“Paylaşılan Gezegen” kavramı, sürdürülebilir ve müreffeh bir geleceği şekillendirmede herkesin kendi rolünü nasıl oynayabileceğine odaklanarak, Innova Market Insights’ın En İyi 10 Trendine liderlik ediyor. Tüketiciler bize etik ve çevreye duyarlı olmak istediklerini söylüyorlar, bu yüzden markaların ürünlerle ilgili iddialarda güven vermek için tüketicilerle birlikte çalışması gerekiyor. Giderek daha bilinçli, ileri görüşlü ve birbirine bağlı bir tüketici tabanı ile ortak bir zemin bulmak isteyen her marka için güven ve şeffaflık olmazsa olmazdır.
Paylaştığımız gezegenimiz için ortak sorumluluk duygusu, tüketicilerin yaptığı seçimlere ve yönlendirmek istedikleri yaşam tarzlarına rehberlik ediyor. Innova’nın 11 ülkede yürütülen araştırması, konu gıda seçimi olduğunda, insanların yaptığı en önemli iki çevresel eylemin atıkları azaltmak (katılımcıların %43’ü) ve ölçülü yemek yemek (%32) olduğunu ortaya koydu. Innova’nın Global Insights Direktörü Lu Ann Williams, “Gördüğümüz en büyük değişimlerden biri, gezegenin sağlığının artık tüketicilerin en büyük endişesi olması,” diyor. “Kişisel sağlık son birkaç yıldır büyük endişe kaynağı oldu, ancak tüketiciler artık bize bunun küresel sorunlar tarafından üstesinden gelindiğini söylüyor. Sürdürülebilirlik artık sadece bir Wall Street meselesi değil. Tüm tüketiciler için en büyük satın alma faktörü olmayabilir, ancak çoğu için, ürünler arasında seçim yapmak söz konusu olduğunda iddiayı perçinliyor. ”Başka yerlerde, sosyal alışkanlıkları büyük ölçüde değiştiren bir pandemi, teknolojideki sürekli ilerlemeler ve daha kendinden emin, sesini duyuran tüketiciler tarafından güçlendirilen sağlık endişeleri, 2022’de yenilikçilerin toplumun ihtiyaç ve isteklerini başarılı bir şekilde karşılaması için almaları gereken yönün açık işaretlerini sunuyor.
Innova’nın kapsamlı, en kaliteli tüketici ve endüstri bilgisine dayanan En İyi 10 Trendi, değişen yiyecek ve içecek ortamının zirvesinde kalmaya ihtiyaç duyanlar için en iyi bilgileri sağlıyor. Innova’nın sürekli güncellenen tüketici araştırması, yenilikçilerin tüketici davranışının arkasındaki ana itici güçlere ilişkin doğru ve ayrıntılı bilgilerle planlarını iletmesine imkan vererek, yiyecek ve içecek endüstrisindeki eğilimlerin arkasındaki “ne” ve “niçin”i derinlemesine araştırıyor. Geleceğe bakıldığında İnnova, 2022’de inovasyonu ve başarıyı yönlendirecek en önemli trendleri sunuyor:
- Ortak gezegen
Gezegensel kaygılar artık tüketiciler için bir numaralı küresel sorun haline geldiğinden, markalar yalnızca kimlik bilgilerini beyan etmekten, çevresel ve sosyal etkilerinin açık, üzerinde anlaşmaya varılmış ve anlaşılır bir ölçümünü karşılamaya doğru ilerliyor. Şirketlerin birlikte çalışması ve tüketicilerle sıfır veya olumsuz etki iddialarında güven oluşturması için acil bir duruma ihtiyaçları var. Sertifikaların evrensel olarak kabul edilmesini ve marka eylemlerinin şeffaflığına daha fazla kamu inancını sağlamak hayati önem taşıyor. Bu, incelemeye gerçekten dayanan bir ürün yaşam öyküsüyle birleştirilmiş hızlı, net, somut ve güvenilir bilgiler gerektiriyor.
