“Benzersiz kahve üretimi” hedefiyle çıktıkları yolda, 2015 yılından bu yana pazarı mükemmel ve eşsiz ürün seçenekleriyle yeniden şekillendiren Nish Kahve, Türkiye’nin en büyük kapsül kahve üreticisi olarak globalde de yerini sağlamlaştırıyor. Birbirinden farklı kahve çeşitleriyle sektörde kendine yer edinen Nish Kahve, yakında Amerika pazarına giriş yapmaya hazırlanıyor.
Pandemi koşullarının kahve tüketim alışkanlığını değiştirdiğini belirten Kahve Sepeti Kurucu Ortağı Deniz Bengül, Food & Ingredients International dergisine yeni tüketici alışkanlıklarından ve Nish Kahve markasının ihracat hedeflerinden bahsetti.
Nish Kahve’yi tanıtarak, kategoride yer alan ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Pazarda hangi markalarla yer alıyorsunuz?
Nish Kahve olarak hizmet anlayışımız, mükemmel ve eşsiz tatta taze kahveyi hem üretici hem de tedarikçi olarak tüketiciye sunmaktır. Nish Kahve’yi diğer kahvelerden ayıran özelliklerinin başında ülkenin ve bölgenin yüksek kalitede ürün veren özel çiftliklerinden, SCA değerlendirme notlarında sektör ortalama sınırının üzerinde olan yeşil çekirdeklerini seçerek benzersiz kahve tadını oluşturması gelmektedir. Bu özellikteki çekirdekler endüstriyel kavurma yöntemleri yerine daha küçük kavurma makinelerinde her zaman aynı reçete ile kavrulur. Özenle seçilerek kavrulan Nish Kahve çekirdekleri, sizlere aynı lezzette ulaşabilmeleri için her biri valfli, BRC standartlarına uygun, içerideki ürünün daha uzun süre tazeliğini koruyabileceği şekilde ambalajlanır. Tüm ürünler, kullanılan çekirdeğin ülke, bölge, yükseklik ve tadım notları ile hazırlanan özel etiketleri ile sizlere sunulmaktadır. Ürünlerimiz ise; Türk Kahvesi, Espresso, Filtre Kahve, Aromalı Filtre Kahve, Pratik Filtre Kahve, Kapsül Kahve, Aromalı Kapsül Kahve, Single Origin Kahve, Özel Ürünler, Toz İçecekler, Soğuk Kahve, Cam Şişe Şurup, Filtre Kahve Kağıtları ve fincan olarak raflarda yerini alıyor. Aynı zamanda pazarda Nish Kahve ve Sirius Kahve markalarımızla yer alıyoruz.
Neden Nish Kahve? Markanın bir isim hikayesi var mı?
Nish kelime anlamıyla “Unique” yani tek olan eşi benzeri olmayan bir ürün ifadesine sahip. Bizde markamızı konumlandırırken Nish Kahve ismini seçerek eşi benzeri olmayan kalitede bir kahve üretmek istememizden kaynaklı. Bu anlamda özellikle yapmış olduğumuz çalışmalarda Nish isminin daha ön plana çıkmış olduğunu gördük. Bundan 7 yıl önce Nish olarak sektöre girdiğimizde biz ne yaparsak daha iyi bir kahve daha farklı bir ürün sunabiliriz diye baktığımızda günlük kavurma yapmak suretiyle rafta ürün bekletmeyip gelen sipariş üzerine üretim yapan farklı olan tek olan bir ürün ve markayı seçtik.
2022 yılına hangi yeni ürün gruplarıyla girdiniz, bu yıl piyasaya sunacağınız yeni kahve çeşitleri var mı?
2002 yılında pratik kahveler ve aromalı kapsül kahveler gibi yeni ürün gruplarıyla müşterilerimiz karşısında yer aldık. Bununla beraber özellikle pandemi sürecinin etkisiyle değişen müşteri hareketlerinden 80 gr’lık filtre kahve ürünlerimizi çıkararak büyük ilgi ve beğeni gördük.
Ev dışı tüketim kanalında en fazla talep gören kahve çeşitleri neler? Özellikle Türk kahvesine ilgi nasıl? Dünyada bilinirliğini ve popülaritesini artırmak için neler sizce neler yapılmalı?
