Dondurulmuş gıda pazarının büyüklüğü 2019’da 291,8 milyar dolar olarak belirlendi ve 2020’den 2027’ye kadar %4,2’lik bir CAGR kaydederek 404,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Ürün pazarı; hazır yemekler, sebze ve meyveler, patates, et ve kümes hayvanları, deniz ürünleri ve çorba dahil olmak üzere çeşitli gıda ürünlerini içermektedir. Dondurulmuş hazır yemekler ayrıca paketlenmiş yemeye hazır yiyecekleri, atıştırmalıkları ve tatlıları içeriyor. Oteller, hazır yemek şirketleri, restoranlar ve fast food zincirleri gibi ticari alıcılar, dondurulmuş sebze ve meyveler, patatesler ve sebze olmayan ürünleri içeren dondurulmuş gıda ürünlerinin başlıca kullanıcıları arasında.
Et, kümes hayvanları ve deniz ürünleri, Kuzey Amerika ve Avrupa’da en yaygın olarak kullanılan dondurulmuş ürünlerdir. Dondurulmuş et ürünleri, uygun şekilde saklanabildikleri ve gıda israfını azalttığı için popülaritesini arttırmayı sürdürüyor. Ayrıca Avrupa, donmuş fırın ve tatlıların en büyük pazarı olarak biliniyor. Perakende dondurulmuş gıda endüstrisi Hindistan gibi pazarlarda gelişme aşamasında ancak, son birkaç yıldan beri istikrarlı bir büyüme kaydedildi.
KFC, McDonald’s, Pizza Hut, Subway ve Frozen Patates gibi devlerin donmuş gıda ürünlerinin kullanımındaki artış, küresel dondurulmuş gıda pazarının önemli bir itici gücü olarak gösteriliyor.
Çalışan kadın oranındaki artış dondurulmuş gıda pazarını büyütüyor
Dünya, son yıllarda kadın istihdam oranında önemli bir artışa tanık oldu. Çalışan kadın sayısındaki artışla birlikte yemek pişirmeleri önemli ölçüde zorlaşmakta, bu da dondurulmuş hazır yemeklerin tüketilmesine neden olmaktadır. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri Çalışma Bakanlığı’na göre, 2019’da ABD’deki kadın istihdam oranı %46 idi. Benzer şekilde Çin’de kadın istihdam oranı %43,7, Güney Afrika’da ise %45 civarındaydı. Tüm bu faktörler toplu olarak tahmin süresi boyunca pazarın büyümesini sağlamaktadır.
Rapor, pazarı ürün türüne, kullanıcıya ve bölgeye göre bölümlere ayırıyor. Ürün çeşidine göre ise pazar; dondurulmuş hazır yemekler, dondurulmuş et ve kümes hayvanları, dondurulmuş deniz ürünleri, dondurulmuş sebze ve meyveler, dondurulmuş ve soğutulmuş çorbalar ve dondurulmuş patates olarak kategorilere ayrılır. Bölge açısından, Kuzey Amerika (ABD, Meksika ve Kanada), Avrupa (Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya ve Avrupa’nın geri kalanı), Asya-Pasifik (Çin, Hindistan, Japonya, Avustralya, Güney Kore) genelinde analiz edilir ve Asya[1]Pasifik’in geri kalanı) ve LAMEA (Brezilya, Güney Afrika, Arjantin ve LAMEA’nın geri kalanı) göz önüne alınarak hazırlanıyor.
Gıda işleme AR-GE’sine yapılan yatırımlar dondurulmuş hazır gıda segmentini büyütüyor
Dondurulmuş patates segmentinin 2019’dan 2027’ye kadar %4,8’lik en hızlı CAGR’de büyümesi bekleniyor, bunu aynı dönemde %4,4’lük bir CAGR’ye tanık olması beklenen dondurulmuş deniz ürünleri segmenti takip ediyor. Gıda işleme Ar-Ge’sine yapılan yatırımların artması ve donmuş gıda ürünlerinin dağıtım ağının güçlendirilmesi sayesinde dondurulmuş hazır yemeklerde yeni lansmanların, dondurulmuş hazır yemek pazar segmentinin büyümesine önemli ölçüde katkıda bulunması bekleniyor.