Türkiye’deki kahve sektörü, 10 milyar TL’nin üzerinde bir pazar büyüklüğüne ulaşmış durumda. Ülkemizdeki kahve tüketimi ise yıllık olarak kişi başı yaklaşık 1.7 kilogram civarına yükseldi. Bu sayı, önceki yıllara kıyasla önemli bir artış gösteriyor. Türkiye’nin Yüzde 100 yerli ve milli markası Arabica Coffee House, kahve severler tarafından beğenilen, dünyadaki kahve tüketiminin yaklaşık yüzde 70’ini karşılayan Arabica bitkisinden elde edilen kahve çekirdeklerini, ağırlıklı olarak Kolombiya ve Guatamala’daki çiftçilerden doğrudan ithal edip kendi tesislerinde kavuruyor ve yüksek kalitedeki demleme araçlarıyla sunuyor. Bu yıl itibariyle lojistik üstü de dahil 4 bin 500 m²’lik bir alanda faaliyetine devam eden kahve kavurma tesisinin üretimi de yıllık 320 tona ulaştı. Marka, öncelikli olarak kendi mutfağında ürettiği ürünleri şubelerinde güvenle satışa sunmayı hedefliyor. Bu doğrultuda, iki yıl önce 50 milyonluk yatırım hedefiyle kurulan Tastopia fabrikası, 132 bin dilim üretime ve 15 bin dilim donuk depolama kabiliyetine sahip olarak hizmet veriyor. Tastopia kapasitesini ve verimliliğini arttırmak için yeni yatırımlara da hazırlanıyor.
Türkiye’nin kahve sektöründeki yerli markaları, global pazarda adını duyurmak için hızla adımlar atıyor. Arabica Coffee House, geniş ve sürdürülebilir dağıtım ağı sayesinde Türkiye’nin her köşesine kaliteli kahve ulaştırma hedefini gerçekleştiriyor. Üretim kapasitesini ve lojistik ağını güçlendirerek sektördeki rekabet gücünü artıran Arabica Coffee House’un Tastopia fabrikası ise, özellikle yüksek üretim kapasitesi ve teknolojik altyapısıyla dikkat çekiyor.
132 BİN DİLİM ÜRETİM, 15 BİN DİLİM DONUK DEPOLAMA PERFORMANSI
Arabica Coffee House CEO’su Sertaç Yalçın: “Arabica Coffee House olarak, hem üretim hem de lojistik alanlarında güçlenerek çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yerli ve milli bir kahve markası olarak Türkiye’nin kahve üretim ve hizmet sektörüne değer katmak önceliğimiz. Kahve üretiminin her aşamasında çevre dostu ve inovatif yöntemler kullanarak yerli üretimin gücünü dünyaya tanıtmayı amaçlıyoruz. Kadın istihdamına öncülük vererek, kadınların meslek edinmelerine ve çalışma hayatına katılmalarına öncelik tanıyoruz. 132 bin dilim üretim ve 15 bin dilim donuk depolama performansına ulaştık ancak bu alandaki performansımızı ve yatırımımızı daha da güçlendireceğiz” ifadelerini kullandı.