Ev dışı tüketim kanalında en fazla ilgi gören ürünler 1 kg’lık filtre kahve ve espresso kahve çeşitleri bunlarla beraber kapsül kahvelerde 5’li ve 7’li bundle paket dediğimiz ürünler çok talep görüyor. Ayrıca kahve şurupları da kahvenin dışında pastacılık ve kokteylde de kullanılabildiği için yoğun talep gören ürünler arasında yer aldı. Türk kahvesi konusunda ise ilgi çok yüksek. Türk kahvesini biz geçen yıl Afrika’da Mauritius Adası’na kadar ihraç ettik. Özellikle Türkiye’ye gelip tatil yapan yabancı turistlerde de kendi ülkelerine döndüklerinde bizim kahvemizi arar olduklarını görüyoruz. Bununla beraber yurt dışı satış kanallarında da Türk Kahvesine ilgi her geçen gün artıyor. Dünyada bilinirliğini ve popülaritesini artırmak amacıyla da bizim yerli ve milli bir ürünümüz olarak Bakanlık tarafından da desteklenmesi, tüm Türkiye’nin yurt dışı temsilciliklerinde sürekli ikram edilmesi ve başka devlet desteklerinin de oluşması bize büyük kolaylık sağlayacak. Tabi şunu da unutmamak lazım Türk kahvesinin Türkiye’de üretilmesi, kavrulması ve paketlenmesi de gelmesi gereken en önemli desteklerin başında geliyor. Şu anda bildiğiniz üzere yabancı bir marka Türkiye’de satmış oldukları Türk kahvesinde yurt dışında kavurarak, paketleyerek Türkiye’ye getirip satıyor. Bunların önüne geçmekte fayda var.
Sektörün pandemi sonrası gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz? Bu alanda Türkiye dünyanın neresinde?
Pandemi sonrasındaki pandemiyle beraber en büyük gelişim, iş yerlerinde ve sokakta tüketilen kahve evde tüketilmeye başlandı. O nedenle evde hızlı tüketim satış kanallarında ve online kanallarda çok ciddi bir ciro artışı oluştu ve pandemi sonrasında da oluşan bu ciro artışının da devam ettiğini görüyoruz. Dünyada ve Türkiye’de gelişime baktığımızda; Türkiye’de her yıl kişi başı kahve tüketiminin artıyor olması da çok sevindirici.
Önümüzdeki dönemde tüketicileri neler bekliyor? Pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıklarına ilişkin neler söyleyebilirsiniz? Otellerin ve restoranların beklentileri ne yönde değişti? Bu değişimde marka olarak ne şekilde konumlanıyorsunuz?
Pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıklarına ilişkin en önemli durum, gramajların düşüyor olması. Artık müşteriler daha düşük gramajlı ürün istiyorlar ve özellikle kapsül kahveye olan talebinde çok ciddi bir artış gösterdiğini görüyoruz. Otellerde ve restoranlarda da çok ciddi bir değişim var. Şunu söyleyebilirim bazı restoranlarda çok büyük kazan tipi dediğimiz 2-3 kaşıklı diye tabir edilen büyük espresso makinalarını kaldırılarak yerine kapsül kahveye geçtikleri görüyoruz. Hem kullanım kolaylığı hem elektrik sarfiyatındaki düşüklük hem de uzman personele ihtiyaç duymadan ve en önemlisi hijyenik açıdan kapsül kahve kullanımının çok ciddi arttığını görüyoruz.
Ar-Ge, Ür-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Teknolojiye dönük çalışmalarınız neler?
Biz kurulduğu ilk günden beri Ar-ge ve teknolojiye çok büyük önem veren bir firmayız. Şu anda yapmış olduğumuz üretim hem kahvenin kavrulmasında hem de kavrulan kahvenin dinlendirilip dinlendirildikten sonra da öğütülmesine kadar olan tüm proseste tamamen el değmeden yapılıyor. Kahveler, yeşil çekirdekler havayla kavurma makinesinin üzerine alınarak makinede tamamen bilgisayar ortamında pls kontrollü profil kavurma şeklinde yapılıp her zaman aynı kalitede ürünler elde etmemizi sağlıyor. Bununla beraber de yaptırmış olduğumuz özel öğütücü sistemlerle kavrulan kahve dinlendikten sonra direkt öğütme makinesinin içerisine geçerek orada öğütülüyor. Tüm bu proseslerin hepsinin el değmeden yapılıyor olması bizim hem aynı ürün kalitesini sürekli verebiliyor olmamızda büyük bir fırsat yaratırken ürünün hijyeni açısından da büyük faydalar sağlıyor.
Gündeminizde yeni yatırımlar, projeler var mı?
Biz artan üretim kapasitesini karşılamak üzere üretim yerimizi daha büyük bir alana taşıma konusunda bir çalışma içerisindeyiz. Bir üretim yeri arayışımız devam ediyor. Yeni üretim yeriyle beraber daha büyük kapasitelerde üretim yapabilir hale geleceğiz. Bu yıl içerisinde yeni üretim yerine geçerek hem yeni kavurma makinesi hem yeni dolum makineleri hem de kapsül konusundaki ilave bir yatırımla kapasitemizi 2 katına çıkarmak suretiyle çalışacağız. Ayrıca yapmış olduğumuz yeni anlaşmalarla beraber Nato akreditasyonunu sağlamış olduk. Nato’daki tüm tesislere mal satabilir hale geldik. Amerika’ya da ürün satabilmek için FDA onay sürecimizi tamamladık. Akyıldız’ın tüm ürünleri Nish ve Sirius’un bugün FDA onayına sahip oldu. İhracattaki pazar payını da arttırmak ve yeni pazarlara da ürün vermek için çalışmalar yapmaya başladık.