Perakende sektöründe büyümenin en önemli itici güçlerinden biri çok kanallı alışveriş. Müşteriyle temas edilen her kanalda kusursuz alışveriş deneyimi sunabilmek, markaya duyulan sadakati artırırken perakendecilerin daha verimli ve kârlı bir operasyon yürütmelerini sağlıyor. Perakendede çok kanallı stratejinin başarı hikayesine dönüşmesinde ise ödeme sistemleri kritik bir rol oynuyor.
Müşteriler hem çevrimiçi hem mağazadan alışverişlerde entegre bir çoklu kanal stratejisiyle kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi yaşayabiliyor. Birden fazla dijital temas noktası daha güçlü bir marka deneyimi ve daha verimli bir müşteri hizmeti sağlıyor. Çok kanallı strateji gelişmiş envanter görünürlüğü ve daha etkin bir stok yönetimi de sunuyor, çok kanaldan elde edilen veriler perakendecilerin müşteri ihtiyaç ve tercihlerini daha iyi anlamasına olanak tanıyor.
Yapılan araştırmalar da çok kanallı alışverişin tek kanallı alışverişe göre daha etkili olduğunu kanıtlıyor. Omnisend verileri, en az üç kanal kullanan pazarlama kampanyalarının yalnızca bir kanalda başlatılanlara kıyasla yüzde 500 daha yüksek sipariş oranına sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Her kanalda hızlı ve kolay ödeme
Perakendede çok kanallı stratejinin başarı hikayesine dönüşmesinde ödeme sistemleri de önemli bir rol oynuyor. Çok kanallı stratejiye uygun ödeme sistemleriyle müşteriler ihtiyaç duydukları her an en hızlı, en kolay ve en güvenilir şekilde istedikleri cihaz üzerinden ödeme deneyimi yaşayabiliyor.
Çevrimiçi alışveriş sepetine eklenen bir ürün müşterinin mobil uygulamasında veya SanalPOS ya da satış destek sistemleri gibi mağaza içi platformlarda görünür hale geliyor. Müşteri, mağaza içinde herhangi bir noktada mobil uygulama veya self servis kiosklar aracılığıyla ödeme işlemini gerçekleştirip satın alma sürecini tamamlayabiliyor.
Perakendeciler; mağaza, e-ticaret ve markaya özel mobil uygulaması gibi farklı satış kanallarında, aynı ödeme deneyimini sunabiliyor. QR kod, e-cüzdan, sanal POS, PayPortal, link ile ödeme (Paylink) ve Çoklu Ödeme yöntemleriyle ödemeyi hızlı, kesintisiz ve güvenli hale getirirken daha kolay tahsilat sağlıyor. Paynet’in kartlı ödeme ve temassız ödeme çözümleri, kredi ile ödeme alma ürünü ve dijital cüzdanla ödeme seçenekleri de ticaretin gerek online gerek yüz yüze her kanalda kesintisiz sürmesini destekliyor.
QR kod ile ödeme yönteminde müşteri akıllı telefonunun kamerası ile kodu okutuyor, karşısına çıkan ödeme sayfasında kart bilgilerini girerek ödemeyi onaylayabiliyor ve alışveriş süreci sonlanıyor. Müşteri kartlarını daha önce PaynetPass veya MasterPass gibi bir kart saklama uygulaması ile kaydetmişse sadece telefonuna gelen kodu girerek ödeme işlemini tamamlayabiliyor.
Birden fazla cihaz veya POS taşınmasına gerek kalmadan, tek bir Android cihazla ödeme alma özgürlüğü sunan PayPOS; NFC özelliği bulunan tüm Android cihazları bir POS cihazına dönüştürüp saniyeler içinde istenilen yerden temassız ve hızlı ödeme almayı sağlıyor.
“Kesintisiz deneyim yaratıyoruz”
Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, son dönemde perakendeye yönelik geliştirdikleri bütünleşik ödeme çözümlerinde daha iyi bir müşteri deneyimi ve güvenliğine odaklandıklarını belirtiyor. Çok kanallı ödeme sistemleriyle markalarla müşteriler arasında kesintisiz bir alışveriş deneyim yarattıklarını ifade eden Ertürk, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Hem yüz yüze hem çevrimiçi ortamda en yüksek güvenlikli ödeme çözümleriyle müşterilerimizin çok kanallı alışveriş stratejilerinin en önemli tamamlayıcısı oluyoruz. Sunduğumuz çözümlerle müşteri deneyimini kişiselleştirmek mümkün hale geliyor. Çok kanallı yapıda hem perakendecilerin hem müşterilerinin istedikleri yenilikçi alışveriş deneyimine ulaşılmasını sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de yenilikçi çözümler ve iş birliklerimizle perakendenin çok kanallı büyümesine destek olmaya, müşteri deneyimini her noktada iyileştirmeye devam edeceğiz.”