Fuar salonlarında mı kayboldunuz? Bu interpack’ta mümkün değil. Tamamen dolu olan interpack 2023’te ziyaretçilerimizin aradıkları her şeyi bulmalarına yardımcı olmak için, fuar salonları her sektöre yönelik net odak noktalarına yoğunlaşmış bir konsepte sahip bulunuyor.
Küresel pazarı tüm çeşitliliği ve kapsamıyla temsil etme konusunda başka hiçbir sektörel ihtisas fuarı ile kıyaslanamaz. Gelecek yıl interpack, ambalajlama ve ilgili proses endüstrilerine pazarın en büyük uluslararası genel bakışını yeniden sunacak ve böylece “tek kelimeyle eşsiz” sloganını hak edecektir. Ziyaretçilerin 18 ihtisas fuarı salonunda kaybolmamaları için salonlar, temel hedef kitleleri olan yiyecek, içecek, şekerleme ve unlu mamuller, farmakolojik ürünler, kozmetik, gıda dışı ve endüstriyel ürünlerle ilgili özel bir konsepte sahiptir.
Dünyanın dört bir yanından yaklaşık 2.700 firma, tüm değer zinciri boyunca en son teknolojileri ve ambalajlama trendlerini sunmak, büyüme fırsatlarını göstermek ve endüstrinin zorluklarına yanıt vermek için 4 – 10 Mayıs 2023 tarihleri arasında Düsseldorf’ta bir araya gelecek.
Şekerleme ve unlu mamuller
Ziyaretçiler interpack’ın özellikle 1, 3 ve 4 numaralı salonlarında şekerleme ve unlu mamullerin ambalajlanması için prosesler ve makineler bulacaklar. Tatlı bir şey için ambalaja ihtiyacınız varsa Sollich, Aasted, Theegarten-Pactec, Chocotech, Bühler veya Winkler ve Dünnebier gibi firmaların ve daha pek çok firmanın danışmanlarından yardım isteyin. Fırıncılık sektörü, Hebenstreit, Rheon Automatic Machinery, Colussi Ermes, Tonelli, TT İtalya veya Reading Bakery System gibi katılımcılarla buluşacak.
Diğer birçok sektörde olduğu gibi şekerleme, unlu mamuller, atıştırmalıklar ve tahılların ambalajlanmasında da son yıllarda çok şey değişti. Önemli konulardan biri sürdürülebilir çözümlerdir. Örneğin makine mühendisliği firmaları, portföylerini tek malzemeden veya yeni malzemelerden yapılan ambalajları içerecek şekilde uyarlıyor. Dijital teknoloji, tüm endüstri için olduğu gibi, başka bir odak noktası olmakta.
Yiyecek, içecek, gıda dışı ve endüstriyel ürünler
Yiyecek sektörü, interpack’ın en çok tercih ettiği hedef gruplar arasındadır ve bu, sunumların genişliğinden de görülmektedir. Paketlenmiş yiyeceklere yönelik küresel talep artmaktadır. Güçlü gelirlere sahip doymuş pazarlarda, bilinçli tüketim ve tüketici davranışları da sürdürülebilirliğe, bölgesel ürünlere, organik gıdaya veya adil ticarete doğru kaymakta ki buna ambalajlama da dahildir. Enerji yönetimi ve kaynakların korunmasının getirdiği mevcut zorluklar gibi, bu da sektörde bir dönüşüm sürecine neden oluyor. Benzer bir gözlem, 5 ve 6 numaralı salonların yanı sıra 11 ve 14 numaralı salonlarda yiyecek sektörü ile birlikte sunulan içecek ve gıda dışı ürünler için de yapılabilir. interpack’a gelen ziyaretçilerin yaklaşık yüzde 20’si özellikle endüstriyel çözümlerle ilgileniyor. Bunlar da aynı salonlarda bulunmaktadırlar.
5. salondan başlayarak, gıda sektörü ve Multivac Sepp Haggenmüller, Ulma Packaging, Weber Maschinenbau ve Fuji Machinery gibi büyük isimlere odaklanılıyor. Örneğin 6. salonda Fawema, Coesia, Syntegon Technology ve Duravant, işleme ve paketlemeye yönelik pek çok uygulama alanındaki yeniliklerini sergiliyorlar.
Gezinti için son derece uygun olan 11 ve 14 numaralı salonlar, Omori Machinery, Mettler-Toledo (Salon 11), Extend Great International, Rovema ve Haver & Boecker (Salon 12), KHS, Krones, Aetna Group, Sidel ve ProMach (Salon 13), gibi katılımcıların yanı sıra Gerhard Schubert Verpackungsmaschinen, Ishida Europe Limited, Loesch-Hastamat ve tna solutions (Salon 14) katılımcılarını ağırlayacak. Salon 13’te içecek sektörüne yönelik şişeleme ve ambalajlama çözümlerine özel bir odaklanma var.
