Türkiye’de kafessiz yumurta standardını kabul eden ilk ve tek perakende şirketi Metro Türkiye, 2017 yılında çalışmalarına başlamış ve ilk defa 2019 yılında kendi markaları altında kafessiz yumurtaları raflarına getirmişti. 2022 yılı itibarıyla Metro Chef markalı yumurtalarının yüzde 71’ini, tedarikçi markalı yumurtaların ise yüzde 15’ini kafessiz sistemlerden elde ettiklerini açıklayan Metro Türkiye, 2023 yılı sonuna kadar ise kendi markalı yumurtalarının tamamının kafessiz olmasını taahhüt ediyor.
Kafes sisteminde tavukların dar alandan kaynaklanan hareketsizlikleri ve gerilimlerinin hem sağlıklarını hem de yumurtaların kalitesini olumsuz etkilediğini belirten Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, “2017 yılından itibaren tüm tedarikçilerimizi kafessiz yumurta üretim modeli ve hayvan refahı konularında eğitmeye ve denetlemeye başladık. 2022 yılı itibarıyla Metro Chef markalı yumurtalarının yüzde 71’ini, tedarikçi markalı yumurtaların ise yüzde 15’ini kafessiz sistemlerden tedarik ediyoruz. Türkiye’de kafessiz yumurta standardını kabul eden ilk ve tek perakende şirketiyiz. 2023 yılı sonuna kadar raflarımızdaki kendi markalı tüm yumurtalarımızın kafessiz olmasını taahhüt ediyoruz,” dedi.
Türk Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi ve Kafessiz Türkiye Girişimi Akademik Danışmanı Dr. Engin Arıkan ise konuya ilişkin olarak şu açıklamada bulundu: “Metro Türkiye mağazalarının kafessiz sistem dönüşümü Türkiye’de hayata geçen en önemli hayvan refahı reformu. Kafes sisteminde hayvanlar neredeyse hiçbir doğal davranışı sergileyemez iken, kafessiz sistem pek çok açıdan hayvan refahını kayda değer bir şekilde yükseltiyor. Metro Türkiye mağazalarının hizmet sektöründeki diğer firmalara tedarik ve kalite konusunda verdiği güven, bu dönüşümün yaygınlaşmasına imkan vermiş oldu. Yurt dışında olduğu gibi ülkemizde de bu konuda gereken adımların atılacağına ve hayvan refahının sağlanacağına inanıyorum.”
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) raporuna göre; dünyada bir milyar insan yetersiz besleniyor, önümüzdeki 40 yıl içinde hayvansal protein talebini karşılamak için üretimin yüzde 75 oranında büyümesi gerekiyor. Artan nüfusun nitelikli gıdaya ulaşımını kolaylaştırmak ve sağlıklı beslenme bilincinin yerleşmesini sağlamak için 30 yılı aşkın süredir çalışmalarını sürdüren Metro Türkiye, sorumlu tarımı, hayvan refahını, izlenebilirliği, bilinçli kaynak tüketimini ve sürdürülebilirliği tüm satın alma süreçlerine entegre ediyor.