Deolitte’n Reklamcılar Derneği, Reklam Verenler Derneği, IAB TR, Arvak, Uryad ve MMA dernekleri ile birlikte gerçekleştirdiği Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları raporu açıklandı.
Rapora göre geçen yıl ilk 6 ay dijital 7.9 milyar TL iken, bu yıl ilk 6 ayda 14 milyar TL ile yaklaşık %78’lik bir büyüme gerçekleştirdi.
14 milyar TL’lik bütçenin 8.1 milyar TL’si direkt olarak markalardan mecralara gönderildiği açıklandı. 5.9 milyar TL’lik bölümü ise ajanslar gibi dijital partnerler üzerinden dağıtıldı.
Bütçenin büyük bölümü olan %37.7’lik kesim gösterim bazlı reklamlar alırken, %34 ile video reklamlar yükselişini sürdürüyor. Avrupa’da arama motorlarına ayrılan bütçe ortalaması %43 iken Türkiye’de bu sayı %21,3’lere kadar gerilemiş durumda.
Dijitaldeki bütçenin yine büyük bölümü (%76’sı) mobil siteler ve mobil app’ler üzerinden yayılıyor. Yani masaüstü reklamlar şu anda %24’lük bir seviyede.
Dijital reklamcılığının artışının yanı sıra, yükselen enflasyon ve arz-talep dengesi sebebiyle artan birim maliyetler de büyüme nedenlerinden biridir.