Barry Callebaut, Chocolate Academy İstanbul’da The Future of Indulgence etkinliği gerçekleştirdi.
- Şirket, etkinlikte 80’den fazla endüstriyel müşterisini ağırladı.
- Tüketicinin hayata karşı tutumu, Covid-19 ve halihazırda sürmekte olan dönüşümleri hızlandırmasıyla büyük ölçüde değişti.
- Barry Callebaut Türkiye ve Global’den yetkililer Future of Indulgence etkinliğinde değişen bu tüketici eğilimlerine bağlı olarak “bilinçli keyif, sağlıklı keyif ve yoğun keyif arayanlar” olmak üç ana tüketici tipinin tutumlarını paylaştı.
- Barry Callebaut, geniş ürün yelpazesi ile her üç tüketici tipine nasıl hitap edileceği hakkında da bilgiler verdi.
175 yılı aşkın deneyimiyle çikolata ve kakao sektöründe dünya lideri olan Barry Callebaut, Chocolate Academy İstanbul’da The Future of Indulgence etkinliğini gerçekleştirdi. 80’den fazla endüstriyel müşterinin ağırlandığı etkinliğe Barry Callebaut’tan TIGA Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Turgut, Bölge Pazarlama Direktörü Anuj Pachauri, Müşteri Deneyim ve Digitalden Sorumlu Pazarlama Müdürü Milana Mosurovic, TIGA Bölgesi Pazarlama Direktörü Dilşad Taşkın, Küresel Pazarlama Analiz Müdürü Agnese Acciarri etkinlikte yer aldı.
Barry Callebaut TIGA Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Turgut şu açıklamalarda bulundu: “Tüketicilerin hayata karşı tutumu, son yıllarda büyük ölçüde değişti. Bu değişim, çikolata tutkusunun geleceğini de şekillendiriyor. Barry Callebaut olarak, bu değişimi anlamak ve müşterilerimize bu değişime uyum sağlayabilecekleri çözümler sunmak için çalışıyoruz. ‘The Future Of Indulgence’ etkinliği de bu çalışmalarımızın bir parçası. Günümüzde tüketiciler satın aldıkları ve tükettikleri ürün ve markalardan daha fazlasını bekliyorlar. Bu değişimin çikolata tutkusunun geleceğini şekillendirmede önemli bir etkisi var. Biz de bu etkinlikte, tüketicilerin değişen tutumlarını ve bu tutumların çikolata sektörünü nasıl etkilediğini ele aldık. Ayrıca, müşterilerimize bu değişime nasıl ayak uydurabilecekleri konusunda da tavsiyelerde bulunduk.”
Etkinlikte, değişen tüketici eğilimlerine bağlı olarak ortaya çıkan üç ana tüketici tipi de ele alındı. Her tüketici tipi farklı motivasyonlara ve önceliklere sahip.
Yoğun Keyif almak isteyen tüketiciler, hayatın her anını doyasıya yaşamaktan, özel anları kutlamaktan ve yoğun deneyimler yaşamaktan keyif duyuyorlar. Bu tüketiciler sıra dışı, çoklu duyusal ve festival tadında bir çikolata deneyimi arıyorlar ve çikolata onlar için birer göz ve damak şöleni sunuyor.
Bilinçli Keyif peşinde olan tüketiciler simbiyotik bir hayat yaşıyorlar ve sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaşam tarzı benimsiyorlar. Satın aldıkları ürünlerin ve yaptıkları seçimlerin çevresel ve sosyal etkilerini de önemsedikleri için lezzetli olduğu kadar, hem kendileri hem de gezegen için iyi olan bir çikolata istiyorlar. Fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı, adil ve sürdürülebilir çikolatayı tercih ediyorlar.
Sağlıklı Keyif arayanlar ise güçlendirilmiş ve işlevsel çikolatalar gibi sağlıklı lezzetler tercih ediyorlar. Yani sağlıkları üzerinde olumlu bir etkisi olan çikolata ve atıştırmalık arayışı içindeler.
Bu üç tüketici tipine yönelik olarak aynı kişinin, yaşadığı olaylara veya birlikte olduğu insanlara bağlı olarak hayata karşı farklı tutumlar sergileyebileceğinin altını çizen Ahmet Turgut sözlerine şöyle devam etti: “Örneğin bir kişi kutlama anları olduğunda ‘hayatı kutlayanlar’, diğer zamanlarda ‘bilinçli yaşayanlar’ veya çevreye ve başkalarına sahip çıkmak istedikleri zamanlarda da ‘simbiyotik bir yaşam sürenlerden’ olabilir. Bugün, müşterilerimizle tüketici memnuniyetini sağlayabilmek açısından, bu farklı tutumlar arasında tüketicilerin nasıl geçiş yaptığını da paylaştık. Yoğun Keyif, yoğun çikolata hazzı her zaman trendler arasında yer alsa da tüketicilerin bilinçli tüketime olan eğilimi ile şekil değiştirmesini ve Bilinçli Keyif trendinin çikolata alanında da genişlemesini bekliyoruz. Aynı zamanda Sağlıklı Keyif de kesinlikle önümüzdeki yıllarda çikolata ve şekerleme segmentinde takip edilmesi gereken bir trend.”