Tetra Pak, soya içecekleri için üretimde soya fasulyesinin tamamının kullanıldığı benzersiz bir proses yöntemi geliştirdi. Sağlıklı ve bağışıklığı güçlendiren ürünlere yönelik tüketici talebini karşılamayı amaçlayan bu prosesin nihai ürününde geleneksel olarak özütlenen soya fasulyesi içeceklerindeki %0,26 life kıyasla %1,2 lif bulunur.
Bitki bazlı içecekler ABD ve Avrupa’da hızla büyüyen bir kategoriyi oluşturuyor ve sağlıklı bir seçenek veya daha çok çeşit arayan tüketiciler için popüler bir seçenek olarak görülüyor. Ancak bu değişken tüketici eğilimlerini karşılamak için daha fazla yenilik yapmak gerekiyor. Tetra Pak’ın yeni teknolojisi ile soya fasulyesinin lif bileşeni olan okara nihai içeceğe eklenerek israf azaltılırken içeceğin lif ve protein içeriği artırılıyor. Bu konuda Tetra Pak, okara parçacıklarının nihai ürüne tadı veya dokusunu etkilemeden eklenip çok yönlü, yüksek lifli bir içecek üretebilecek şekilde azaltılmasına olanak tanımak üzere farklı öğütme çözümleri denedi. Bu çözüm, stabilizörlere veya emülgatörlere ihtiyaç duymadan altı ila on iki aylık raf ömrü sunmaya ve ürünü temiz etiketli bir ürün haline getirmeye olanak tanıyor.
Tetra Pak’ta Bitki Bazlı Proses Çözümleri ve Ekipmanları Uzman Yöneticisi olan Hemang Dholakia, şunları söylüyor: “Tetra Pak olarak uzun bir süredir gıda endüstrisindeki zorlukları çözmek ve gıda israfını azaltmak amacıyla yenilikler gerçekleştiriyoruz. Proses alanındaki bilgi birikimimiz, teknolojik gelişmeler ve çeşitli soya bazlı çözümlerle çalışma deneyimimiz bir araya geldiğinde yeni ve ticari olarak uygun bir soya içeceği sunma kararımızı hayata geçirmemiz kolaylaştı. ‘Tam soya’ ürünleriyle ürün yelpazesini çeşitlendirmek ve besin değerini artırmak, üreticilerin oldukça rekabetçi bir pazarda yeni müşterilere ulaşabilmelerine yardımcı olacaktır.
Tam soya hattı, Tetra Pak’ın Şanghay’daki ürün geliştirme merkezinde müşterilerle birlikte oluşturuldu ve şeker eklenmeden kremsi tat ve dokuda, arzu edilen pürüzsüz ağız hissini sunacak yüksek lifli ürünlerin üretimini sağladı. O zamandan beri Asya’da daha fazla müşteri, mevcut geleneksel soya içeceklerini tamamlayan birinci sınıf içecekler olarak tam soya içeceklerini portföyüne ekledi.
Bu yenilik aynı yöntemin kullanıldığı birçok ürünün önünü açıp yoğurt, sürülebilir ürün, dondurma ve öğün ikamesi ürünler için ticari bir fırsat sunuyor. Bu lansman, şirketin daha sürdürülebilir ve esnek gıda sistemleri geliştirmek amacıyla gıda güvenliği ve erişilebilirliği alanlarında yeni fırsatlar yaratmaya yardımcı olan bir inovasyon ekosistemi oluşturma çabasının bir parçasını oluşturuyor.