yaklaşık 50.000 ticaret ziyaretçisi, endüstrinin inovasyon döngüsüne tekabül eden üç yıllık olağan döngünün ardından gerçekleştirilen sektör toplantısından fazlasıyla memnun kaldı. Messe Frankfurt Başkanı ve CEO’su Wolfgang Marzin, “Salonlarda dolaşmak ve sektör katılımcılarıyla yeniden tanışmak bir zevkti. IFFA’ya neredeyse öforik bir ruh hali hakimdi. Herkesin sonunda yüz yüze tekrar görüşebildiği için ne kadar rahatladığını açıkça hissedebiliyordunuz. Sektör yeni konulara açıktı ve yenilikçi gücünü etkileyici bir şekilde gösterdi. Global birlik, özellikle alternatif proteinleri içerecek şekilde genişleme sebebiyle, önümüzdeki yılların trendlerini bir kez daha belirledi,” dedi.
Yenilikçi güce sahip sektör, yarının çözümlerini gösteriyor
Otomasyon, dijitalleşme, et ve protein işlemindeki yeniliklerin merkezine katılan sektör liderleri, 2050 yılına kadar AB’nin iklime zararsızlık hedefine ulaşmak için enerji verimliliğini ve kaynak tasarrufu sağlayan üretimi arttırmak için çözümler ve fikirler de sundu. VDMA Gıda İşleme ve Paketleme Makineleri Derneği Genel Müdürü Richard Clemens, “Nihayet sektör yeniden buluştu. IFFA 2022’deki ruh hali son derece iyi. Ulusal ve uluslararası ziyaretçiler, yeniliklerle çok ilgililer ve birçok durumda hazırlıklarda çok somut projeleri var ve sonunda tekrar yüz yüze görüşmenin sevinci her yerde görülüyor,” sözlerine yer verdi.
Ambalaj sektörünün de hazır bulunduğu fuarda, yenilikler tamamen şu sloganla aynı doğrultudaydı: “Gerektiği kadar fazla, mümkün olduğu kadar az”. Geri dönüştürülebilirliğe ilaveten, üreticiler yenilenebilir ham maddelere odaklandığı etkinlikte fosil ham maddelerden yapılan plastiğe alternatif olarak, biyo-bazlı ambalajlar daha fazla çevre dostu bir geleceğe giden yolu işaret ediyor.
DFV Başkanı Herbert Dohrmann, IFFA’dan memnun olduğunu ifade ederken, “Ben iyimserdim ancak burada bu kadar çok meslektaşımızla buluşacağımızı ve fuarda böylesine harika bir atmosfer olacağını kesinlikle ummuyordum. Uluslararası kalite yarışmalarında ürün sayısında yüzde 25’i aşan artış, genç profesyonellere yönelik iki yeni yarışma ve milli kadromuzun güçlü performansı bölgelerimize canlılık getirdi. Fuar, sektör için inovasyonun itici gücü rolünü fazlasıyla yerine getirdi,” sözlerine yer verdi.
Başarılı prömiyer: Alternatif proteinlere büyük ilgi
Fuarın ana trendi, etin daha bilinçli tüketilmesine yönelikti. Birçok insan her zamanki beslenme düzenlerinden vazgeçmek istemediğini belirtirken, sanayi ve ticaret her zamankinden daha mükemmel bitki bazlı alternatifler geliştirmeye gayret etmeyi sürdürüyor. Üretim teknolojisi için inovasyonda bir artış anlamına da gelen yeni ürünler ortaya çıkarken ziyaretçiler, hem katılımcıların stantlarında hem de etkinlik programına katılımlarıyla, bitki bazlı et alternatifleri, hibrit ürünler ve hücre kültürlü ete büyük ilgi gösterdi. Mesela, ProVeg tarafından düzenlenen konferans ve Good Food Institute Europe tarafından yönetilen Discovery Tours çok popülerdi. Alman Alternatif Protein Kaynakları Derneği’nin ilk başkanı Fabio Ziemßen, derneğinin IFFA’daki ilk katılımından olumlu bir sonuç çıkararak, “IFFA 2022, alternatif protein kaynaklarının gelecekte önde gelen uluslararası ticaret fuarında sağlam bir yere sahip olmaya devam edeceğini ve bu konunun önümüzdeki yıllarda büyümeye devam edeceğini açıkça ortaya koymuştur. Bu sebeple, alternatif protein kaynaklarının üreticileri ve distribütörlerinin üç yıl içinde burada olacağı kaçınılmaz. Alman sanayi derneği olarak, gelecekte bu gelişmeye eşlik etmeye ve şekillendirmeye devam etmeyi dört gözle bekliyoruz,” dedi.
Messe Frankfurt tarafından gerçekleştirilen düzenli bir ziyaretçi anketine göre, yüzde 95, katılımcıların ürün ve hizmet yelpazesinden memnun kaldı ve yüzde 96’sı ticaret fuarı ziyareti hedeflerine ulaştıklarını söyledi. Şu anki zorlu genel şartlara rağmen, 129 ülkeden ziyaretçi Frankfurt’a geldi ve toplam yüzde 72’lik uluslararası ziyaretçi payı ile IFFA, global endüstri için yüksek ilgi düzeyini korumayı sürdürüyor. En çok ziyaretçi ülkeler arasında Hollanda, İtalya, İspanya, Polonya, ABD, Brezilya, Avusturya, Büyük Britanya, İsviçre ve Fransa yer aldı.
IFFA ilk kez dijital alana da yayıldı, katılımcılar IFFA Digital Extension platformunda önceden birbirleriyle iletişim kurabildiler, randevu alabildiler ve fuar başlamadan önce bile katılımcıların yeniliklerini öğrenebildiler. Dijital etkinlik platformunun bu işlevleri, 31 Mayıs 2022’ye kadar IFFA yerinde etkinliğinden sonra da mevcut olacak ve IFFA Forum’da bir sunumu kaçıranlar daha sonra kayıtları dijital platformdan da izleyebilecekler.