Her yıl T.C. Cumhurbaşkanlığı himayesinde düzenlenmiş olan İslam İşbirliği Teşkilatı Helal Expo, bu yıl 25-28 Kasım tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. İslam Ticareti Geliştirme Merkezi, (ICDT) İslam Ülkeleri Standartlar ve Metroloji Enstitüsü (SMIIC) ve Discover Events iş birliği ile düzenlenen 8. İİT Helal Expo ve 7. Dünya Helal Zirvesi, COVID-19 salgını ile helal ürün ve hizmetlerin daha da ön plana çıktığı bu günlerde dünyanın dört bir yanından gelecek 500’den fazla satın almacı ve helal profesyonelini ağırlayacak. Son dönemde yerli, milli ve helal üretimde hızla yükselen Türk şirketleri de dünya pazarındaki payını artırma imkânı bulacak.
Her sektöre yer var
Elli bine yakın ziyaretçi ve on bine yakın yabancı delegeyi bir araya getirmeye hazırlanan etkinlik, B2B anlaşmaları ile şirketlerin helal sektöründen daha fazla pay almalarına zemin oluşturacak. Yiyecek, içecek, gıda işleme, paketleme, kozmetik, kişisel bakım, sağlık ürünleri, İslami finans, medya, kamu kurumları, helal belgelendirme, sivil toplum kuruluşları ve eğitim alanında faaliyet gösterenleri 20 bin metrekareye yakın sergi alanı içerisinde ağırlayacak fuar ve zirve, helal ekonomisinin küresel pazarı şekillendirme hedefinde de önemli bir adım olacak.
Müslümanlar atakta
Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, dünya genelinde Müslüman nüfusun hızla arttığını, bununla doğru orantılı olarak tüketim ihtiyaçlarının da büyüme gösterdiğini kaydetti. Ete, “7 trilyon Doları aşan bir piyasayı şekillendiren helal gıda, İslami finans, helal turizm, muhafazakâr moda, helal kozmetik ve ilgili diğer sektörlerden ne yazık ki Türkiye ve birkaç Müslüman ülke, diğer dünya ülkelerine kıyasla daha az pay alıyor,” dedi.
Farkındalık artıyor
Helal Expo’yu her yıl katlanarak büyüyen helal pazarıyla ilgili farkındalık oluşturmak ve Türkiye’nin bu alandaki ticari potansiyelini artırmak için düzenlediklerini belirten Yunus Ete, “Dünya helal ekonomisinin yakın zamanda 8 trilyon Doları bulması bekleniyor. İslami finansın 3,5 trilyon Dolar hacmi geçmesi, gıda ve içecek sektörünün 2 trilyon Doları, helal turizm sektörünün 400 milyar Doları, kozmetik sektörünün 200 milyar Doları geçmesi, muhafazakâr giyimin ise 243 milyar Doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşması öngörülüyor. Helal ekonomisi yakın zamanda küresel pazarı şekillendirecek. Ülkemiz, ‘helal’ hassasiyetinin yüksek olduğu sayılı ülkelerden. Dünyada her geçen yıl bu konuda farkındalık artarken, ortak standartların varlığının önemi hissediliyor. Türkiye, ihracat tarafında ise hızlı bir büyüme yaşıyor ki bu da son derece sevindirici,” ifadelerini kullandı.
Tüm dünya Kasım’da İstanbul’da
Dünya Helal Zirvesi Konsey Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, bu yılki fuarda da dünya genelinden gelecek satın almacıların profesyonel bir B2B platformunda buluşacağını ifade ederek; Cezayir Avustralya, Bangladeş, Brezilya, Brunei, Kamerun, Kanada, Kolombiya, Mısır, Gambiya, Almanya, Gana, Endonezya, Irak, İtalya, Kosova, Kuveyt, Libya, Malezya, Hollanda, Nijerya, Umman, Pakistan, Filistin, Fransa, Sri Lanka, Gineau Bisseau, Fildişi Sahilleri, Burkina Fasso, Portekiz, Katar, Rusya, Suudi Arabistan, Senegal, Somali, Güney Kore, İspanya, Sudan, İsviçre, Togo, Kongo, Mali, Nijerya, Fas, Maldivler, Hindistan Tunus, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere, ABD ve Yemen gibi birbirinden farklı ülkelerden 500’ün üzerinde firmanın fuarda satın alma heyetleri ve yatırımcılarla bir araya geleceğini aktardı.