Tüketiciler bu tür şekerlerin gerçekliği konusunda şüpheci olmaya devam ettikçe, gıda ürünleri ve içeceklerde tatlılığı korumak üreticiler için zorlu bir görev haline geldi. Dünyada giderek daha fazla insan diyabet kurbanı oluyor ve yiyecek ve içecek şirketlerini doğal şekerlerin yanı sıra yapay tatlandırıcıları da dikkatli bir şekilde dahil etmeye çağırıyor. Ancak, bu küresel ikilem için hızlı bir çözüm, tatlılar, gıda ürünleri ve içecek üretimine saf balın dahil edilmesidir.
Balın kolay bulunabilirliği ve organik yapısı, onu dünyadaki en uygun tatlılardan biri yapar. Ayrıca baldaki şekerli içerik onu diyabet hastaları için yenilebilir hale getirerek yiyecek ve içecek üreticilerini diğer tatlandırıcıları bal ile değiştirmeye teşvik eder. Pişirme kadar yaygın olan yiyecek hazırlama yöntemleri, bal kullanımını entegre ederken, tüketiciler çay veya kahve gibi sabah içeceklerindeki şekerleri değiştirmek için paketlenmiş bal satın alıyor.
Artan bal talebi, ticari gerekçelerle nektar üretimini katalize etti. Bahçıvanlık, ticari arı kovanlarının yetiştirilmesini ve doğal olarak elde edilen nektar yoluyla bal üretimini genişletmek için daha büyük yatırımlar yapıyor. Bal şişelerinin soslar, hardallar ve diğer baharat aromaları gibi en iyi perakende tüketim ürünlerine dahil edilmesi, bal ürünleri üreticileri için iş fırsatlarını artırdı.
Küresel bal pazarı, gelecekte artan bir büyüme öngörerek, sağlık ve yiyecek ve içecek endüstrisinde balın modern kullanımları nedeniyle çekiş kazanmaya devam ediyor. Gıda yapım teknolojisindeki gelişmeler, balın uygulanabilirliğini daha da artıracak ve bal ürünü üreticileri için iş fırsatlarında önemli bir artışa neden olacaktır.