FİLE, glütensiz ürünlerle beslenmek zorunda olan çölyak hastalarının ve sağlığı için glütensiz beslenmeyi tercih eden ancak bu ürünlere ulaşmakta zorlananların hayatını kolaylaştırmayı hedefliyor.
FİLE, müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak bir yenilik geliştirdi. Bu kapsamda marka, tüm mağazalarında geçerli olmak üzere glütensiz ürünlerinde siyah etiket uygulamasını başlattı. Mağazalarının yanı sıra mobil uygulamasında da glütensiz ürün kategorisi oluşturan FİLE, bu uygulama ile özellikle tek tedavi seçeneği glütensiz diyet olan çölyak hastalarının bu ürünlere erişebilirliği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
Glüten; glüten duyarlılığı, çölyak hastalığı, buğday alerjisi ve huzursuz bağırsak sendromu gibi rahatsızlıklara sahip bireylerde çeşitli yan etkilere neden oluyor. Yanı sıra yapılan araştırmalar; glütensiz beslenmenin sindirim sistemi ve kan şekerinin dengelenmesine, şişkinliğin azalmasına, bağırsak sisteminin korunmasına, otoimmün hastalıklara yakalanma riskinin düşmesine ve hatta odaklanma süresinin uzamasına yardımcı olduğunu gösteriyor.
Herkes için ulaşılabilir, kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler geliştiren süpermarket zinciri, glütensiz ürünlere ulaşmakta zorluk çekildiği iç görüsüyle yola çıkarak glütensiz beslenenlerin market alışverişlerini kolaylaştırmayı hedefliyor.
Marka; makaron, nohut cipsi, tiramisu, tatlı ve tuzlu kraker çeşitlerinden glütensiz bebek bisküvilerine kadar geniş bir yelpazede ve 12 farklı kategoride toplam 120 glütensiz ürünü tüketicilerle buluşturuyor.