Değişen tüketici yeme içme talepleri ve alışkanlıklarıyla beraber yeni bir dönem başlıyor. Pandemiyle birlikte evde yemek pişirme oranının hızla artış göstermesiyle gıda sektöründeki talepler değişmeye başladı. Tüketicinin alışkın olduğu tatların yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde sunulmasının önem kazandığını söyleyen Bonfilet’in COO’su Kemal Bozkuş, özellikle çeşitli ve pratik çözümler sunan porsiyonlu paketli kırmızı et ürünlerinin önümüzdeki dönemlerde oldukça revaçta olacağını belirtti.
Tüketiciler Farklı Bir Deneyim Arıyor
Restorandaki lezzetleri evlere taşımak isteyen tüketiciler klasikleşen tatlar yerine alternatif tatlara yöneliyor. Paketlenmiş porsiyonlu et ürünlerinin tüketici beklentilerini karşıladığını söyleyen Kemal Bozkuş, evlerde farklı bir deneyim yaşatmanın tüketici motivasyonunu etkilediğine ve bu nedenle porsiyonlu kırmızı et tüketiminin giderek artacağına işaret ediyor.
Sağlıklı ve bağışıklık sistemini güçlendiren ürünler tüketicilerin tercihlerinde öncelikli bir hale geliyor. Sağlığa katkı sağlayan gıdaların önem kazanmaya başlamasıyla ürünlerin vitamin ve mineraller ile güçlendirilen versiyonları daha fazla ilgi çekiyor. Kırmız et kategorilerinde ise yağı azaltılmış ve tuzsuz gibi sağlıklı yaşama yönelik etiketlerin öne çıktığını aktaran Bozkuş, “B12, demir, çinko ve protein açısından oldukça zengin olan et ürünleri bu dönemde tüketicilerin ilgi odağı olacak. Ayrıca restoranların aksine paketli ve porsiyonlu ürünler sayesinde yiyeceklerin besin değerlerini kolaylıkla öğrenebilen tüketiciler, ürünün içeriği hakkında bilgi sahibi olduğundan dolayı tercihlerini daha çok bu yönde yapıyor,” açıklamasında bulundu.