Çığır Açan İnovasyonlar listesi, on yılı aşkın bir süredir markaların inovasyonlarını, bu inovasyonların hangi pazar dinamiklerine ve tüketim tercihlerine yanıt vererek başarıya ulaştığını görünür kılmayı amaçlıyor; bu yönüyle de hızlı tüketim ürünleri (FMCG) alanında inovasyon ve küresel başarının tanınmasında altın standart olarak kabul ediliyor. Bu yılın Türkiye’deki inovatif markaları arasında yer alan 15 kazanan; gıda, kişisel bakım & ev bakımı, içecek gibi geniş bir kategori yelpazesinden geliyor.
Çığır Açan İnovasyonlar Ödülü, kategorilerini farklılaştırmayı başaran ve markalarını büyüten lansmanlardan kitlesel pazara hitap etmeyen, sadece belirli bir hedef kitleye odaklı Targeted Play’lere kadar tüm stratejilerde başarılı ürün lansmanlarını belirliyor. Ayrıca yeni rapor, ana akım olmadan önce yenilikçi faydalar sunarak kategorilerini dönüştüren kazananların yanı sıra pazardaki yeni markaları da saptıyor.
Markalar inovasyon konusunda adım atmakta çekimser
NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras; ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri aksaklıklarının, artan enerji ve temel ihtiyaç ürünü fiyatlarının karşısında, birçok markanın doğal olarak inovasyon konusunda geri durduğunu ve mevcut ürün portföylerine odaklandığını söyledi.
Abdullah Aras, “Şu anda Türkiye’de her yıl yaklaşık 25 bin yeni ürün lansmanı yapılıyor (yeni ürünler, line-extension-mevcut ürün gamının genişlemesiyle çıkan ürünler, değişikliklerle yeniden pazara sunulan / değişiklik yapılan ürünler…) ancak bunların sadece dörtte biri pazarda tutunabiliyor. 2022’nin ilk altı ayına bakıldığında ise bu duruma dair, yani lansman ve pazara tutunabilme başarısında aşağı yönlü bir trend görüyoruz. BASES Çığır Açan İnovasyon Ödülleri, tüketicilerin özellikle amacına uygun ve yararlı inovasyonlara karşı ilgilerinin güçlü olduğunu gösterirken, yeni ürün geliştirmelerinin ise üreticiler için tutarlı bir büyüme stratejisi olmaya devam ettiğini kanıtlıyor. En son verilerimiz, küresel çapta alışveriş yapanların sadece bir kısmının (%6’sının) şu anda yeni ürünlerden hoşlanmadığını gösteriyor. Hızlı tüketim ürünleri tüketicilerinin %94’ü bugün hala yeni şeyler denemeye açık,” dedi.
“Başarılı bir inovasyonun reçetesi değişmedi, çeviklik halen başarının anahtarı”
NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras sözlerini aşağıdaki şekilde sürdürdü:
“Pandemi yıllarında yaşananlar, genel anlamda başarı reçetesini değiştirmedi. Başarılı olmak için hala iyi bir fikre, iyi bir ürüne ve iyi bir aktivasyon stratejisine ihtiyacınız var. Ancak bu bileşenleri bir araya getirme yöntemi gelişti. İyi bir inovasyon yaratmak için markaların, alışverişçiler ile bağ oluşturarak, tüketicilerin ürünün ne olduğunu ve ona neden ihtiyaç duyduklarını anlamalarını kolaylaştıracak şekilde ve ürünle kendilerine faydası açısından alaka kurmalarına odaklanmaları gerekir. Markalar, inovasyonlarının gerçek ve özgün olarak algılanmasını sağlamalılar. Son olarak, pazarlama stratejilerinde yaratıcı olmak ve denemek konusunda cesur olmalılar.”
2022 NielsenIQ BASES Türkiye Çığır Açan İnovasyon Gıda Kategorisi Kazananları:
Magnum Double Caramel Gold | Dondurma | Unilever | ||
Züber Lokma | Sağlıklı Atıştırmalıklar | Alterna Gıda | ||
Torku NO ON | Gazlı İçecek | Konya Şeker | ||
Kellogg’s Granola | Granola | Kellogg’s | ||
Uludağ Frutti Extra | Meyveli Doğal Maden Suları | Uludağ İçecek | ||
Ülker Beyaz Çikolatalı Gofret | Çikolata Kaplamalar | Ülker | ||
Ülker Dankek Tart Kek | Kek | Ülker | ||
Eti Brownie Intense Gold | Kek | Eti | ||
Eti Çikolata Gold | Tablet Çikolata | Eti | ||
Red Bull Şeftali | Enerji İçeceği | Red Bull | ||
Danone Activia Shot | Prebiyotikler | Danone | ||
SuperFresh Pizza Tost | Dondurulmuş Gıda | Kerevitaş |