Bu yılın sonunda 1,8 trilyon dolar olması beklenen küresel dijital dönüşüm harcamalarının, 2025’te 2,8 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Pandemide artan tüketim, kuruyemiş sektörünü de akıllı teknolojilere yönlendiriyor.
Dijital dönüşümle birlikte ürün kapasitesini önemli ölçüde artırdıklarını belirten Çitlekçi Kuruyemiş 3. Kuşak Yöneticisi Volkan Tunç, “Dijital dönüşüm yalnızca teknolojik gelişmelerin doğurduğu bir gereklilik değil, aynı zamanda artan tüketici taleplerine aynı ölçüde çözüm sunabilmek için de bir zorunluluk. Türkiye’nin en yüksek teknolojili ay çekirdeği fabrikasına sahip Çitlekçi Kuruyemiş olarak, önce vatandaşımızın en çok hangi ürünleri tükettiğini tespit ettik, ardından bu alandaki üretimimizi günümüz teknolojisiyle harmanladık. Bu sayede hem pandemi gibi her türlü krize altyapımızla hazır hale geldik, hem de tüketici taleplerini karşılayacak ürün kapasitesine ulaştık,” dedi.
Açıklamalarına devam eden Tunç, “Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sektörler hem gençleşiyor, hem de yenileniyor. Bu yüzden biz de tüketicilerin taleplerini doğru anlayabilmek için ekiplerimizin genç jenerasyondan oluşturmaya özen gösteriyoruz. 1979’dan bu yana faaliyet gösteren bir şirket olarak ‘kaliteli ürün’ ilkemizi dijital dönüşümle entegre ederek genç ekibimizle birlikte yeni bir model üretiyoruz. Bu modelin süreç içinde hem üretim kapasitesini artırdığını hem de yerel ve globalde tüketiciye ulaşımı kolaylaştırdığını görüyoruz. Özellikle pandemiyle birlikte evde geçirilen zamanın artması kuruyemiş tüketimine talepleri yoğunlaştırdı. Sağlıklı gıdada çiğ kuruyemişlerin tüketimi %50 artarken, çekirdeğe talep de %60 büyüdü. İnovasyon ve başarı ödülüne sahip Çitlekçi Kuruyemiş olarak tasarladığımız uluslararası projelerimizle birçok ülkenin kuruyemiş ihracatında büyük bir paya sahip olan ülkemizi, globalde temsil etmeyi ve artan talepleri geniş ürün kapasitemizle karşılamayı hedefliyoruz. Bu büyümenin gelecek dönemde mağaza zincir oluşumlarını tetikleyeceğini ve yeni istihdam alanları açacağını düşünüyoruz,” ifadelerini kullandı.