Son yıllarda gelişen teknolojilerle birlikte artık kullanıcı deneyimini üst düzeye çıkarmak mümkün. Sonsuz seçeneklerin kullanıcılara sunulduğu internet ortamında karar verme süreci uzadıkça uzuyor olabilir. İşte tam da bu noktada anahtar kelimeler tüketiciye yardımcı oluyor.
Anahtar kelime arama tekniği, büyük şirket ve kurumların hedef kitlelerini daha çabuk etkilemek için kullandığı en etkili yöntem olarak son yıllarda karşımıza çıkıyor. Bu şirketlerin hedef kitlelerine ulaşmak, site trafiğini artırmak, yeni müşteriler kazanmak ve satışları artırmak için anahtar kelimelerini manuel olarak güncellemeye ve optimize etmeye çalışmak için büyük miktarda zaman ve kaynak harcamasına neden olabiliyor. Ancak bu yaklaşımın artık modası geçmiş durumda.
Bu bağlamda Türkiye’de kritik bir hamle gerçekleştiren MediaMarkt, ürünlerinin aranma hacmini genişletmek için araştırmalara başladığında farklı kelimelerle arama yapan müşterilere erişmenin zorluklarını fark etti. Müşterilerin taleplerine anlık cevap vermek ve aramalarda daha fazla görünür olmak istediklerinde ise ciddi bir iş yükü ve maliyetle karşılaştılar. Bu farkındalık beraberinde veriye ve otomasyona dayalı pazarlama stratejileri üzerinden şirketi daha da ileri taşımak adına yeni teknolojilerden faydalanma hareketine yöneltti.
Sistem, kısaca kullanıcının son arama etkinlikleri, açılış sayfasının içeriği ve reklam grubundaki diğer anahtar kelimeler gibi detayları dikkate alarak bir anahtar kelime üzerinden reklamlarınızı alakalı tüm aramalarda görünmesini sağlıyor.
Peki hem tasarruf yaparak hem de efektif yeni bir teknolojiyle kafası karışık müşterilere ulaşmak nasıl mümkün olabilir?
Bu konu hakkında değerlendirmede bulunan SEM Digital Marketing Executive Taylan Gök, geniş eşleme sayesinde dönüşüm oranlarında 3.5 kat, reklam harcamalarından elde edilen gelirlerde ise 2.5 katın üzerinde ciddi bir artış elde ettiklerini belirtiyor.
Sitenizin görünürlüğünü artırmak için; En yeni aramaları takip edin, tahmin edilmesi zor arama evreninde yeni çıkan ve trendde olan arama kelimelerini keşfedin, müşterilerinizin ne düşündüğünü öğrenin, arama performansınızdaki değişimleri yakından izleyin ve markanızla daha yakın bağ kurabilecek yeni müşterileri kazanmak için verileri takip etmeyi sürdürün.