2021 yılına dair değerlendirmelerini paylaşan HARIBO Türkiye, bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 71, pazar payını ise 4 puan artırdığını açıkladı. İstanbul Hadımköy’de bulunan üretim tesisinde gerçekleştirdiği üretimin yüzde 80’ni Asya, Afrika, Avrupa, Amerika ve Uzak Doğu bölgeleri içerisindeki 57 ülkeye ihracat ettiğini belirten yetkililer, 2021 yılında yüzde 15 artış yaşadığı ihracat kanallarındaki oranın 2022 yılında iki katına ulaşmasını ve 30 büyüme hedefledikleri belirtildi.
“Türkiye’den 57 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz”
Nielsen’in 2021 sonuçlarına göre Türkiye’nin ‘1 Numaralı Şeker Markası’ unvanını almaya hak kazanan HARIBO; ihracatını yüzde 15 arttırdığını açıkladı. Hedeflenen büyüme rakamlarını elde etmek için istikrarlı bir şekilde ilerlediklerini, 2021 yılı boyunca iletişim ve satış kanallarında başarılı projeler gerçekleştirdiklerini belirten HARIBO Gelişen Pazarlar ve Türkiye Başkanı Kostas Vlachos, “Yumuşak şeker kategorisinde Türkiye pazarında ve ihracat kanallarımızda elde ettiğimiz büyüme oranlarından çok memnunuz. Türkiye’den yola çıkan helal sertifikalı, bitki özü ve meyvelerden elde edilen renklendiriciler kullanılarak üretilen tüm ürünlerimizi 57 ülkede sevenleriyle buluşturmaya devam ediyoruz. 2022 yılında yurt dışı satışlarında yüzde 30 büyüme hedefimiz bulunuyor. Dolayısıyla fabrikamızın kapasitesini ve teknolojisini artıracak yatırımlarımıza hızlı bir şekilde devam ediyoruz,’’ dedi.
Türkiye yumuşak şeker pazarının geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 56 oranında büyüdüğüne ve 800 Milyon TL’lik bir değere tekabül ettiğine değinen Vlachos açıklamalarının devamında, “Önceliğimizi tüketicilerin isteklerine veriyor ve buna göre hareket ediyoruz. Tüketicilerin aileleri, arkadaşları ve çevreleriyle paylaşacakları farklı tat ve konseptleri benimsediklerinin farkındayız. Çocuksu mutluluk vaadimiz de tam bu anlar için var. Özellikle pandemi gibi zorlu ve soru işaretleriyle dolu olan bir dönemde yüzlerde tebessüm oluşturabilmek adına daha fazla adım attık. Her zaman odağımızda trendlere uygun ve tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verecek ürünler sunmak var. Bu doğrultuda pandemi ile değişen tüketici alışkanlıklarını merkezimize aldık; farklı çeşitlerin tek pakette yer aldığı mix konseptlerimizi arttırdık, bayramlar gibi özel günler için sunduğumuz ürün gamımızı çeşitlendirerek tüketicilerimizin aileleri ile geçirdikleri zamanı daha keyifli hale getirmeye çalıştık. Çözüm sunan ve tüketici ihtiyaçlarına cevap veren seçeneklerin bir ayağı olarak da online alışverişi görüyoruz. Ürünlerimizi online olarak tüketicilerimizle buluşturduğumuz Hariboshop.com platformumuz bulunuyor. Son yıllarda online alışverişe olan büyük ilgi ile burada şekerleme kategorisi için de önemli fırsatların yer aldığının farkındayız. Bu bağlamda platformumuzu büyütmek için sürekli olarak yeni çalışmalar gerçekleştiriyoruz; online satışlarda 2021 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 426,5 oranında büyüme elde ettik. Bu büyümeyi 2022 yılında da devam ettirmeyi hedefliyoruz,” sözlerine yer verdi.