Gıda ve gıda teknolojileri sektörünün gelişimine yön veren WorldFood Istanbul için hazırlıklar sürüyor. 1-4 Eylül 2022’de TÜYAP’ta düzenlenecek fuar, 400’ü aşkın yabancı satın alma profesyonelini ağırlayacak.
Bu yıl 30’uncusu düzenlenecek, Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood Istanbul, üretimde dalgalanmaların arttığı, gıda güvenliğinin daha sık konuşulduğu bir dönemde, 45 farklı ülkeden yabancı satın alma profesyonelini İstanbul’da ağırlamaya hazırlanıyor.
Konserve yiyeceklerden süt ve süt ürünlerine, yaş sebze, meyveye pek çok başlıkta uzman marka ve üreticinin yer alacağı WorldFood Istanbul, bu yıl; üretimin artırılması ve ihracatta yeni hedeflerin gıda güvenliği ekseninde, sektör paydaşlarınca görüşülmesine ve yeni dönemde Türkiye’nin gıda ve tarım politikaları için sonuç odaklı yol haritasına katkı sunmayı hedefliyor.
Türkiye’nin tahıl ve hububat ürünlerindeki ithalat bağımlılığını sürdürdüğünü hatırlatan WorldFood Istanbul Fuarı Direktörü Semi Benbanaste, “Diğer yandan Türkiye’nin geçtiğimiz yılın ilk 5 ayına göre, bu yıl Ocak-Mayıs döneminde tarım ve gıda ürünlerindeki ihracatçı pozisyonu güçlenmeye devam ediyor. Şu an için tarım ve gıda ürünlerinde yüzde 21,3 olan artışla birlikte Türkiye’nin ilk 5 aydaki ihracatı, aynı döneme göre bin 727 milyar dolarak artışla 9 bin 817 milyar dolar olarak kayıtlara geçti,” dedi.
Gıda sektörü WorldFood Istanbul 2022’de buluşuyor
“Güvenli Ticaret, 365 Gün Fuarcılık” yaklaşımı ile geçtiğimiz yıl 4 gün boyunca WorldFood Istanbul’da; 40 ülkeden toplamda 179 davetli satın almacı ve %23’ünü, yani 5 bin 237’sini yabancıların oluşturduğu 22 bin 800 ziyaretçi ağırlandı. Fuara ilgi artarak devam ederken, bu yıl da 600’e yakın yerli ve yabancı katılımcıyı ve on binlerce ziyaretçi ile buluşturmak için çalışmalar sürüyor.
Beşel, Bifa, Burcu Gıda, Çizmeci Gıda, Saray Bisküvi, Seymen, Tat Bakliyat, Malatya Pazarı, Anı Bisküvi ve daha birçok önemli gıda üreticisi firmalar, sektörün en önemli fuarlarından biri olan WorldFood Istanbul’da bir araya gelmeye hazırlanıyor.
Bu yıl ilk defa fuara katılım göstereceklerini belirten Çizmeci Gıda Pazarlama Müdürü, Korkut Akalın, “Çizmeci Gıda, 1993 yılında İstanbul’da atıştırmalık ürünler üretmek amacıyla kuruldu. Rulo gofret, kaplamalı-kaplamasız gofret ve bisküvi kategorilerinde Çizmeci TIME markasıyla, kuruluşundan bu yana yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda satışlarımız sürüyor. Ziyaretçi profili açısından oldukça zengin olan WorldFood Istanbul, dünyanın çeşitli ülkelerinden sektörün farklı kollarından birçok katılımcı ile tanışma ve yeni trendleri takip etme fırsatı yakalamak isteyenler için eşsiz bir fırsat. Bu fırsatı iyi değerlendirerek, fuar sonunda yeni iş fikirleri ve ortaklıklarla ihracat hacmimizi arttırmayı bekliyoruz,” dedi.