Nespresso, global düzeyde B Corp sertifikasına hak kazandı. İsviçre merkezli marka, B Corp’un yüksek sosyal ve çevresel sorumluluk ve şeffaflık standartlarını karşılayarak, aralarında Patagonia, Ben & Jerry’s ve The Body Shop’un da bulunduğu 4.500 amaç odaklı işletmeden oluşan uluslararası topluluğun bir parçası oldu.
Katkıda bulunulan temel unsurlar arasında, Yağmur Ormanı İttifakı (Rainforest Alliance) ile birlikte tasarlanan Nespresso AAA Sürdürülebilir Kalite™ Programı yoluyla gerçekleştirilen kahve satın alma yaklaşımı, Adil Ticaret Örgütü (Fairtrade) ile stratejik ortaklığı ve markanın alüminyum kapsülleri için yürüttüğü global geri dönüşüm programı da yer alıyor.
Nespresso CEO’su Guillaume Le Cunff yaptığı açıklamada, “B Corp sertifikası, Nespresso’nun sürdürülebilirlik, şeffaflık ve sorumlu ticaret konularına 30 yıldır gösterdiği bağlılığı yansıtıyor. Kâr ve amacın el ele gittiği yönündeki inancımızı paylaşan, benzer şekilde düşünen kuruluşlardan oluşan bir topluluğa girmekten büyük bir gurur duyuyoruz. Bu sertifika, müşterilerimize katma değer sağladığı gibi Nespresso meraklılarına en sevdikleri kahve markasının ticari faaliyetlerini de doğru şekilde sürdürdüğünü kanıtlıyor. En önemlisi, B Corp sertifikası daha da fazlasını yapmamız yönünde bize ilham veriyor. Her bir fincan Nespresso kahvesinin dünya üzerinde olumlu bir etki yarattığı şeklindeki vizyonumuza olan taahhüdümüzü güçlendiriyor,” sözlerine yer verdi.
B Lab Switzerland Kurucusu Jonathan Normand ise, “B Corp süreci, şirketin karbon ayak izinden çalışanlarına nasıl davrandığına kadar her şeyi dikkate alarak insan ve dünya üzerindeki etkisini titizlikle ve bağımsız şekilde değerlendiriyor. B Corp sertifikasına hak kazanmak, Nespresso için önemli bir kilometre taşı oldu. Kendilerini tebrik ediyor ve sürdürülebilirlik yolculuklarının bundan sonraki aşamalarında da onlara başarılar diliyorum,” ifadelerini kullandı.
Nespresso, B Corp hareketi hakkındaki bilgilerin yayılmasına katkıda bulunmak, tüketicileri eğitmek ve satın alma kararlarında daha sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı olmak üzere, B Corp logosunu Nespresso ürünlerine ve iletişimlerine de ekleneceği belirtildi.