Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin açıklandığı Capital dergisinin “500 büyük şirket” araştırmasına göre Ulusoy Un, 2022 yılında gerçekleştirdiği 20 milyar 434 milyon TL satış hasılatıyla 2021 yılına göre listede 2 sıra yükselerek Türkiye’nin en büyük 84. firması oldu. Araştırmaya göre Samsun’un en büyük şirketi olan Ulusoy Un, Türkiye’deki gıda-içecek alanında faaliyet gösteren şirketler arasında ise 4. sıradaki yerini koruyarak güçlü yapısını tescilletirdi.
Türkiye’nin en büyük un üreticisi ve ihracatçısı firmalarından biri olan Ulusoy Un, 2022 yılına dair yapılan Türkiye’nin en büyük şirketleri araştırmalarında yerini sağlamlaştırmaya devam ediyor. TİM1000 listesine göre Türkiye’nin en büyük 247. ihracatçısı, Fortune500 listesine göre de 69. firması olan Ulusoy Un, Capital dergisinin Capital500 araştırmasına göre de Türkiye’nin en büyük 84. firması oldu. 2022 yılını 20 milyar 434 milyon TL satış hasılatıyla kapatan Ulusoy Un, 2021 yılına göre listede 2 basamak birden yükseldi. Capital500 araştırmasına göre geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yine Samsun’un en büyük firması olarak gösterilen Ulusoy Un, sıralamada öncü rol oynayan gıda içecek kategorisindeki firmalar arasında da yeniden Türkiye’nin 4. firması olarak sektördeki yerini sağlamlaştırdı. 2021 yılına göre satış hasılatında yüzde 120’lik bir artış gösteren Ulusoy Un, 848 kişiyi istihdam ediyor. Nisan ayında Hatay Antakya Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni bir un fabrikası satın alan ve son dönemde RES projelerine yaptığı yatırımlarla ses getiren Ulusoy Un, Türkiye’nin en saygın yayınları tarafından Türkiye’nin en büyük 100 şirketi arasına gösteriliyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Eren Günhan Ulusoy, “Ulusoy Un olarak artık sadece un değil, un ve unlu mamuller kategorisinin tamamında global bir üretici olarak yer almayı hedefliyoruz. İlerleyen dönemde buğdaydan sofraya giden zincirin hepsinde özellikle de tüketici tarafında yer almak istiyoruz. Bu anlamda attığımız en önemli adım da 2022 yılı Ocak ayında gerçekleştirmiş olduğumuz Söke satın almasıdır. Söke’nin bize kattığı perakende ürün yani tüketici ürünü tecrübesini, un ve unlu mamuller kategorisinde büyütmek ve genişletmek hedefindeyiz. Geçtiğimiz günlerde 101. ülkeye yaptığımız ihracatla, ihracatımızı güçlendirmeyi sürdürürken, nisan ayında Hatay’da yeni fabrika satın alımımızla birlikte toplam üretim kapasitemiz 4.200 ton/güne ulaşarak Türkiye un pazarının lideri ve açık ara en büyük un üreticisi konumumuzu korumaya devam edeceğiz,” şeklinde konuştu.