Değişen tüketici yaşam tarzları, artan kentleşme ve büyüyen bir işçi sınıfı, Afrika’nın temel unsurlarına giderek daha az geleneksel rakipler getiriyor. Birkaç yıl önce, Nijerya’nın en popüler yemekleri dövülmüş yam, jollof pirinci, Amala, Tuwo, Ofe Owerri ve Efo Riro’ydu. Bugün, ramen tipi noodle, Afrika’da 2017 itibariyle 1,78 milyarı aşan yıllık porsiyonlarla hazır bir gıda olarak evlere yerleşmiştir.
Küresel hazır noodle pazarının 2022’de 54,60 milyar dolardan 2029 yılına kadar 81,84 milyar dolara çıkması ve 2022-2029 tahmin döneminde %5,95’lik bir bileşik yıllık büyüme oranına ulaşması bekleniyor. Kıta dağılımına göre, küresel pazarın %85’i Asya Pasifik bölgesinden, %5 Latin Amerika’dan, %6’sı Avrupa’dan ve %4’ü Afrika’dandır. Aslen Japonya’dan gelen hazır noodle, dünya çapında 90’dan fazla ülkede üretilmektedir ve gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde tüketilen uluslararası alanda en çok tanınan gıda ürünlerinden biri haline gelmiştir.
Noodle’ın Nijerya’da 1988 yılında Indo Foods tarafından Indomie markası altında piyasaya sürülmesinden bu yana ürünler; kolaylıkları, lezzetleri, besleyicilikleri ve uygun fiyatları sayesinde popülerlik kazanmıştır. Bugün Nijerya, dünyanın en büyük 12. hazır noodle pazarı haline geldi. Indomie’nin pazara girmesinden bu yana, en az 10 diğer marka, aromaların kolay ayırt edici hale gelmesiyle Nijerya erişte pazarını ele geçirmek için şu anda Indomie ile rekabet ediyor. Noodle kategorisinde tavuk aroması baskın lezzet haline geldi.
Çok az çabayla ve uygun bir fiyata, 5 dakika içinde anında noodle hazırlanır; bu da meşgul işçiyi, rahat orta sınıfı, üniversite öğrencisini, anneyi ve çocukları, zamanı ve homurdanan bir mideyi kurtarır. Ürün, hazırlama kolaylığı sayesinde, özellikle de zamanınız kısıtlıysa, başvurulacak bir yemektir. Ton balığı veya Titus, domates, havuç, sosisli sandviç ve tabi ki acı biber gibi bir dizi baharat, protein ve sebze ile süslenebilir.
Değişen tercihlere rağmen tüketiciler hala otantik Afrika lezzetlerine sahip tatlar arıyor. Noodle üreticilerinin daha fazla pazar payı elde etmeleri ve noodle tüketimini artırmaları için Afrikalıların tat tercihleri etrafında yenilik yapmaları gerekiyor. Üründeki mevcut tavuk aroması, diğerleri arasında tipik olarak tavuk, sığır etinden gelen etli notaların tercih edildiği Asya Pasifik’ten ilham alır. Ne yazık ki, Afrika’nın kendi tercih ettiği mutfağı var ve bu da noodle üreticilerine otantik Afrika’yı entegre ederek yararlanma fırsatı sunuyor.
Afrikalı tüketiciler için otantik erişte aromalarının geliştirilmesine yönelik araştırma ve tüketici görüşlerine dayanan Freddy Hirsch Nijerya, noddle pazarı için geleneksel malzemeler ve yerel aromalar kullanarak bir dizi aroma seçeneği oluşturdu. Bölgesel hedef aroma profilleri, tüketici tercihleri, pişirme gelenekleri ve tüketim alışkanlıkları göz önüne alındığında, geliştirme, aroma uzmanları, Ar-Ge, düzenleyici, analitik, pazarlama personeli, süreç mühendisleri ve küresel satın alma profesyonellerini içeriyordu. Freddy Hirsch erişte lezzetleri şöyle:
Yassa Chicken (Senegal): Eşsiz bir ağız sulandıran tat vermek için limon, karabiber, közlenmiş sarımsak notaları, acı biber ve kızarmış tavuk aromaları ile de tamamlanan bu lezzetli Batı Afrika baharatının temeli budur.
Berebere (Doğu Afrika): Eşsiz tatlarla dolup taşan ateşli bir baharat karışımıdır. Otantik Etiyopya baharat karışımı, lezzet ve sıcaklıkla doludur. Acı biber, karamelize sarımsak, çemen otu, kızarmış soğan, karanfil, tarçın ve kavrulmuş tavuk notalarından oluşur ve ağızda uzun süre kalıcı Doğu Afrika iyiliği hissi verir. Bu baharat, et ve tavuk için güveçte, çorbalarda ve ovmalarda kullanılabilir