Küresel pirinç patlağı- keki pazarının, 2020 ve 2025 yılları arasında 540,61 milyon ABD dolara yükselerek % 4,06’lık bir CAGR’de büyümesi bekleniyor.
Pirinç patlağı tüketicileri cips, patates kızartması ve diğer sağlıksız ürünlerden uzak tutan sağlıklı bir atıştırmalık olarak kullanılan, şekillendirilmiş, yoğunlaştırılmış ve birleştirilmiş pirinçten yapılan bir gıda ürünüdür. Güney Doğu Asya’dan dünyaya yayılan bu lezzet, tohum ve endosperm gibi pirinç tanelerinden hazırlanarak raflarda yerini alıyor.
Pirinç patlaklarını aynı zamanda çikolata, elmalı tarçın, tavuk, karamel ve diğer farklı tatlarda da mevcuttur. Pirinç patlağı üretimi, ısı ve basınç uygulandığında pirincin patlamış mısır gibi patlayıcı özelliklerine dayandırılarak hazırlanmaktadır.
Piyasada farklı pirinç patlağı çeşitleri mevcuttur, bu çeşitlerin her biri tüketiciler için faydalı bazı besinsel özelliklere sahiptir. Pirinç patlakları esmer pirinçten üretilir ve yüksek lif içeriğine sahiptir. Sodyum ve yağ içermeyen bu atıştırmalık hızlı sindirilmediği için uzun süreli enerji sağlar ve ayrıca magnezyum, manganez, triptofan ve selenyum içerir.
Düşük kalorili içeriğe sahip olmasına rağmen pirinç patlağı, kan şekerini çok hızlı yükselten yüksek glisemik indeksli bir karbonhidrat türü olduğu için kilo vermeye uygun değildir ancak cips gibi abur cuburlar yerine kullanıldığında faydalarından tam olarak yararlanabilmek mümkündür.
İçerisinde kullanılan tahıllar yüksek besin içeriğine sahip olsa da, çölyak hastalığı olan tüketicilerin tahıl tüketmesi zor olduğu için şişkinlik, ishal ve karın ağrıları gibi semptomları teşvik edebilir. Pirinç patlakları tüm bu besinsel niteliklere sahip olduğu için çölyak hastaları tarafından fazla tüketilmesi önerilmez.
Pirinç patlakları pazar stratejisi
Pirinç patlağı pazarı; ürün türü, aromalar, ham madde, dağıtım kanalı ve ambalaj türü bazında bölümlere ayrılmıştır.
Paketleme türüne göre pirinç patlağı pazarı; çubuk paketler, çerez boyutunda porsiyon poşetler ve diğerleri olarak bölümlere ayrılmaktadır. Bu yenilikçi ambalaj türleri, çocukları belirli bir markanın ürününü tercih etmeye çektiği araştırmalar sonucu ortaya konmuştur.
Son olarak pirinç patlağı pazarının bölgesel segmenti Batı Avrupa, Kuzey Amerika, Doğu Avrupa, Latin Amerika, APEJ, Orta Doğu ve Afrika ve Japonya’dır.