2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın belirlendiği Alfa Awards’ta “Customer Brand” seçilen markalar bir kez daha ödüllerine kavuştu. Alfa Awards’ta bu yıl müşteriyle sağlıklı ve sürdürülebilir ilişki kuran markalar 59 kategoride yarıştı ve 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törende ödüllerine kavuştu. Akaryakıttan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar pek çok kategorinin “en”leri halk jürisi tarafından belirlendi.
ALFA Awards’ta kazanlar bu sene de AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirlendi. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. 57 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.
ALFA Awards 2022’nin kazananları:
- Atıştırmalık: ETİ
- Çay: Çaykur
- Ev Tekstili: English Home
- Gazlı İçecek: Coca-Cola
- Gazsız İçecek: Beypazarı Doğal Maden Suyu
- Gıda: Duru Gıda
- Kafe: Kahve Dünyası
- Kuruyemiş: Tadım
- Sadakat Kartları: Migros Money Club
- Süt ve Süt Ürünleri: Eker
- Zincir Market: A101
- Ambalajda Müşteri Deneyimi: Fanta
- Dijital Deneyim: Getir
- Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi: Getir
- Fast Food: KFC Türkiye