Pazarın, 2022 yılına kadar değerlendirme döneminde %5,4’lük bir CAGR ile büyüme göstermesi bekleniyor.
Narenciye yağı, portakal, limon, greyfurt gibi narenciye meyvelerinden elde edilerek içeceklerde tatlandırıcıda ve yiyecek içecek endüstrisinde kullanılan soğuk pres yöntemi ile elde edilir. Pazar, portakal yağı ve limon yağı gibi ürün türlerine ayrılmıştır.
Çok çeşitli uygulamalarda kullanılmak üzere narenciye yağının sağladığı çok yönlülüğün büyümeyi desteklemesi öngörülüyor. Büyük aroma şirketleri limon, greyfurt, portakal ve limon gibi çeşitli meyvelerin kabuğundan narenciye yağını çıkarıyorlar.
Ayrıca, narenciye yağının bağışıklığı artırıcı, antioksidan ve stres giderici özellikleri vardır. Bu nedenle, uçucu yağlarda yaygın olarak kullanılmak üzere ayarlanmıştır.
Fonksiyonel bir gıda bileşeni olarak narenciye yağının artan kullanımı, büyümeyi hızlandıracak bir diğer hayati faktördür.
Narenciye yağı, çay, su gibi içeceklere yapay lezzet katmak ve bisküvi, çörek, kurabiye gibi unlu mamuller için formülü geliştirmek için kullanılmaktadır. Narenciye yağının yiyecek ve içecek endüstrilerinde artan kullanımı, küresel narenciye yağı pazarının büyümesinin ana göstergesidir.
Ürün türüne göre, portakal yağı segmentinin 2022 yılı sonuna kadar 1.200 Milyon ABD Doları’nın üzerinde bir değer üreterek narenciye yağı pazarına hakim olması bekleniyor. Ekstraksiyon yöntemine göre, damıtma kategorisinin ABD’den daha fazla bir değerlemeyi geçmesi bekleniyor.