Soğuk kahve pazarının başarılı markalarından OBSESSO’nun marka bilinirliği, ‘İşte Bu Yüzden’ reklam kampanyası ve marka aktivasyonları ile yüzde 90’ın üzerinde bir değere ulaştı. OBSESSO satışlarındaki artış, soğuk kahve pazarı büyümesinin 1,5 kat üzerinde gerçekleşti.
OBSESSO’nun TV ve dijital platformlarda yayınlanan, Wunderman Thompson imzası taşıyan yeni reklam filmi, hayatı koşturmadan yaşayıp güzel anların keyfini çıkarmak üzerine kurulu mesajıyla başarılı sonuçlara imza attı ve marka bilinirliğine büyük katkı sağladı. Lansmanı 4 yıl önce gerçekleşen OBSESSO’nun marka bilinirliği, reklam kampanyasının ve marka aktivasyonlarının başarısıyla yüzde 90’ı aştı. OBSESSO satışlarındaki artış ise soğuk kahve pazar büyümesinin 1,5 kat üzerinde gerçekleşti.
OBSESSO’nun, yoğun kıvam ve lezzetiyle tüketicisine keyifli bir soğuk kahve deneyimi yaşattığını söyleyen DİMES Kıdemli Marka Yöneticisi Merve Ekem Dumanoğlu, “Tüketicilerimizin genç, havalı ve keyif veren bir marka olarak tanımladığı OBSESSO’nun sunduğu keyif, soğuk ve yavaş içildiğinde daha da zenginleşiyor. Bu deneyimin keyfinin, soğuk ve yavaş içimle çıkarıldığını, kendimize özgü anlatım dilimizle reklam filmimizde anlattık. Ayrıca reklam filmimizi, farklı marka aktivasyonlarımızla zenginleşen 360 derece bir kampanya kurgusuyla destekledik ve başarılı sonuçlar elde ettik. Farklı bir bakış açısı ile markamızı keyif algısı üzerine konumlandırıyoruz ve bu konumlandırmanın tüketicimizle başarılı etkileşimi, bizi rakiplerimizden ayrıştırıyor,” dedi.
% 93 marka bilinirliği, pazarın 1,5 katı büyüme ivmesi
Reklam filminin hedef kitlesine çok başarılı bir şekilde ulaştığını söyleyen Merve Ekem Dumanoğlu, “Yoğun bir TV yayın dönemi yaşadık. Reklamda ana hedef kitlemiz olan 15-25 yaş aralığı, yaklaşık 9,7 milyon kişiye denk geliyor ve bu yaş grubunda reklam filmimizi en az 3 kez gören kişi sayısı 7,4 milyon kişi oldu. Medya planlamaları genel uygulamada kadın izleyici kitlesi üzerinden yapılıyor ve 15,4 kişiden oluşan kadın izleyici kitlesinin 14,2 milyonu, reklamlarımızı en az 3 kez gördü. TV ayağına paralel olarak 6 farklı dijital mecrada 17 milyon erişim, 41,5 milyon görüntüleme elde ettik. Kampanyamızı radyodan açık hava reklamlarına geniş bir 360 derece kurgusu ile planladık ve bunu etkinliklerle destekledik. Hedef kitlemize yönelik etkinliklerde, festivallerde yer aldık, OBSESSO ile alkolsüz kokteyl deneyimleri yaşattık; 200 binin üzerinde erişim elde ettik ve bu etkinliklerde influencer paylaşımları ile 10 milyondan fazla erişim elde ettik. Bunların yanı sıra kendi imzamızla kendi etkinliğimizi de düzenledik. Reklam yüzümüz Burak Yörük ev sahipliğinde gerçekleştirdiğimiz OBSESSO partimiz için özel parti kiti ile davetiyelerimizi ilettik ve ünlü isimleri ağırladık. Partiye katılamayanlar için Instagram Close Friends özelliğiyle özel içerikler yayınladık. Bu etkinlikte yapılan organik paylaşımlarla çok yüksek medya değeri elde ettik. PR çalışmalarımızla kampanyamız ve etkinliğimiz TV, dijital ve yazılı basında da yansıma aldı. Kampanya öncesi yüzde 72 düzeyinde olan marka bilinirliğimiz, yüzde 93’e ulaştı. Sosyal medyada konuşulma oranımız, iki katın üzerine çıkarken, marka değerlerimizde de önemli yükseliş oldu. Kampanyamız sonucunda, bağımsız araştırma verilerine göre pazarın 1,5 katı kadar büyüme elde ettik, bu da pazar payımıza yansıdı,” şeklinde konuştu.