Bitki bazlı sağlıklı atıştırmalık üreten ve 2019’dan bu yana her yıl ortalama yüzde 200 büyüyen yerli girişim Naturiga, ödüllü gıdalarını global pazarlara taşımak üzere çıktığı 60 günlük yatırım turunun 18. gününde yüzde 100’ün üzerinde fonlandı. Fon bulucu platformu aracılığı ile hızla 5 milyon TL fona ulaşan marka, ürünlerini ilk olarak Avrupa’ya, ardından da ABD’ye ve Körfez Bölgesi’ne taşıyacak. Yatırım turunu tamamlayan Naturiga, aynı zamanda İngiltere’de de şirket kuracak.
7 Ekim 2022’ye kadar şirket paylarının yüzde 14,4’nün yatırımcılara arzıyla 5 milyon TL fona ulaşmak için çıktığı yatırım turunun 18. gününde yüzde 100’ün üzerinde fonlandı. Türkiye genelinde 500’den fazla satış noktasında yer alan ve 33 çeşit ürününü sağlıklı ve glütensiz beslenme tutkunları ile buluşturan Naturiga, marka, üretim ve pazarlama altyapısını güçlendirmeyi, ihracat taleplerine karşılık vererek global pazarda büyümeyi hedefliyor.
Tek içerikli süper besinler ve amaca yönelik tasarlanmış fonksiyonel süper gıda karışımları, bitkisel protein karışımları, kahvaltılık ürünler, glütensiz ve sağlıklı atıştırmalıklarıyla 4 kategoride müşterilerine hizmet veren Naturiga, global süper gıda pazarına ilk olarak İngiltere ve Almanya, ardından da Avrupa, ABD ve Körfez Bölgesi ülkelerine e-ticaret ve geleneksel kanallardan giriş yapmaya hazırlanıyor.
Naturiga’nın bitkisel ve sağlıklı beslenme misyonu ile yola çıkmış, 2019 yılının başından beri Türkiye’de faaliyet gösteren bir süper gıda şirketi olduğunu söyleyen Naturiga Kurucusu ve Genel Müdürü Yılmaz Kekeç, “2022 yılı sonunda, 8 milyon TL ciroya kendi kaynaklarımızla ulaşacağız ve yaratıcı ürün gamımız 40 çeşide varacak,” değerlendirmesinde bulundu.
Geçtiğimiz Haziran ayında Almanya pazarına ilk test ihracatlarını yaptıklarını aktaran Kekeç konuşmasına şöyle devam etti: “2021’de ilk yerli fuar katılımımız olan Exponatura fuarında iki farklı ihracat müşterisi ile tanışarak el sıkıştık. 2022 yılında “Goodbye Gluten” isimli mini atıştırmalık grubumuzun lansmanını gerçekleştirdik ve Nisan ayı sonunda 33 çeşit ürüne ulaştık. Ardından Nisan 2022’de ilk yurtdışı fuar katılımımızda da Londra’da İngiltere pazarında ürünlerimizin satışını yapmak isteyen kanallar ile tanışma şansı elde ettik. İlk test ihracatımızı Haziran 2022’de Glütensiz Granola ürünlerimizle Almanya’ya yaptık. Düzenli granola ihracatına ise Ağustos-Eylül aylarında başlıyoruz”
Yatırım turunu tamamladıktan sonra Naturiga’nın ABD ve Körfez Bölgesi’nde de satış ağını geliştireceğini dile getiren Kekeç, “Yeni alacağımız yatırımımızla, ilk iki yıl içinde Almanya pazarına 160-200 bin paket arası granola hacmine ulaşacağımız ihracat için altyapımızı güçlendirmeye, uzman istihdam artışına ve gerekli üretim ekipmanlarının teminine odaklanacağız. Londra fuarı sonrası Amerika’da faaliyet gösteren distribütörlerden de talep almaya başlamıştık. Yatırım turunu takip eden ikinci yılın ardından ABD ve Körfez Bölgesi ülkelerine giriş yapmayı hedefliyoruz,” ifadelerini kullandı.
Uzman marka elçileri ile çalışarak daha fazla müşteriye ulaşmak için pazarlama yatırımlarının güçlendirilmesi ve Youtube kanalının açılması üzerine çalıştıklarına dikkat çeken Kekeç, Goodbye Gluten ürün serisinin lansmanını NOPE Londra 2022 Fuarı’nda gerçekleştirdiklerini belirterek seri dahilindeki bir ürünün Avrupa En İyi Yeni Atıştırmalık Kategorisi Ödülü’ne layık görüldüğünü kaydetti.
-iDeal Haber Merkezi-