- Bitki Bazlı: İnovasyon için kanvas
Tüketici tercihinin kuvvetli itici güçleri olduğunu sağlayan kişisel sağlık ve küresel sürdürülebilirliği olan bitki bazlı Ar-Ge çalışmaları, et, balık ve süt ürünlerini taklit etmek yerine kendi değerlerine dayanan seçenekleri optimize etmeye yeniden odaklandı. Tüketicilere bitki bazlı alternatifleri düşünmek için hangi sebepleri olduğu sorulduğunda, gezegen için daha sağlıklı ve daha iyi olduğunu düşündüklerini söylüyorlar. Üçüncü bir sebep, diyet çeşitliliği isteği, geleneksel vegan ve vejetaryen sektörlerinin ötesinde bitki bazlı ilgiyi daha da artırıyor ve Ağustos 2021’e kadar yeni bitki bazlı ürünlerin lansmanlarında %59’luk bir artışa yol açıyor. Hazır gıdalardan gastronomiye kadar insanlar, bitki bazlı ürünlerin sunabileceği kaliteli alternatifleri arıyor.
- Teknolojiden masaya
Teknolojik gelişmeler, tüm yiyecek ve içecek endüstrisi için büyük yenilik fırsatları doğurmuş ve bir ürünün yaşam döngüsünün konseptten tüketime kadar her yönünü değiştirmek için daha büyük imkanlar sunmuştur. Yenilikçiler yeni üretim yöntemlerini benimserken, tüketiciler kişiselleştirilmiş beslenme konusunda rehberlik ve ihtiyaçlarını nasıl başarılı bir şekilde karşılayabileceklerini daha iyi anlamak için uygulamalara ve yapay zekaya yöneliyor. Mitler ve yanlış anlamalar yok oluyor, bu yüzden gıda teknolojisindeki ilerlemelere duydukları güvenin devam etmesini sağlamak için tüketicilerle dürüst ve açık iletişim kurmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Innova’nın Tüketici Anketine katılanlar, kişisel ve küresel sağlığa faydalı oldukları gösterilebilirse, yeni gıda teknolojileri veya veri paylaşımı gibi değişiklikleri benimsemeye daha istekli olduklarını söylüyorlar.
- Değişen durumlar
Karantinalar ve pandemi, mevcut yemek yeme fırsatlarını yeniden şekillendirirken aynı zamanda yenilerinin oluşmasına da yardımcı oldu. Tüketiciler, ev konforu ve imkanları konusunda daha fazla farkındalığa sahipler, böylece artık dışarı çıkmaktan daha fazlasını arıyorlar. Endüstri liderleri, sosyal alışkanlıklarına meydan okunan bir halkın yeni beklentilerine yönelik ürünler üreterek, gelişen tüketim durumlarına daha iyi hizmet vermeye zorlanacaklar.
- Müşterinin sesi
Tüketiciler çıkış noktasını söylüyor ve markalardan dijital ve gerçek dünya kanalları aracılığıyla daha fazla etkileşim bekliyor. İnsanlar politik, sosyal ve etik değerlerine uygun yiyecek ve içecek arıyorlar. Onları bulamazlarsa, girişimci tüketiciler, belirli pazar boşluklarını karşılayarak ve ihtiyaçlarını karşılayan ürünleri birlikte oluşturarak, boşluğu kendileri doldurmak için harekete geçiyor. Sağlık, özgünlük, sorumluluk ve zevk için basit özlem, Innova Market Insights’ın 2022 için En İyi 10 Trendinde bir araya geliyor. İlk beşe ek olarak Innova, önümüzdeki 12 ayda tüketici eylemlerini yönlendirecek aşağıdaki temaları belirledi:
- Bağırsak zaferi
- Köklere dönüş
- Güçlendirilmiş deneyimler
- Yeniden tanımlanan ileri dönüşüm
- Benim gıdam, benim markam