Technavio’nun son raporuna göre, vegan peynir pazarının, 2019’dan 2024’e kadar %8’lik bir CAGR’de ilerleyerek 1,27 milyar ABD doları büyümesi bekleniyor.
Küresel farkındalığın artmasıyla vegan ürünlere yönelen ciddi bir kesim sıkça tüketilen peynirde de hayvansal olmayan çeşitleri tercih ediyor. Dünya çapında paketlenmiş vegan peynir ürünleri sunan marketler, süpermarketler ve hipermarketler gibi organize perakende satış noktaları, pazara yeni giren firmaların ürünlerini satmak için uygun bir dağıtım kanalı bulmasını kolaylaştırdı ve ürünlerinin pazar görünürlüğünü arttırdı.
Vegan peynir pazarı coğrafyaya göre bölümlere ayrılmıştır (APAC, Avrupa, MEA, Kuzey Amerika ve Güney Amerika). Pazarın büyümesinin %40’ı tahmin döneminde Kuzey Amerika’dan kaynaklanması beklenirken Avrupa’da büyük pazar büyümesi gösteren başka bir bölgedir. Veganlık Avrupa’da, özellikle de Almanya, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin vegan gıda pazarının büyümesinde öncü olduğu Batı Avrupa’da hızla yayılıyor.
Vegan peynir pazarı, kaynağı (soya sütü, badem sütü, pirinç sütü ve diğer süt alternatifleri) ve çeşidine (mozzarella, parmesan, çedar, krem peynir ve diğerleri) göre bölümlere ayrılmıştır. Soya sütü segmentinin vegan peynir pazar payı büyümesi, tahmin döneminde önemli olacaktır. Tüketiciler arasında soya bazlı türevlerle ilişkili sağlık yararları hakkında artan farkındalık, dünyada vegan peynirin artan popülaritesinin arkasındaki temel nedenidir. Soya bazlı gıda türevleri kategorisindeki satıcıların macadamia fıstığı, kaju fıstığı ve tapyoka unu gibi bileşenleri dahil ederek ürün inovasyonunu artırması, dünya çapında soya sütü bazlı vegan peynir satışını artıracaktır.