İlaç ve kozmetik
Küresel demografik değişikliklerin ışığında, endüstrinin gelişim fırsatları mükemmeldir. İlaç geliştirmede artan gereksinimler, ilaçların ambalajlanması ve şişelenmesi ile ilgili sistem ve makine teknolojisindeki gereksinimlerde paralel bir artışa neden olur. İlaç firmalarının evrensel çözümlere ihtiyaçları var ve bu çözümler, interpack’da, 15. ve 17. salonlarda bulunuyor. Buralarda odak noktası farmasötik ve kozmetik ambalajlama prosesleri ve makineleri. Ziyaretçiler IMA Industria Macchine, Marchesini Group, Optima Packaging Group, Romaco Holding, Körber Medipak Systems gibi firmalar ve Excellence United firmalarıyla tanışabilirler. Farmasötik ve kozmetik ürünleri üreten makine ve sistemler için gereksinimler, ürün güvenliği, sahte üretime karşı koruma ve izlenilebilirlik açılarından zorunlu olarak katıdır. Kozmetik ürünler de sürdürülebilirlik hareketinin odaklarından biridir.
Ambalajlama malzemeleri ve ambalajlama
interpack’ın 7 ve 7a, 8a, 9 ve 10 numaralı salonları sektör için en yüksek öneme sahiptir. Buraları, ziyaretçilerin, toplam katılımcıların en az üçte birinin tüm malzemelerini ve nihai ambalajlama ürünlerini görebilecekleri yerlerdir. Ambalajlama, ambalaj malzemeleri ve ambalaj yardımcılarının sadece kullanıcılara yönelik olmayan bu sunumu ile interpack, şimdiden dünyanın en büyük ambalaj ihtisas fuarı olmaktadır. Bu aynı zamanda interpack’ı benzersiz kılmaktadır. Tüm ambalaj malzemelerinin temsil edildiği yer burasıdır, örneğin yeni malzemelerin kullanılması, sürüdürülebilir hammaddeler veya ambalajlamada kullanılan geri dönüşüm miktarının artırılması gibi, özellikle sürdürülebilirlik ve kaynakların korunması alanlarında çok sayıda inovasyon vardır.
Bu alanda çok sayıda ve uluslararası katılımcı bulunuyor – diğerlerinin yanı sıra Sappi Europe, Sonoco, Mayr Melnhof Packaging, Berry Global, Schütz GmbH, S.I.T. Group veya Seda International Packaging firmalarını ziyaret edebilirsiniz.
Etiketleme, işaretleme, sonlandırma
Bilgilendirin, süsleyin, özelleştirin – ambalaj bilgi taşır. Bunun farklı ürün ve gereksinimler için nasıl uygulanacağı, katılımcılar tarafından 8a ve 8b salonlarında sunulmaktadır. Burada örneğin, Bluhm Systeme, Langguth, Domino Printing Sciences, Videojet Technologies, Herma or Possehl firmalarının etiketleme ve markalama teknolojisi için makineleri bulunmaktadır. Ambalaj üretimi ve tümleşik ambalaj baskısı çözümleri sunumu tamamlamaktadır. Burada Starlinger, Totani, Fujifilm Europe, Brückner Group veya HP Almanya gibi firmaları ziyaret edebilirsiniz.
Components
“Her parça önemlidir”, interpack’a paralel olarak kendi başına bir etkinlik şeklinde gerçekleşen components ihtisas fuarının sloganıdır. Burada sürücüler, kontrol üniteleri ve sensörler için teknolojiler, endüstriyel görüntüleme ürünleri, taşıma teknolojisi, endüstriyel yazılım ve iletişim ile ambalajlama endüstrisi için kapsamlı otomasyon sistemleri sunan firmaları bulabilirsiniz. Ayrıca makine parçaları, bileşenleri ve ekipmanları, çevre birimleri ile ambalajlama için bileşenler ve yardımcı ürünler de bulunmaktadır. Katılımcılar arasında, örneğin, Pilz, Gimatic, Igus, Voestalpine Edelstahl ve Mädler yer almaktadır. Salon 10 ve Salon 16 arasında yer alan geçici salon 18, bu ihtisas fuarının merkezi bir konumdan erişilebilir olmasını sağlamakta ve interpack ile components ihtisas fuarlarına karşılıklı olarak doğrudan erişimi mümkün kılmaktadır.