Barilla, çevre yönetimi, inovasyon, beslenme ve toplum refahına yönelik 15 yıllık taahhüdünü aktaran 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Şirket, dengeli beslenmeyi teşvik eden, yenilenebilir enerji ve stratejik bir vizyonla çevresel sürdürülebilirliği destekleyen bir gıda kültürü yaratma hedefiyle yolculuğuna devam ediyor.
Türkiye’deki Bolu fabrikası dahil olmak üzere, dünya çapında toplam 30 tesisinde ürettiği ürünlerle, her gün 100’ü aşkın ülkede milyonlarca sofraya ulaşan gıda lideri Barilla; çevre yönetimi, inovasyon, beslenme ve toplum refahına yönelik 15 yıllık taahhüdünü aktaran 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu Dünya Çevre Günü’nde yayınladı.
Barilla, dengeli beslenmeyi teşvik eden, yenilenebilir enerji ve stratejik bir vizyonla çevresel sürdürülebilirliği destekleyen bir gıda kültürü yaratma hedefiyle yolculuğuna devam ediyor. Bu hedef doğrultusunda gerçekleştirdiği çalışmaları ile Barilla, dünyanın önde gelen kurumsal itibar araştırmalarından biri olan “2024 Global RepTrak 100” listesinde küresel ölçekte yılın en itibarlı gıda şirketi oldu ve genel listede ise 29’uncu sırada yer alma başarısını gösterdi.
Raporun önsözünde, şirketin yönetimindeki dördüncü kuşağı temsil eden Guido, Luca ve Paolo Barilla kardeşlerin geleceğe dair görüşleri şu şekilde yer alıyor: “Barilla olarak bugün çok daha fazla lezzet, beslenme, gıda güvenliği, çevre, erişilebilirlik, insan, iletişim ve gelecek konularına odaklanıyoruz. Bu konuları odağımıza alırken ise; spagetti, bisküvi, ekmek ya da sos fark etmeksizin tüm ürünlerimizin kalitesinden, yaptığımız işin özünden, aldığımız aksiyonlardan ve markalarımızın değerinden her zamankinden daha fazla söz etmeyi önemsiyoruz. Önümüzde uzun ve dolambaçlı bir yol olduğunun farkındayız, ancak Barilla’daki herkesin bağlılığı ve tutkusu, bizi bekleyen zorluklarla yüzleşmeye, geleceğe doğru yolculuğumuzu planlamaya hazır olmamızı sağlıyor.”
2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nun Barilla’nın “Daha İyi Bir Yaşam İçin Yemek Keyfi” amacına bağlılığını vurguladığını aktaran Barilla Grubu CEO’su Gianluca Di Tondo “Bu taahhüt kapsamında sürdürülebilirlik raporumuz başarılarımızı ve önümüzdeki yıllarda karşılaşacağımız zorlukları aktarıyor. Bu süreçte, iş yapma şeklimizi iyileştirmek için önemli girişimlerde bulunduk. Temel değerlerimize bağlı kalırken, çalışanlarımıza, müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve gezegenimize tamamen saygılı, sağlıklı büyüme arzumuz bize rehberlik ediyor” diye konuştu.
13 yılda 500 ürünü yeniden formüle etti
Barilla, 2023 yılının başından bu yana, insanların refahını olumlu yönde etkilemeyi amaçlayan şirketin tüm Ar-Ge ve yatırım faaliyetlerine yön veren bir beslenme kılavuzu olan “Grup Beslenme ve Sağlıklı Yaşam Modeli”ni geliştiriyor. Bu model ile şirket, müşterilerine sağlıklı bir yaşam tarzına uygun olan lezzetli ve besleyici ürünleri porsiyon bilgileriyle birlikte sunuyor.
Barilla, 2010 yılından bu yana yaklaşık 500 ürünün yeniden formüle edilmesini sağlayarak doymuş yağ, şeker ve tuzu azaltıp lif içeriğini artırdı. Ayrıca şirket, 2023 yılında şeker ilavesiz, lif bakımından zengin, karakılçık buğdayı, yulaf, çavdar ve karabuğday gibi buğdaya alternatif tahıllar içeren 16 lezzetli ürünün yanı sıra baklagiller, kuru meyve içeren veya tek porsiyonluk paketlerdeki ürünleri piyasaya sürdü.
