(Krista Garver) – Yakın tarihli bir PwC anketinde, yöneticilerin %66’sı şirketlerinin metaverse’e aktif olarak dahil olduğunu bildirdi ve %82’si metaverse planlarının üç yıl içinde ticari faaliyetlerinin bir parçası olmasını beklediklerini söyledi.
Geçtiğimiz birkaç yıl içinde sanal tesis turları, dijital ekipmanlar ve AR destekli servis çağrıları yaygın hale geldi. Bunlar “metaverse”nin bir parçası olarak lanse edilmemiş olabilirler, ancak hepsi tanıma uyuyor.
Metaverse, gıda markalarının tüketicilerle yeni yollarla etkileşim kurması için de büyük bir potansiyel sunuyor.
PwC’nin anketinde, yöneticilerin %36’sı, müşterilerin etkileşim kurması için sanal içerik oluşturmak için meta veri deposunu kullanmayı planladıklarını söyledi. Coca-Cola, bu alanda yiyecek ve içecek markaları arasında lider konumda bulunuyor.
Geçen ay Coca-Cola, 4.000’den fazla olan yeni bir dijital koleksiyon oluşturarak metaverse’deki birinci yıl dönümünü kutladı. Bu dijital koleksiyon ürünlerine sahip olan kişiler, Coke Studio deneyimleri, oyun etkinlikleri ve sınırlı sayıda ürün lansmanlarına erken erişim gibi özel avantajlara erişebilirler. Bu yılın başlarında Coca-Cola, “piksellerin lezzetini hayata geçiren” oyunlardan ilham alan köpüklü bir içecek olan sınırlı sayıda Coca-Cola® Zero Sugar Byte’ı piyasaya sürdü.
Tüm bu gelişmelerin ardından ünlü restoran zincirleri de metaverse dünyasına katılıyor. McDonald’s, Wendy’s ve Chipotle, Facebook’un metaverse’inde sanal konumlar açtı (açıklamalar ve resimler için Business Insider’a bakın) ve Burger King, Yum Brands ve Chick-Fil-A dahil olmak üzere diğer birçok restoran, katılmak için ticari markalar oluşturmaya başladı.