“ÇEVKO Vakfı Söyleşileri ” bu yıl da tüm hızıyla devam ediyor. Ekonomi Gazetecileri Derneği Küresel Isınma Kurultayı Komitesi iş birliğiyle, ÇEVKO Vakfı İklim Değişikliği ve Çalışma Grubu’nun hazırladığı söyleşilerin üçüncüsü, Türkiye’de Öncü Sanayi Kuruluşlarının İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Çalışmaları başlığıyla gerçekleştirildi. Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Celal Toprak moderatörlüğünde, ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer’in de katılımıyla gerçekleşen online söyleşinin bu ay konukları ise Pınar Su ve İçecek Ar-Ge Müdürü Burcu Günal Emir, MEY DIAGEO Sağlık Emniyet Çevre Müdürü Çinel İşlek Güncü ve Nestle Waters-Erikli Pazarlama Direktörü Can Emci oldu.
Pınar Su ve İçecek Ar-Ge Müdürü Burcu Günal Emir, su yönetimi ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı konusunda yaptıkları çalışmaları açıklarken, “Pınar Su ve İçecek olarak tatlı suyun yüzde 1’inden az kısmını paketliyoruz çünkü gıda güvenliğini önemsiyoruz, tüketicilerin sağlıklı suya erişebilmesi için çalışıyoruz. Tüm süreçte su ayak izimizi de azaltıyoruz. 2018’de yaklaşık 58 milyon litre atık su çıkarken bugün bu oran (2021), 19 milyon. Üç tesisimizde su verimliliği yüzde 95’ken (2020), şu anda yüzde 96. Birim üretim başına atık su miktarı bir önceki yıla göre yüzde 25 oranında azaldı. Tüm tesislerimizde atık su miktarını azaltmak için çalışıyoruz. Topluluk olarak 2050 yılında karbon nötre doğru giderken enerji tasarrufu ve iklim değişikliğine yönelik çalışmalar da yapıyoruz. Şanslıyız çünkü DESA Enerji gibi bir enerji üreticimiz var. Yenilenebilir enerji kaynaklarının kurulması, bu kaynaklardan yararlanılması konusunda destek alıyoruz. Sera Gazı emisyon değerlerimiz ise 2019’dan bu yana stabil ve Karbon Nötr sertifikasına da sahibiz. Atık Yönetimini özellikle ‘pet’te çok önemsiyoruz. 2021 yılında da devam eden ambalaj optimizasyon ve yalınlaştırma projeleri ile birlikte belirli ürün gruplarında Polietilen Tereftalat kullanımı, yüzde 15.9 oranında azaltıldı. Bütün ürün gruplarının toplamında kullanılan Polietilen Tereftalat ise 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8.47 oranında azaldı. Polietilen kullanımında ise bir önceki yıla göre yüzde 11.8 azaltım sağlandığını da eklemeliyim. Pınar Su ve İçecek, tüm üretim tesislerinde atık yönetimi faaliyetlerini Sıfır Atık Belgesi ile sertifikalandırmakta. Ciddi çalışmalar yapıyoruz, tehlikeli atıklar konusunda da. Toplam tehlikesiz atık oranı 2019’da 525.90 tonken, 2021 yılında bu oran, 646.18 ton oldu. Genel toplam ise 2019’da 945.75 tondu, 2021’de 1.162.64 ton olarak kayda geçti,” sözlerine yer verdi.
Nestle Waters-Erikli Pazarlama Direktörü Can Emci, Nestle Waters olarak dünyanın en büyük ambalajlı su şişeleyicisi olduklarını söylerken sürdürülebilirliği merkeze aldıklarını örneklerle anlattı:
“80 ülkenin üzerinde operasyonumuz, Türkiye’de de gurur duyduğumuz iki fabrikamız var. Sağlıklı bir hayat için Nestle olarak hidrasyonu teşvik ediyoruz. Su bizi dönüştürdü, sağlığımız için de büyük önem taşıyor. Toplumlarımız ve dünyamız için de. Hepimiz biliyoruz ki sağlıklı bir hidrasyon için yeterli su alımı çok önemli. Ama bugün su kaynakları konusundaki endişeler ve plastiğin etkisi, ambalajlı suyu tercih eden insanların çelişki duyabilecekleri bir konu durumuna geliyor. Sürdürülebilir bir şekilde tedarik edildiğini ve paketlendiğini bilmek, herkesin hakkı. Nestle Waters olarak suyu daha sürdürülebilir yollarla sunmak için uğraşıyoruz. Türkiye’de iki büyük tesisimiz var ki Uludağ Kestel Dolum Tesisi, 19 futbol sahası büyüklüğünde. Nestle’nin dünyadaki en büyük dolum tesisi. Türkiye, Nestle Waters dünyasının ilk beş büyük ülkesi içinde. 11 milyon haneye direkt ulaşan bir dağıtım ağımız var (Home and Office Delivery). Dünyadaki pek çok ülkeden farkımız, damacana işimiz. Türkiye’de lideriz diyebilirim. Haneye ulaşan direkt dağıtım ve perakendede, hızlı tüketim sektöründe hizmet veriyoruz. Uludağ’ın eşsiz suyunu, 60 yılı aşkın süredir, lezzetli ve güvenli bir şekilde Türkiye’nin dört bir yanındaki tüketicilerimize sunuyoruz. Başta çocuklar olmak üzere toplumun her kesimine sağlıklı su içme alışkanlığı kazandırmayı hedefliyoruz. Bu topraklara yatırımımızı sürdürüyoruz. Uludağ Kestel Dolum Tesisi ve Uludağ İnegöl Tesisimiz ile bölgedeki üretimi ve istihdamı sürekli artırıyoruz. Sürdürülebilirlik işimizin odağında. Şişe başı elektrik tüketimi yüzde 38 azaltıldı. Su tüketimi yüzde 30, plastik ambalaj kullanımı yüzde 24, karbon ayak izi ise yüzde 54 oranında azaltıldı. 2025 itibariyle kullandığımız suyun tamamını su havzamıza tekrar geri kazandıracağız. Karbon nötr olacağız. Tüm ambalajlarımız tekrar kullanılabilir veya geri dönüştürülebilir olacak. 1 litrelik sularımız, yüzde 50’si geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen şişelerle satışta. Uludağ’ın biyoçeşitlliiğini korumak ve gelecek kuşaklara emanet etmek için çalışıyoruz.”
Nestle Waters Pazarlama Direktörü Can Emci, markalarından “Erikli”ye de ayrı parantez açarak, “Erikli olarak dünyanın en büyük su markalarından biriyiz. 6. Kez üst üste Türkiye’nin en sevilen suyu seçildi (Lovemark araştırmalarında). Bu yıl da 7. kez almak istiyoruz. Sürdürülebilirlik yaklaşımımızdan söz etmek istiyorum ki bu işin sürdürülebilir olması, çok önemli. Nestle ve Nestle Waters olarak her zaman merkezimizde. Bütün ticari, pazarlama planlarımızda sürdürülebilirlik, merkezimizde konumlanıyor. Tüm bireyler için sağlıklı hidrasyonun sağlanması, yaşam kalitesini artırmak ve sağlıklı bir gelecek için toplumların desteklenmesi, sıfır çevresel etki için çaba göstermek (dünyamız için), üç önemli önceliğimiz,” açıklamalarında bulundu.