Dardanel ürünlerini uluslararası gıda profesyonelleri ve ziyaretçilere tanıtan Dardanel, bünyesine kattığı Yunan deniz ürünleri markası Kallimanis ile de fuarda yer aldı. Şirketin Çanakkale Boğazı’nda kurduğu midye çiftliğinde yetişen midyelerle hazırlanan Dardanel markalı donuk Midye Dolma ürünü de dünyanın dört bir yanından gelen katılımcılardan büyük ilgi gördü.
Bu yıl 15-19 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen SIAL Paris 2022 Fuarı’na katılan şirket, Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen’in katılımıyla 200’ü aşkın ülkeden binlerce gıda profesyoneliyle buluştu.
Bu yıl Yunanistan’ın köklü markası Kallimanis’i bünyesine katan Dardanel, fuarda Kallimanis ürünleriyle de yer aldı. Dardanel; üretim ve pazarlamadaki deneyimini, dondurulmuş deniz ürünleri piyasasında 65 yılı aşan bir deneyime sahip olan Kallimanis ile birleştirdiği ürünlerini fuarda katılımcılara tanıttı.
SIAL Paris’e katılan Dardanel Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, şu değerlendirmeyi yaptı: “SIAL Fuarı, 1964 yılından bu yana dünyanın dört bir yanından gıda profesyonellerini buluşturuyor. Biz de yaklaşık 40 yıldır bu fuara katılıyoruz, ilk katıldığımız yıl Türkiye’den 5 firma vardı. Bu yılki fuarda, Dardanel markasının inovatif yönünü, yenilikçi ürünlerini dünyadan profesyoneller ve ziyaretçilerle buluşturuyoruz. Türkiye’de çok sevilen ancak Avrupa için yeni bir ürün olan midye dolmayı uluslararası pazarlara taşıdık. Donuk midye dolma ürünümüzü, ilk kez Nisan ayında Barselona Seafood Expo’da tanıtmıştık. Midye dolmaların tadına bakan ziyaretçiler, büyük ilgi göstermişti. Şimdi de Dardanel Midye Dolma ürünümüz ve Kallimanis markamızla SIAL Paris’teyiz. Bu fuarda da hem Dardanel hem de Kallimanis markalı donuk deniz ürünlerimizi ziyaretçilere sunuyoruz. Global bir marka olma vizyonumuzla, dünya deniz ürünleri sektörünü buluşturan böyle fuarlarda yer almayı önemsiyoruz.”
Dardanel Grubu olarak gelecekte dünyanın önde gelen deniz ürünleri üreticilerinden biri olmayı hedeflediklerini belirten Niyazi Önen, “25 ülkeye yaptığımız ihracatla Türkiye’nin gıda ihracatında en hızlı büyüyen şirketlerinden biriyiz. Şu an grubumuzun ihracatı 40 milyon dolar seviyesinde. İhracata yönelik önemli projelerimiz var. Çok yakın gelecekte bunları katlayarak büyümeyi hedefliyoruz. Hem Türkiye ekonomisi hem de firmamızın gelişmesi açısından ihracata önem veriyoruz. İhracatta markalı ürünlerimizde pazar payı almayı önceliklendiriyoruz. Pek çok ülkede ve pazarda kendi markalarımızla yer alıyoruz. 2025 yılında gelirlerimizin yüzde 50’sini ihracattan sağlamayı hedefliyoruz. Sektörümüzdeki istikrarlı büyümemizi bu yıl da sürdürerek 2022’nin ilk yarısında satışlarımızı %92 artırdık,” dedi.
İhracatta büyüme planlarına hız veren Dardanel, 2022 yılının ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ihracatını ciroda dolar bazında %78, tonaj bazında ise %70 oranında artırdı. Şirket, SIAL Paris’te başarılı bir fuar süreci geçirdi. Dünyanın en büyük gıda inovasyonu fuarı SIAL, 1964 yılından bu yana dünyanın dört bir yanından gıda profesyonellerini bir araya getiriyor ve sektöre ilham veriyor. Bu fuarla Paris, 5 gün boyunca küresel gıda endüstrisinde yenilik ve trendlerin merkezi oluyor.