TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, 2021 yılında Türkiye’nin e-ihracat hacminin yüzde 200 büyüdüğünü ve sektöre her geçen gün yeni oyuncuların dahil olduğunu açıkladı. Sınır ötesi ticarette Türk ürünlerinin kalite algısı artarken Avrupa, Amerika ve Asya başta olmak üzere tüm kıtalara bu ürünlerin e-ihracat yoluyla ulaştığını belirtti.
E-ihracat siteniz aramalarda üst sıralara çıkabilir
E-ihracat için her ürün kategorisinde ve her ülkede fırsat olduğuna da değinen Cenk Çiğdemli, “Orta Doğu, Avrupa ve ABD başta olmak üzere Çin’de bu anlamda Türkiye için çok önemli bir pazar haline gelmeye başladı. Çin’de büyüyen üst-orta sınıf özellikle kaliteli ürün almaya çok meraklı. Ne kadar iyi bir siteniz olursa olsun bulunduğunuz ülkenin dışında bir ülkede görünür olmak zordur. Çünkü Google sizi kendi ülkeniz dışındaki aramalarda üst sıralara çıkarmaz. Biz bu sorunu farklı sunucular kullanarak aşıyoruz. Yaptığımız iş birlikleri ile birlikte 100 ayrı ülkede sunucularımız var. Bu şekilde tüm ülkelerdeki Google aramalarında site üst sıralara kolaylıkla yükselebiliyor. Ticimax olarak mikro ihracat yapmak isteyen firmalar için BÜDOTEK Boğaziçi Üniversitesi Teknoparkı’nda Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz çok sayıda e-ihracat modülüyle çözüm sunuyoruz. E-ihracat modülleri ile doğru ülkeye doğru ürünün satılabilmesi, dil ve ödeme seçenekleri farklılığından kaynaklı sorunların çözülebilmesini sağlıyoruz,” dedi.
Gıda ürünlerine talep giderek artıyor
Yurt dışına en çok satılan ürünlerin giyim, çanta, ayakkabı, oyuncak ve gıda ürünleri olduğunu ifade eden Çiğdemli şunları aktarıyor: “Özellikle Orta Doğu ülkeleri gıda alıyor Türkiye’den. Gıdaya talep grafiği o kadar yükseldi ki bu ülkeler operasyonları daha iyi yönetebilmek adına kendi kargo firmalarını kurdular.”
Ürününüzün yurt dışı reklam giderleri devlet tarafından karşılanıyor
Çiğdemli açıklamanın devamında, “Gerek web siteniz üzerinden, gerek Amazon, Alibaba, Rakuten, Etsy, eBay gibi global pazaryerleri üzerinden istediğiniz ülkeye satış gerçekleştirebilirsiniz. Fabrikada veya atölyede ürettiğiniz ürünleri de ya da evde ürettiğiniz ürünleri de satabilirsiniz. Mesela bir KOBİ’nin ürettiği tencereyi internet üzerinden Almanya’da bir ev hanımına satması da mikro ihracata girer. İnternet üzerinden yurt dışında verilen reklam giderlerinin de yüzde 60’a kadarını devlet karşılıyor. Mikro ihracatta düzenlenen bir gümrük beyannamesi olmaması da ayrı bir avantaj. Gümrük beyannamesi yerine online ortamda Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) düzenleniyor ve klasik ihracatta olduğu gibi gümrük müşavirine ihtiyaç olmuyor. Gümrükleme masrafları ve gümrükleme hızı düşünüldüğünde bu sistemin özellikle KOBİ’ler açısından sunduğu avantajlar çok önemli,” sözlerine yer verdi.