29 – 31 Mart 2022 tarihleri arasında Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te düzenlenecek 21. Uluslararası Gıda, Malzemeler ve Üretim Teknolojileri – UzFood 2022 fuarına yoğun ilgi bekleniyor. Asya’nın en önemli ülkelerinden olan Özbekistan’ın en büyük gıda fuarı olma özelliğini taşıyan UzFood yerli ve yabancı sektörün önde gelen lider markalarını ağırlamayı bekliyor.
Farklı ülkelerden tedarikçiler, üreticiler, bayiler ve gıda sektöründeki etkili katılımcılar dahil olmak üzere ortalama ziyaretçi sayısının 9.000’den fazla olacağı düşünülüyor.
Fuarda, gıda sektöründen et ve kümes hayvanları, süt ürünleri, şekerlemeler, içecekler, gıda bileşenleri, gıda endüstrisi ekipmanları, paketleme sistemleri ve horecaya yer veriliyor.
2021 yılında, fuara Afganistan, Beyaz Rusya, Çin, Kazakistan, Kırgızistan, Litvanya, BAE, Polonya, Rusya, Tacikistan, Türkiye ve Ukrayna olmak üzere 12 farklı ülkeden 4.078’i profesyonel ziyaretçi olmak üzere 5.302 ziyaret kaydedildiği açıklandı.
Uzfood 2021’e Türkiye’den 42 firma katılırken bu sene de ilginin yoğun olması bekleniyor. Artan ticari ortaklıklar ve dış ilişkilerle birlikte geçtiğimiz senelere oranla ihracat hacmi büyüyen Özbekistan’ın 2022’de daha fazla ülkeden katılımcıyla fuarı gerçekleştirmeyi hedeflediği belirtildi.
Sektörün önemli firmaları Özbekistan’da buluşuyor
Katılımcılar arasında üreticiler, tüketici pazarının toptan ve perakende segmentinin temsilcileri ile farklı ülkelerden gıda sektöründeki etkili isimler yer alıyor. Sektörün lider firmaları Asya’ya açılma hedeflerinin ilk durağı olan UzFood’da yeni ürünlerini tanıtmayı bekliyor.
Arkhangelsk Bölgesi Tarımsal Sanayi Kompleksi ve Ticaret Bakanı Irina Bazhanova, fuarın Özbekistan’ın en büyük fuarlarından biri olduğunu, gıda sektöründe gerçekleşen iş toplantıları ve doğrudan müzakereler için de etkili bir alan olduğunu açıkladı.
Aynı zamanda UzFood 2022 fuarında ilk kez Alman ulusal pavyonu “Made in Germany” sergilenmeye hazırlanıyor. Bu sergiyle birlikte Özbekistan, farklı ülke ve kültürlere ev sahipliği yaparak , tüketicilerin değişen talebini karşılayan yeni tedarikçiler ve ürünleri tanıtmayı vadediyor.