Pazarlama faaliyetlerinde önemli rol oynayan renkler; müşterinin nasıl bir aksiyon alması gerektiğini belirliyor. Kullanılan renkler önemli çünkü güvenilirlik, dayanıklılık, ucuz, uygun fiyatlı, herkese yönelik gibi birçok anlam çıkarabileceğimiz renkler markaların tüketiciye ulaşmasında büyük rol oynuyor.
Hatta sadece renk tonundan markasını hatırlayabileceğimiz birçok işletme var. Örneğin kendine özgü kırmızısı ile Coca Cola, mavi tonu ile Facebook bunlardan birkaçı sadece.
Pazarlamada renkler öne çıkarken; sektörlere göre de bazı renkler daha çok ön plana çıkıyor ve tüketicide etki uyandırmaya başlıyor. Peki normalden çok daha fazla anlama sahip bu renklere kullanıcılar nasıl tepki veriyor?
IQUEEM Kurucusu Berkun Meral kullanıcıların renklere nasıl tepki verdiğini açıklıyor:
Renkleri kullanırken önemli olan noktalardan biri de birbirleri ile doğru kombine edilmeleri. Örneğin, turuncu renk kullandığınız bir görselde aynı anda da sarı rengi aslında kullanmamalısınız. Sarı geçici süreyi, turuncu da indirimi ifade ediyor ise neden geçici süreli indirim gibi bir algı yaratamıyoruz diyebilirsiniz. Ne yazık ki beynimiz renkleri tekil olarak pozitif algılasa da bazılarını yan yana koyduğunuzda negatif anlam çıkarabiliyor.
Tabii ki bu renkleri görsellerinizde nasıl konumladığınız da önemli. Örneğin yukarıdaki görselde turuncu ve sarı kombinasyonları birlikte kullanılmış fakat renk geçişleri gözü yormayan ve beynin her iki mesajı da alabileceği şekilde konumlandırılmış. Profesyonel bir kreatif yaratarak tüm renkleri birbirleri ile kombine edebilirsiniz. Öncelikli amaç bu renklerin her birinin mesajı doğru iletmesini sağlayabilmek olmalı.
Bu noktada sektörünüz ne olursa olsun reklam kampanyalarınızda renk seçerken; kampanyanın amacı, vermek istediğiniz mesaj, rengin sektörünüzdeki konumu, tüketicideki algısı ve kullanacağınız renklerin birbiri ile uyumunu bir bütün olarak düşünmeli; reklam kreatiflerinizi de bu yönde hazırlamalısınız.