Enerji içecekleri, küresel olarak en hızlı büyüyen içecek segmentlerinden biri ve en önemlisi kolaylıkla elde edilmesinde ve perakende kanallarındaki büyük değişimlere rağmen pandemi boyunca büyümeyi sürdürdü. Büyük markalar tüketici uyumlarına stratejik olarak cevap verirken, enerji içecekleri her zamankinden daha geniş bir erişime sahipler. İşte 2022’de izlenecek enerji içeceği trendlerine bir bakış.
Enerji içecekleri tüketici trendlerine hitap edecek şekilde değişiyor
Enerji içecekleri, kafein, taurin, guarana, ginseng ve B vitaminleri gibi bileşenler aracılığıyla tüketicilere daha fazla fiziksel ve zihinsel enerji vaat ederek piyasadaki en popüler fonksiyonel içeceklerden biri olmaya devam ediyor. Artan enerji her kesime cazip gelirken, enerji içecekleri geleneksel olarak nispeten genç ve yetişkin kesime pazarlanıyor.
Şimdi ise özellikle daha geniş bir tüketici tabanını cezbedecek içerik ve beslenmedeki önemli değişikliklerle enerji içeceklerinin geliştiğini görüyoruz. Enerji içecekleri artık sadece gazlı içeceklerle değil, sporcu beslenme içecekleri ve kahve içecekleri ile de rekabet ediyor. Enerji içeceği fırsatlarının çeşitlendirilmesiyle gösterildiği üzere bu strateji işe yarıyor gibi görünüyor. Günümüz tüketicileri enerji içeceklerini iş yerinde, egzersiz yaptıktan sonra ve boş zaman aktiviteleri sırasında kullanıyorlar.
2022’nin enerji içecek trendleri
Enerji içeceği üreticilerinin tüketicilerle bağlantı kurmasının bazı yenilikçi yolları hakkında fikir edinmek için, enerji içeceklerinde ortaya çıkan trendlere bir göz atın:
1. Yeni tatlar
Büyük enerji içeceği markaları bile yeni tüketicileri cezbetmek için yeni tatlar bulma şansını değerlendiriyorlar. Örnekler arasında Red Bull The Coconut Edition ve Marshmallow’daki Rockstar Recovery sayılabilir. Yeni gelen Coca-Cola Energy, kola aromasının bir enerji içeceği için de işe yarayabileceğini gösteriyor. Ama belki de Bang firması, Birthday Cake Bash, Key Lime Pie, Champagne ve Frosé Rosé gibi özgün lezzetleriyle pastayı kapıyor.
2. Şekersiz /kalorisiz
Markalar ayrıca şekersiz ve hatta kalorisiz enerji içecekleri de piyasaya sürüyor. Bu enerji içecekleri, sporculara veya kilosuna dikkat eden herkese fayda sağlayabilecek daha sağlıklı seçeneklere duyulan ihtiyacı karşılıyor. Şekersiz çeşitler, şeker krizinden kaçınmak isteyen oyuncular için de değerli olabilir. Red Bull, Monster ve Rockstar’ın artık şekersiz ve kalorisiz versiyonları var ve bu da enerji içecekleri için heyecan verici yeni bir yönü işaret ediyor.
3. Kahveli enerji içecekleri
Monster, Java Monster serisiyle kahve içenlere hitap ediyor: Kahve, süt ve krema içeren RTD hibrit içecekler ve Monster’dan bekleyeceğiniz tüm enerji bileşenlerini içeriyor. Tatlandırıcılar arasında Kona Karışımı, Mocha, Fransız Vanilyası ve Yulaf (süt yerine yulaf sütü kullanan) bulunuyor. Bu hamle, Monster’ın kahve dünyasından bir melez içecek olan Starbucks Doubleshot Energy Coffee ile kafa kafaya rekabet etmesine sebep oluyor.
4. Spor besin içerikleri
Spor besini, enerji içeceği markaları için bir başka büyüme alanı, çünkü daha fazla marka protein ve amino asitler gibi performans ve geri kazanım bileşenleri ilave ediyor. Mesela, Monster’s Muscle Monster Energy Shake ürünü, süt proteini konsantresinden 27 gram protein sunarken Monster Hydro Super Sport, BCAA, kalsiyum ve magnezyum ve ayrıca ekstra kafein ile güçlendirilmiş. Bang enerji içecekleri BCAA, EAA ve kreatin içeriyor.
Spor besini ve enerji arasındaki çizgiyi bulandıran bir diğer marka ise kreatin, BCAA, B vitaminlerii ve daha fazla elektrolitler içeren Powerade’s Ultra’dır. Bu ürün bir spor içeceğine benziyor ancak kreatin ve BCAA’lar bunu bir spor performans standardına yükseltiyor.
5. Oyuncular için formüle edildi
Oyuncular için enerji içecekleri, son zamanlardaki yeniliklerin görüldüğü başka bir alandır. Bu yeni nesil e-spor beslenme ürünleri, gelişmiş odak ve tepki süresinin yanı sıra görme ve bilişsel destek ile ilişkili fonksiyonel bileşenler kullanıyor. Bu enerji içecekleri kafeinin yanı sıra lutein, kolin, Bacopa monnieri, adaçayı ve L-theanin içerebilir. Ortaya çıkan popüler “düşmek yok” iddiasıyla düşük veya şekersiz formüller bu ürünler için önemli.