2022’nin üçüncü çeyreği ile ilgili finansal sonuçlarını açıklayan PepsiCo, net gelirini 22 milyar dolar olarak açıkladı. Aynı zamanda yüzde 10’luk konsensüsü aşarak bir önceki yıla göre yüzde 16 organik gelir artışı elde eden PepsiCo, art arda dört çeyrektir çift haneli organik gelir artışı elde etti. PepsiCo, yılın başından bugüne kadar, Türkiye, Brezilya, Çin, Birleşik Krallık, Hindistan, Pakistan, Suudi Arabistan, İspanya, Hollanda, Tayland, Avustralya ve Şili’de tuzlu atıştırmalık pazarında pay kazandı. Meksika, Brezilya, Avustralya, Çin, Hindistan, Mısır, Pakistan, Suudi Arabistan, Vietnam ve Irak’ta ise içecek kategorisinde payını artırdı.
Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, 2022 yılının üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. 2022’nin üçüncü çeyreğinde de güçlü iş sonuçları sunmayı sürdüren şirket, büyümesine hız kesmeden devam ediyor.
PepsiCo üçüncü çeyrekte net gelirini, 22 milyar dolar olarak açıkladı, böylece net gelir öngörüleri doğrultusundaki 20,8 milyar dolarlık konsensüsü de aşmış oldu. PepsiCo böylece öngörülen yüzde 10’luk konsensüsü aşarak bir önceki yıla göre yüzde 16 organik gelir artışı ile art arda dört çeyrektir çift haneli organik gelir artışı elde etti. 1,84$’lık konsensüsü aşan hisse başına kazanç 1,97$ olarak kaydedildi. Güçlü net gelirdeki büyümesi ve bütünsel maliyet yönetimi girişimlerinin yardımıyla, ana faaliyet kârı yüzde 11, ana faaliyet marjı 30 baz puan arttı. Zorunlu olmayan harcamalarını sıkı bir şekilde yöneterek, net gelir yönetimi yeteneklerini güçlendirerek ve enflasyonist baskıların etkisini hafifletmek için ölçeği ile altyapı yeteneklerinden yararlanarak, ana faaliyetlerinde sabit kurlu hisse başına kazancı %14 arttı.
PepsiCo’nun elde ettiği sonuçlar, tüketici tercihlerini karşılamak için sürekli gelişip çeşitlenen portföyünün ve geniş coğrafi ayak izinin, gelişen kategorilerinin ne kadar iyi durumda olduğunu ve yükselen ivmeye gösteriyor.
PepsiCo’nun uluslararası bölümlerinin her biri, güçlü organik gelir artışı sağladı
PepsiCo’nun sağladığı başarıda değişen tüketici ve toplumsal tercihlere hitap etmek için sürekli kendini geliştirmesinin ve sunduğu pozitif ürün seçeneklerinin payı büyük. Bu stratejiyle hareket eden şirketin uluslararası bölümlerinin her biri, Latin Amerika liderliğinde organik gelir artışı iletti.
Latin Amerika, hem içeceklerde hem de gıdalarda çift haneli organik gelir artışı kaydetti. Meksika, Brezilya, Kolombiya, Şili ve Arjantin işlerinin her biri çift haneli organik gelir artışı sağladı. Latin Amerika dışında, Çin, Güney Afrika, Hindistan, Mısır, Suudi Arabistan, Pakistan, Vietnam ve Polonya dahil olmak üzere gelişmekte olan diğer ülkeler ve PepsiCo’nun yükselen pazarlarının çoğu da dirençli kalmayı sürdürerek her biri çift haneli organik gelir artış sağladı. Çift haneli organik gelir artışı sağlayan İngiltere, Fransa ve İspanya ile orta tek haneli organik gelir artışı sağlayan Avustralya ile beraber, gelişmiş pazarlar da iyi performans sergiledi ve çeyrekte yüksek tek haneli organik gelir artışı sağladı.
Pazarlarda başarılı olmaya ve kazanmaya odaklanmaya devam eden PepsiCo, yılın başından bugüne kadar, Türkiye, Brezilya, Çin, Birleşik Krallık, Hindistan, Pakistan, Suudi Arabistan, İspanya, Hollanda, Tayland, Avustralya ve Şili’de tuzlu atıştırmalık pazarında pay kazandı. Meksika, Brezilya, Avustralya, Çin, Hindistan, Mısır, Pakistan, Suudi Arabistan, Vietnam ve Irak’ta ise içecek kategorisinde payını artırdı.
PepsiCo pep+ stratejisi ile ilgili girişimlerinde güçlü bir ilerleme kaydetti
Ayrıca PepsiCo’nun elde ettiği başarıda hayata geçirdiği pep+ stratejisinin de büyük önemi var. Merkezine sürdürülebilirlik ve insan sermayesini alarak uçtan uca stratejik dönüşüm sağlayan PepsiCo, son üç yılda ikinci Yeşil Tahvili çıkardı. Sonuncusu, pep+ stratejisinin iki ayağı olan Pozitif Tarım ve Pozitif Değer Zinciri çatısı altında temel çevresel sürdürülebilirlik girişimleri sunmaya yönelik yatırımlara odaklanacak olan ve on yıllık vadeye sahip 1,25 milyar dolarlık öncelikli tahvil özelliği taşıyor.
Tüketicilere çeşitlilik, kolaylık ve değer sunan popüler ve güvenilir markalarla büyüyen, küresel kategorilerde güçlü konumlara sahip olan şirketin, yılın başından bugüne dek elde ettiği sonuçlar göz önüne alındığında, 2022 yılının sonuna kadar toplamda yüzde 12 organik gelir artışı ve ana faaliyetlerinde sabit kurlu hisse başına kazançta yüzde 10 büyüme sağlaması bekleniyor.