Coca-Cola İçecek (CCI), 2022 yılının ikinci çeyreğini de başarılı iş sonuçları ile tamamladı. İkinci çeyrekte raporlanan bazda %25, organik bazda ise %15 hacim artışı elde eden CCI’ın bu performansı operasyonların geneline yayıldı.
Coca-Cola İçecek (CCI), 2022 yılının ikinci çeyreğinde raporlanan bazda %25, organik bazda ise %15 hacim artışı elde etti. Ev tüketimi kanalındaki dayanıklılık ve yerinde tüketim kanalındaki iyileşmenin etkisiyle CCI’ın Türkiye satış hacmi %20 yükseldi. Bir yıl önceki dönemde %21 büyüyen uluslararası operasyonların satış hacmi, raporlanan bazda %29, organik bazda ise %13 büyüdü.
CCI operasyonlarının en yeni üyesi olan ve entegrasyonu tüm hızıyla devam eden Özbekistan, %29’luk satış hacmi artışı gerçekleştirdi. CCI’ın en hızlı büyüyen operasyonlarından biri olan Pakistan, satış noktalarına artan erişim, soğutucu konumlandırmaları ve yerinde tüketim ile modern perakende kanallarındaki güçlü iyileşme sayesinde hacmini %18 artırdı. CCI’ın FAVÖK marjı ikinci çeyrekte %20 olarak gerçekleşti.
Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır ikinci çeyrekle ilgili değerlendirmesinde, “Emtia, nakliye ve işçilik maliyetleri üzerindeki enflasyonist baskılara rağmen, güçlü hacim, iyileşen kanal ve paket dağılımı, zamanında yapılan fiyat ayarlamaları, iyi yönetilen riskten korunma araçları ile tutumlu gider yönetimimiz, marj baskılarını bir dereceye kadar azaltmamızı sağladı. Bu çeyreğin rekor sonuçları, CCI’ın yüksek volatiliteye sahip piyasalardaki etkin icra kabiliyetinin bir kanıtı oldu,” dedi.
Açıklamalarına devam eden Başarır, “Şirketimizin amacı, sürdürülebilirliği stratejimizin odak noktasına koyarken yaptığımız her işte paydaşlarımız için değer yaratmaktır. Bu amaç doğrultusunda, ikinci entegre faaliyet raporumuzu en anlaşılır, sade ve şeffaf hali ile yayınlamış olmaktan gurur duyuyoruz. Mevlana Celaleddin-i Rumi’den esinlenerek “Olduğumuz Gibi” teması ile yayınladığımız entegre faaliyet raporumuzda başarılarımızı, gelişim alanlarımızı ve öncülük ettiğimiz girişimleri paydaşlarımızla paylaştığımız için mutluyuz. Geniş portföyümüzden faydalanarak kaliteli büyümemizi hızlandırıp, müşterilerimiz ile tüketicilerimiz, çalışanlarımız ve içinde bulunduğumuz toplum için daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışıyoruz. Dijital olarak etkinleştirilmiş çok kanallı platformlarımızda tüketicilerimizi desteklemek ve her okazyon için değişen tercihlere yanıt vermek için ürün portföyümüzü geliştirmeye devam edeceğiz,” ifadelerini kullandı.
-iDeal Haber Merkezi-