Dubai Dünya Ticaret Merkezi (DWTC) ve Koelnmesse GmbH, MENA bölgesinin önde gelen tatlı ve atıştırmalık etkinliğinin 8-10 Kasım tarihleri arasında geri döneceğini duyurdu. Daha önce yummex Middle East olan gösteri, 15. baskısı için küresel marka adı ISM Middle East altında başarı hikayesine devam edecek.
Fuarın Almanya’nın Köln kentindeki önde gelen uluslararası ticaret fuarı ve sergi merkezi olan Koelnmesse ile ve küresel ISM ağıyla olan ortaklığı, bu yıl gösteriyi bir sonraki seviyeye taşıyacak ve tatlılar için lider iş platformu konumunu güçlendirecek.
Orta Doğu ve Afrika bölgesi, %4,1’lik bir CAGR ile gösterilen şekerleme ürünleri için hızla büyüyen bir iştah geliştirirken, atıştırmalık ürün pazarının 2026 yılına kadar 43,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Ağız sulandıran çikolata, şekerleme ve tatlılardan lezzetli atıştırmalık yiyeceklere, dondurma ve hurma ürünlerine kadar ziyaretçiler, çikolatanın küresel markaları (Harison Premium Chocolate, Vitaminka S.C ve Chocolat, Stella Bernrain, Roshen Confectionery Corporation, Trolli Gmbh, Batook Chewing Gum Industries Ltd, Walkers Nonsuch Ltd, Crispo S.R.L, Valeo Snacks ve Elvan Food Ind. Co.) dahil olmak üzere 300’den fazla katılımcının en geniş tatlı ve atıştırmalık çeşitlerini keşfedecekler. Dünyanın çeşitli noktalarından rağbet gören fuara başta Almanya ve İtalya olmak üzere İsviçre, İngiltere, Kore, Hollanda, Malezya, Tayland, Fas, Mısır ve Türkiye’nin katılımıyla 40’tan fazla ülke gösteri alanında temsil edilecek.
Harison Premium Chocolate CEO’su ve Baş Marka Mimarı Shibu Thomas, “ISM Middle East, tatlı ve şekerleme endüstrisi için bölgedeki en büyük etkinlik olarak kabul ediliyor. Sektör uzmanları ve ziyaretçilerle yüksek değerli ağ oluşturma olanakları bekliyoruz. Bu boyuttaki olayların başarılı iş ilişkilerinin önde gelen itici güçleri olduğuna inanıyoruz,” dedi.
Ağ kurmak, anlaşmaları imzalamak ve sektörü şekillendiren en lezzetli trendler hakkında bilgi edinmek için mükemmel bir platform sunan etkinlik, perakendeciler, tedarikçiler, distribütörler ve toptancılardan alıcılara, çikolatacılara ve pasta şeflerine kadar önemli sektör oyuncularını tek bir çatı altında bir araya getirecek.
Yeniliklere ve pazara yeni girenlere odaklanmak üzere yeniden tasarlanmış bir programla, ISM Middle East’teki “Yeni Ürün Vitrini”, pazardaki en son teknoloji ürünü yeni ürünlere ışık tutacak. Uzmanlardan oluşan bağımsız bir jüri, dört ana kategoride en iyi ürünü seçecek: En İyi Çikolata Ürünü, En İyi Sert ve Yumuşak Şeker Ürünü, En İyi Fırın Ürünü ve En İyi Atıştırmalık Ürünü. Bu arada, Chic Kles Gum, Jakemans, Chocolate Island Confectionery LLP, Mega Star, Kaprika, Un Attimo in Forma, Pryncy Teka, Smooze ve Khyati Group gibi sektöre yeni katılanlar da bölgenin büyüyen tatlılarına katkılarını gösterme fırsatı bulacaklar.
Confectionery LLP’nin Atanmış Ortağı Ritvik Sunrani, “ISM Middle East, yeni bir şirket olarak bizim için çok önemli bir fırsat ve giderek daha fazla insanla bağlantı kurmak istiyoruz. ISM Middle East bunun için doğru platformu sağlıyor. Fuar bizi çok sayıda perakendeci, distribütör, yiyecek ve içecek tedarikçisi ve ağırlama zincirleri ile doğrudan temas kurmamızı sağlıyor. Modelimizin merkezinde iş birlikleri olduğu için ISM, BAE, Suudi Arabistan, Bahreyn, Umman, Afrika ve Güney Asya’da bağlantılar kurmamıza yardımcı olacak. Orada olmaktan ve ürün yelpazemizi sergilemekten dolayı çok heyecanlıyız,” dedi.
Arap dünyası, küresel hurma ihracatının %70’inden fazlasından sorumlu ve BAE’nin en büyük bölgesel ihracatçılar arasında yer aldığı bu yılki Küresel Hurma Pazarı 2022, uluslararası alıcılarla bağlantı kurarak bölgenin dört bir yanından hurma ve hurma ürünleri tedarikçilerini bir araya getirecek. Hurmanın çok yönlülüğü, bitki bazlı ve doğal tatlandırıcı özellikleri nedeniyle müşteriler ve üreticiler arasında popülerliği artmaya devam ederken, bu etkinlik hurma satıcılarının küresel endüstri paydaşlarıyla bağlantı kurmaları için ideal bir yerdir.
Dubai Dünya Ticaret Merkezi Etkinlik Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Trixie LohMirmand, “ISM Middle East’in yeni adı altında, küresel ortaklarımız Koelnmesse ve ISM ağıyla bu mutlaka katılması gereken etkinliği düzenlemek için güçlerimizi birleştirmekten heyecan duyuyoruz. Bölgede bir kez daha En lezzetli tatlıları ve atıştırmalık ürünleri sergilemekten pazara en yenilikçi eklemeleri kutlamaya kadar, amacımız endüstrinin dört bir yanından profesyonelleri yeni bağlantılar kurmaya ve ürün yelpazelerini bir sonraki seviyeye taşımaya yardımcı olmaktır,” ifadelerini kullandı.
Koelnmesse GmbH Uluslararası Kıdemli Başkan Yardımcısı Denis Steker, “Koelnmesse’nin misyonu, dünya çapında birinci sınıf ticaret fuarı etkinliklerine ev sahipliği yapmaktır,” diyor. Açıklamalarını sürdüren Steker, MENA bölgesindeki en büyük gıda fuarlarının organizatörü olan ve 2007 yılında kurulan Dubai Dünya Ticaret Merkezi ile uzun süredir devam eden ortaklığımız, bunun için mükemmel bir mihenk taşıdır,” dedi.