Tedarikçi çeşitliliği ve kapsayıcılığında küresel şampiyon seçildi
Barilla, hem kendi bünyesinde hem de küresel tedarik zincirinde kapsayıcılığı ve çeşitliliği teşvik etme konusunda da önemli adımlar atmaya devam ediyor. Şirket; cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğini ortadan kaldıran ve tedarik zincirinde kültürel değişimi teşvik eden önemli uygulamalara imza atıyor. Bu sayede olumlu bir değişim yaratan ve daha kapsayıcı bir çalışma ortamı sunan şirket, 2018 yılında tedarik zincirinde kültürel değişimi teşvik etmek için bir Küresel Tedarikçi Çeşitlilik Programı da başlatmıştı. Bu çalışmalarıyla şirket, kurumsal alıcılar ile kadınlara ait tedarikçileri bir araya getiren ve kâr amacı gütmeyen küresel bir kuruluş olan WeConnect International tarafından açıklanan Tedarikçi Çeşitliliği ve Kapsayıcılığı Küresel Şampiyonlar listesinin zirvesinde yer aldı.
2020 yılında cinsiyetler arası ücret eşitliğini sağlayan şirket, bu yılın başında ise Küresel Doğum İzni Kurumsal Politikası’nı yürürlüğe aldı. Bu yeni politika ile çalışan annelerin yasal doğum iznine ek olarak, babaların da bu sürece uyum sağlamalarına ve annelere destek vermelerine yardımcı olmak adına, babalara özel en az 12 haftalık izin sağlandı. Evlat edinen anne-babalar da uygulama kapsamına alındı. Barilla bu uygulama ile dünya çapındaki 9.000’den fazla çalışanı için daha da kapsayıcı bir işyeri oluşturmayı ve daha iyi bir iş-yaşam dengesi sağlamayı hedefliyor.
Çevresel sürdürülebilirlik vizyonunu tarladan sofraya sürdürüyor
2023 yılında dünya çapındaki 30 tesisinde yaklaşık 2 milyon ton gıda üreten Barilla, tüm tedarik zinciri boyunca daha fazla verimliliği hedefliyor. Üretim tesislerinin iyileştirilmesine yönelik devam eden yatırımlar ve 8.500’den fazla çiftçinin sürdürülebilir tarım projelerine katılımı sayesinde Barilla, yerel tarıma desteğini sürdürüyor. Grubun tüm makarna markalarının temel bileşeni olan durum buğdayının tüm dünyada %89’u, Türkiye’de ise tamamı yerel üreticilerden satın alınıyor.
Şirket, Wasa markası kapsamında iş birliği ile çavdar tedarik zincirinde de bazı rejeneratif tarım projelerinin pilot uygulamasını yürütüyor. Proje kapsamında Almanya ve İsveç’te 14 çiftçiden örtü bitkileri, arazinin minimum düzeyde işlenmesi, ürün rotasyonu ve hedefe yönelik gübre kullanımı gibi rejeneratif tarım tekniklerini uygulamaları istendi.
Şirket, sadece 2023 yılında süreç optimizasyonu, üretim tesisi sistemlerinde iyileştirmeler, enerji verimliliği çözümleri ve kendi enerjisini üreten tesislerine 10 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yaptı. 2010 yılından bu yana, sera gazı emisyonlarında yüzde 28 ve su kullanımında yüzde 21 azalma sağlanırken, elektriğin yüzde 62’si su, güneş ve rüzgâr gibi yenilenebilir kaynaklardan elde ediliyor. Bu oran Pesto Barilla gibi çeşnilerin ve Wasa, Harrys ve Mulino Bianco gibi markalarla unlu mamüllerin üretiminde yüzde 100’e kadar çıkıyor.
Dünya çapında, Barilla Grubu’nun makarna, sos, pesto, ekmek, bisküvi ve atıştırmalıklarının neredeyse %100’ü geri dönüştürülebilir olarak tasarlanmasının yanı sıra ürünlerde kullanılan kağıt ve kartonun %99’undan fazlası sorumlu bir şekilde yönetilen ormanlardan temin ediliyor.
YEREL TOPLULUKLARI DESTEKLEMEK İÇİN 60 MİLYON EURO BAĞIŞLADI
2023 yılında Barilla, nüfus artarken gıdaya erişimi teşvik etmek, kapsayıcılığı artırmak, toplumların gelişimini desteklemek ve ülkemizde meydana gelen büyük deprem gibi felaketlerin yaralarının sarılmasına katkı sunmak amacıyla, aralarında Türkiye’nin de dahil olduğu, faaliyet gösterdiği çeşitli ülkelerde toplam 3,2 milyon Euro değerinde nakdi ve 3 bin 200 ton ürün bağışı ile yerel toplulukları destekledi. Barilla, 2010 yılından bu yana yaptığı nakdi yardımların toplamını 60 milyon Euro’ya, ürün bağışını ise 50 bin tona çıkardı.
2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nda şirketin büyüme verilerine de yer verildi. Buna göre Barilla’nın cirosu 2023 yılında 4.869 milyon Euro olarak gerçekleşti. Şirket cironun yaklaşık yüzde 5’ini ürün inovasyonu, verimliliğin ve üretim kapasitesinin artırılması çalışmalarına ayırdı.