Metro Türkiye, sürdürülebilirlik performansını değerlendirdiği raporun 6’ıncısını bu yıl da Etki Raporu olarak yayımladı. Tüm olumlu ve olumsuz etkilerini raporlamak ve buna göre aksiyon almak üzere geçtiğimiz yıl Türkiye’de perakende sektöründe bir ilk olarak yayımladığı ve Küresel Raporlama Girişimi (Global Reporting Initiative) tarafından yayımlanan GRI Standartları’nın “temel” seçeneğine uygun şekilde hazırlanan raporda, Metro Türkiye’nin sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda 2021 dönemindeki performansı ve gelecek hedefleri paylaşılıyor.
Etki Raporu’na ilişkin değerlendirmelerde bulunan Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, “Metro Türkiye olarak sürdürülebilir başarının ve sürdürülebilir kalkınmanın doğal kaynaklara ve insana saygılı, kapsayıcı ve gezegenin kaynaklarına uygun iş modelleri ile mümkün olduğuna inanıyoruz. Sürdürülebilirliği çok yönlü bir bakış açısı ile ele alıyor ve kurumsal bir vatandaş olarak üzerimize düşen sorumluluğun bilinciyle etki alanımızda bulunan herkes için artı değer yaratmaya çalışıyoruz. Sürdürülebilirlik stratejimizi ise toplum, çevresel etkimiz, tedarik zincirimiz, kurumsal müşterilerimiz ve çalışanlarımız için ayrı ayrı kurguluyor ve tüm bu farklı alanlardaki çalışmalarımızı tek bir strateji altında topluyoruz. Stratejimizi, değişen koşullar ve önceliklerimiz ile uyum sağlayabilmesi adına gözden geçiriyor ve dinamik tutmak adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2021 yılında yeniden değerlendirerek hedeflerimizi güncellediğimiz stratejimiz dahilinde sürdürülebilirlik yolculuğumuza, “Yarının Yanında, İşin Mutfağında” sloganı ile devam ediyoruz. Hazırladığımız Etki Raporu ile de faaliyetlerimizden doğan etkileri, bugüne kadar başardıklarımızı, performans sonuçlarımızı, yarına güç katmak için hayata geçirdiğimiz projeleri, gelecek hedeflerimizi ve taahhütlerimizi içeren adımların kapsamlı bir özetini sunuyoruz,’’ dedi.
107 ton gıda atığının tekrar kullanılabilmesi sağlandı
Metro Türkiye, kullanılabilir ve tüketilebilir durumda olan ancak son tüketim tarihi yaklaştığı için reyonda satılamayan ya da ambalaj hasarı nedeniyle satıştan kaldırılan ürünleri Fazla Gıda aracılığıyla yeniden satışa sunuyor. 2021 yılında 200 tona yakın gıda yeniden satış ile atık olmaktan kurtarılırken mağazalarda oluşan gıda atıklarının da yeniden kullanılmasını sağlamak amacıyla hayvan yemi üreticilerine satışını gerçekleştirerek 107 ton gıda atığının tekrar kullanılabilmesini sağladı.
Yumurtaların %63’ü kafessiz
Müşterilerine sağlıklı ve güvenli hayvansal gıdaları sunarken, doğaya ve hayvan haklarına saygılı bir şekilde hareket etmeyi ön planda tutan Metro Türkiye, hayvan çiftliklerinin tamamını denetleyerek tüm Metro markalı taze ve dondurulmuş et ürünlerinin %100 hayvan sağlığı ve refahı standartlarına uygun olarak üretilmesini sağladı. Geçen yıla oranla yaklaşık %25 artışla, Metro markalı yumurtaların %63’ü kafessiz sistemlerden tedarik edildi. Bu kapsamda Metro Türkiye 2023 yılı sonuna kadar tüm kendi markalı yumurtalarının, 2025 yılı itibarıyla ise raflarındaki tüm yumurtaların kafessiz olmasını taahhüt ediyor.
Yerli tohumla üretilen ürüne %100 alım garantisi
Coğrafi İşaretli ürünler konusunda faaliyet gösterdiği 10 ülkeye, son üç yılda 12.500 ton Coğrafi İşaretli ve yerel ürün ihraç eden Metro Türkiye, 2021 yılında mağazalarındaki Coğrafi İşaretli ürün satışlarında yaklaşık %25 artış sağladı.