Aromalı süt, geleneksel süt ürünlerinden daha uzun raf ömrüne sahip şekerli bir süt içeceği anlamına geliyor. Süt, şeker, tatlandırıcılar, koruyucular, gıda boyaları ve mango, vanilya, çikolata, kahve ve karamela gibi çok sayıda yapay veya doğal aromadan oluşuyor. Pastörize edilmiş, soğutulmuş bir ürün veya ultra yüksek sıcaklık (UHT) ile işlenmiş aromalı varyant olarak yaygın olarak bulunuyor. Aromalı süt; Niasin, kalsiyum, potasyum, fosfor, protein, riboflavin ve A, D ve B12 vitaminleri gibi temel besinler açısından zengindir. Özellikle çocuklar arasında yaygın olarak popülerlik kazanması sebebiyle çekici bir tat ile kullanımı uygun ve karakterizedir.
Pazar, öncelikle tüketiciler arasında artan sağlık bilinci tarafından yönlendiriliyor. Aromalı sütün düzenli tüketiminin sunduğu sayısız sağlık yararı ve içinde bulunan sınırlı şeker konsantrasyonu, alımını kolaylaştırdı. Düşük kalorili tatlandırıcılara sahip çok sayıda çeşit de piyasada mevcut ve tüketiciler arasında yaygın olarak tercih ediliyor. Bunun dışında, artan harcanabilir gelirler ve değişen yaşam tarzı tercihleri ile desteklenen bireylerin öncülüğünde hareket halinde yaşam tarzının yükselen trendi, hazır içecek tüketiminin artmasına sebep oldu. Tüketiciler arasında sağlıklı beslenmenin önemine ilişkin artan farkındalık, onları yüksek kalorili ve gazlı alkolsüz içecekleri organik aromalı süt çeşitleriyle değiştirmeye yöneltti ve bu da pazar için olumlu bir görünüm oluşturuyor. Laktozsuz aromalı sütün pazara girişi, büyümeyi teşvik eden bir diğer önemli faktör olarak hareket ediyor. Bunun, üretim teknolojisindeki gelişmeler ve soğutulmuş süt ürünlerine artan talebin yanı sıra pazarı daha da ileriye götürmesi bekleniyor. İleriye dönük olarak, IMARC Group, pazarın 2026 yılına kadar 69,7 Milyar ABD Doları değerine ulaşmasını ve tahmin döneminde (2021-2026) ılımlı bir büyüme sergilemesini bekliyor.